اخبار سیاسی

 

گفته می شود عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اظهارات یکی از بازیگران در رابطه با گلشیفته فراهانی، گفته مگر می‌شود ما هم به گناه و هم به حق احترام بگذاریم؟ نمی‌شود گفت ما به انتخاب کسی که به طور علنی گناه کرده است، احترام می‌گذاریم.

گفته می شود مسعود پزشکیان نماینده تبریز و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر استعفای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفته بنده خبر ندارم و نمی دانم ایشان برای چه می خواهند استعفا بدهند. کسی که راهی را شروع کرده باید آن را ادامه دهد مگر اینکه موانعی وجود داشته باشد و یا نتواند کاری را انجام دهد. وی تاکید کرد: فعالیت در بخش فرهنگ کار سختی است همه دخالت می کنند، نظر می دهند و تصمیم می گیرند و طبیعتا اختیاری که یک وزیر در این خصوص دارد بسیار محدود است. بسیاری از نهادها و ارگانها هستند که خیلی قدرتها دارند و جوابگو نیستند و جایی که خیلی قدرت ندارد باید جوابگوی همه باشد. به هر حال مدیریت کردن در قسمت فرهنگ کار سختی است.نایب رئیس مجلس تصریح کرد: بنده از فشارهایی که به وزیر فرهنگ و یا رییس جمهور در خصوص استعفا یا برکناری آقای جنتی شده بی اطلاع هستم.

وی همچنین در خصوص استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش نیز اظهارداشت: اگر تعداد امضاهای استیضاح از حد نصاب پایین نیاید، سه شنبه استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول می شود. چرا که یک عده از استیضاح کنندگان، به استیضاح اصرار دارند و اگر این اصرار وجود داشته باشد اعلام وصول می شود

.

گفته می شود ظفرمند مسئول ستاد سعید جلیلی در انتخابات سال ۹۲ در کاشان با تکذیب ادعای محمود صادقی درباره هزینه شدن ۲ میلیارد از پول بورسیه‌های وزارت علوم در ستاد جلیلی گفت: از آقای صادقی می‌خواهیم تا هر سند و مدرکی در این باره دارند منتشر کنند تا سیه رو شود هر که در او غش باشد. وی با بیان اینکه عده‌ای برای رد گم کردن در افکار عمومی بدون هیچ سند و مدرکی به هر که می‌خواهند تهمت می زنند و هر ادعایی را بدون مستندات مطرح می‌کنند، گفت: آقای صادقی برای ادعای خود اگر کوچکترین سند و مدرکی داشت آن را بسیار زودتر از این ارائه می کرد و حالا که صرفا با یک ادعای سیاسی فاقد سند تلاش کرده تا افکار عمومی را منحرف کند، ما از ایشان شکایت می‌کنیم تا در دادگاه به ادعای وی رسیدگی شود.

 

 

 

 

برای بعضی‌ها مبارزه با فساد نگران‌کننده است

احمد توکلی رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود مجددا اعلام کرد قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد. چندین بار در طول یکی دو سال اخیر در پاسخ به پرسش خبرنگاران از موضوع داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری، گفته ام قصد رئیس جمهور شدن ندارم چون سنگینی کار با وضع من سازگاری ندارد. با این حال گاه گاهی خبرسازان به نیات مختلف بحث را تکرار می‌کنند و برای خبرسازی خود دلایلی هم جستجو می‌کنند، یا اگر لازم باشد جفت و جور می کنند! چرا؟ از انگیزه خیرخواهانه علاقمندان یا رقیبان سیاسی متدین که بگذریم، به نظر می رسد که برخی نیروهای بد سگال نیز در این صحنه باشند. مقصودم زرپرستانی است که از مبارزه سازمان یافته «دیده‌بان شفافیت و عدالت» با فساد نگرانی دارند. این دسته با گسترش این خبر موهوم که توکلی قصد ریاست جمهوری را کرده است، می خواهند به هدف سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت ضربه بزنند. چرا که اگر این حرکت مردمی که با تکیه بر لطف خدای به تدریج و با نرخی آهسته در حال رشد است، ببالد و به اصطلاح بگیرد، مردم و مسئولانِ پاک عرصه را بر دزدان یقه سفید تنگ خواهند کرد. آنها برای ادامه راه جهنمی خویش، راه کم هزینه ای را برگزیده اند و آن ابزار جلوه دادن دیده بان شفافیت و عدالت است. می خواهند اقدامات کارشناسانه و خیرخواهانه موسسان و کارکنان دلسوز و داوطلب را معطوف به اغراض قدرت طلبانه معرفی کنند. بدیهی است که حرکت فساد ستیز دیده بان بر اعتماد مردم به صداقت بانیان آن استوار است. اگر تصور قدرت طلبی نسبت به آنان شکل بگیرد دیگر این کار «مردم نهاد» نخواهد بود و آن هم زمان مرگ یک حرکت مردم نهاد است

