اخبار سیاسی

احمدی‌نژاد هم می‌آمد، شق‌القمر نمی‌کرد

عبدالحمید محتشم، دبیرکل انصار حزب‌الله در مصاحبه ای گفت: اینطور نیست که آقای احمدی نژاد کسی باشد که همه امیدها بر او قرار گرفته باشد و حالا با هشدار رهبری این امید از دست برود. هرچند با توجه به اینکه او در دولت دومش دچار لغزش هایی شده است، ممکن است که عده ای در جامعه بدون توجه به آن لغزشها و با توجه به مشکلات و بحران هایی که در دولت روحانی به وجود آمد – که البته وجود این مشکلات به معنای نفی مطلق خدمت گذاری عناصر دولت و شخص آقای روحانی نیست – در این فکر باشند که به سراغ احمدی نژاد بروند و با خود بگویند احمدی نژاد هر چه که بود، ۴ سال یک دولت خوب داشت و در ۴ سال بعدی دچار مشکل شد، در حالی که این دولت از ابتدا به اوت زده است! بنابراین شاید عده ای می خواستند به دنبال احمدی نژاد بروند اما باید گفت که آقای احمدی نژاد هم بازی را در سال ۹۲ واگذار کرد و در حال حاضر هم معلوم نبود اگر به صحنه می آمد واقعاً چه شق القمری می کرد که مشکلات کشور حل شود. خوشبختانه کسانی هستند که در سال های اخیر رشد بالنده ای کرده اند در حالی که قبلاً مطرح نبوده اند. این اشخاص می خواهند به عرصه خدمتگزاری به مردم وارد شوند و کارها را پیش ببرند، پس در نتیجه ما در زمینه کاندیداهای ریاست جمهوری، دچار کاستی نیستیم و با نیامدن احمدی نژاد مشکلی پدید نمی آید.

گفته می شود دادگاه کارکنان دولت پرونده عیسی سحرخیز را از مصادیق جرم سیاسی دانسته و رسیدگی به آن را در صلاحیت دادگاه کیفری یک استان دانسته اما سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان می‌گوید این پرونده از مصادیق جرم سیاسی نیست.

تکذیب دیدارجهانگیری با وزیر اقتصاد آلمان

دفتر معاون اول رئیس جمهور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هیچ‌گونه دیداری با وزیر اقتصاد آلمان نداشته است. در این اطلاعیه که خطاب به روزنامه کیهان صادر شده با اشاره به انتشار گزارش خبری- تحلیلی تحت عنوان «روایت گابریل از استقبال گرم معاون اول رئیس جمهور چوب حراج دولت به عزت ملی» در صفحه ۳ روزنامه کیهان پنج‌شنبه مورخ ۹۵/۷/۱۵ مبنی بر دیدار وزیر اقتصاد آلمان با جهانگیری معاون اول رییس جمهور ضمن تکذیب خبر مذکور آمده است که اساساً دکتر جهانگیری معاول اول رئیس جمهور از ابتدا هیچ‌گونه برنامه‌ای برای ملاقات مشارالیه نداشته و دیداری نیز صورت نگرفته است.

هاشمی خواستار اکران فیلم رستاخیز شد

درششمین روز از ایام ماه محرم، فیلم سینمایی رستاخیز، روایتگر وقایع و حماسه باشکوه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورای حسینی که پس از گذشت سال‌ها از زمان تولید، هنوز اجازه نمایش