گفته می شود مسئول دبیرخانه کمیته انتخابات جبهه اصلاح‌طلبان گفته دنبال برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان هستیم. ما از همه احزاب اصلاح‌طلب برای برگزاری این همایش دعوت می‌کنیم و هر حزبی هم که درخواست ما را قبول کرد، در خدمت آنها هستیم ، اما هنوز زمان برگزاری این همایش مشخص نیست. ما این همایش را در قالب شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان برگزار می‌کنیم. این شورا با شورای هماهنگی اصلاحات که دبیرکلی موقت آن را اکنون تاجرنیا بر عهده دارد، متفاوت است.

از سال آینده بنزین وارد نمی‌کنیم

بیژن زنگنه وزیرنفت امروز – دوشنبه – در مراسم دومین کنگره راهبردی نفت و نیروی ایران گفت: فاز اول ستاره خلیج فارس امسال به بهره‌برداری می‌رسد. فازهای بعد نیز در سال بعد بهره‌برداری خواهند شد که با بهره‌برداری فازهای ستاره خلیج‌ فارس دیگر واردکننده بنزین نخواهیم بود. در سال ۱۳۹۵ ظرفیت تولید نفت خام به بیش از چهار میلیون بشکه رسید. تولید میعانات گازی امسال به حدود ۷۰۰ هزار بشکه خواهد رسید. بیشتر فازهای پارس جنوبی در مراحل نهایی قرار دارد. فاز ۱۲ به بهره‌برداری رسیده و فاز ۱۹ امسال به بهره‌برداری می‌رسد. فازهای ۲۰ و ۲۱ نیز بهره‌برداری خواهند شد. سایر فازهای پارس جنوبی مشکل دریا دارند. امیدواریم امسال قرارداد فاز ۱۱ نیز بسته شود. عمده فازهای پارس جنوبی تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد و تولید ما به بالای ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب خواهد رسید. اواخر امسال تولید روزانه ما از پارس جنوبی با کشور قطر به تساوی می‌رسد. امسال یکی از سال‌های طلایی پتروشیمی است، زیرا نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار به ظرفیت پتروشیمی اضافه می‌شود.

 

 

قصدنامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری را ندارم

احمد توکلی رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود مجددا اعلام کرد قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.او در یادداشت خود نوشته: چندین بار در طول یکی دو سال اخیر در پاسخ به پرسش خبرنگاران از موضوع داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری، گفته ام قصد رئیس جمهور شدن ندارم چون سنگینی کار با وضع من سازگاری ندارد. با این حال گاه گاهی خبرسازان به نیات مختلف بحث را تکرار می‌کنند و برای خبرسازی خود دلایلی هم جستجو می‌کنند، یا اگر لازم باشد جفت و جور می کنند! چرا؟ از انگیزه خیرخواهانه علاقمندان یا رقیبان سیاسی متدین که بگذریم، به نظر می رسد که برخی نیروهای بد سگال نیز در این صحنه باشند. مقصودم زرپرستانی است که از مبارزه سازمان یافته «دیده‌بان شفافیت و عدالت» با فساد نگرانی دارند. این دسته با گسترش این خبر موهوم که توکلی قصد ریاست جمهوری را کرده است، می خواهند به هدف سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت ضربه بزنند. چرا که اگر این حرکت مردمی که با تکیه بر لطف خدای به تدریج و با نرخی آهسته در حال رشد است، ببالد و به اصطلاح بگیرد، مردم و مسئولانِ پاک عرصه را بر دزدان یقه سفید تنگ خواهند کرد. آنها برای ادامه راه جهنمی خویش، راه کم هزینه ای را برگزیده اند و آن ابزار جلوه دادن دیده بان شفافیت و عدالت است.

 

به احمدی‌نژاد گفتم به آخر خط رسیده‌ای

مهندس پرویز کاظمی وزیر‌کار و رفاه دولت نهم گفت: به نظر من عدم حضور احمدی نژاد بیش از همه برای خود ایشان مثبت بود.با این وجود بنده برای احمدی نژاد آینده سیاسی متصور نیستم و معتقدم احمدی نژاد به آخر خط رسیده است. احمدی نژاد اگر تلاش کند بیشتر وقت خود را صرف تدریس در دانشگاه کند، بیشتر به سمت عاقبت به خیری حرکت می‌کند و هم به سود خود عمل کرده و این که زحمت جدیدی برای مردم و کشور به وجود نیاورده است. بنده آخرین بار ایشان را در یک مراسم غیر رسمی دیدم. اتفاقا ایشان به صورت اتفاقی در صندلی کنار من نشستند و بنده نیز به احترام ایشان از صندلی بلند شدم و با ایشان احوالپرسی کردم. در این مراسم یک دختر بچه کوچک حضور داشت که آقای احمدی نژاد مرتب وی را صدا می‌زد و به نظر می‌رسید نوه ایشان است. بنده به ایشان گفتم آقای احمدی نژاد هنگامی که فردی دارای نوه می‌شود کم کم به آخر خط رسیده و باید بیشتر مراقب عملکرد خود باشد.

 

اصولگرایان بدون احمدی‌نژاد قشون شکست خورده‌اند

صادق زیبا کلام در گفت‌وگو با ایسنا گفت: هم اکنون در بین اصلاح‌طلبان بحث‌هایی در مورد آقای روحانی وجود دارد. عده‌ای از آنان معتقدند که دلیلی ندارد با چک سفید امضا از روحانی حمایت کنیم و عده‌ای دیگر می‌گویند هنگامی که آقای هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت شد، ما با تمام قوا آمدیم و از روحانی حمایت کردیم و معتقدم که با رفتن احمدی‌نژاد عملا اصولگرایان هیچ شانسی برای انتخابات ندارند. صرف‌نظر از آقایان لاریجانی، فتاح، ضرغامی، حداد عادل و جلیلی هرکسی بیاید نامزد اصولگرایان شود و همه اصولگرایان چه یک نامزد واحد داشته باشند و چه چند نامزد هیچ شانسی بدون احمدی نژاد ندارند چرا که تنها شانس‌شان احمدی نژاد بود. وی ادامه داد: الان که احمدی نژاد در انتخابات حضور ندارد اصول‌گرایان قشون شکست خورده هستند و آقای روحانی می‌تواند به مانند مهره‌های شطرنج وزیر، ۲ تا رخ و فیل آوانس دهد و با دست و پای بسته آن‌ها را شکست بدهد. زیباکلام بیان کرد: برخی از اصلاح‌طلبان معتقدند حال که خطری ما را تهدید نمی‌کند شروطی بگذاریم و از آقای روحانی به صورت جدی بخواهیم معاون اولش را آقای عارف قرار دهد و یا اینکه بین ۳ تا ۵ وزیر کابینه‌اش را از اصلاح‌طلبان انتخاب کند و مثل سال ۹۲ نباشد که تمام توان‌مان را برای روحانی به کار ببریم

 

گفته می شود مدیر گروه اعتیاد دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان با اشاره به اینکه “مصرف الکل در ایران غیرقابل انکار است”، تاکید کرده که «در ایران آمار وابستگی به الکل و الکلیسم پایین است

به زودی درباره حاشیه‌ها صحبت می‌کنم

در ماه‌های اخیر اخبار زیادی درباره زندگی شخصی احسان حدادی منتشر شده اما او هنوز واکنشی به این شایعات نشان نداده است. تنها زمانی که شایعه عدم بازگشتش به ایران مطرح شد، به منتقدانش واکنش نشان داد و اعلام کرد وطنش را به هر جای دیگری از دنیا ترجیح می‌دهد. او هنوز هم دوست ندارد به حاشیه‌های پیرامونش پاسخ مشخصی بدهد: «نمی‌خواهم درباره اتفاقات گذشته صحبتی کنم و در حال حاضر حرف جدیدی ندارم. در رابطه با شایعات به وجود آمده نیز به‌ زودی صحبت خواهم کرد. قرار است در آینده‌ای نزدیک یک نشست خبری برگزار کنم و پاسخ تمام این شایعات را بدهم تا خیلی از مسائل برای مردم روشن شود.»

ایرانی ها روزانه چند میلیارد تومان سیگار می کشند؟

رئیس کل مبارزه با مصرف دخانیات کشور گفت: در کشور ما هزینه روزانه مصرف سیگار ۱۰ میلیارد تومان است و دولت دو برابر این رقم را خرج بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار می‌کند.به گزارش فارس، محمدرضا مسجدی رئیس کل جمعیت مبارزه با مصرف دخانیات گفت: متأسفانه مسئله‌ای که در کشور ما در حال رخ دادن است، همه‌گیری استفاده از قلیان در بین دختران و مادران است و باید گفت این یک برنامه تهاجمی فرهنگی و از پیش‌طراحی‌شده است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*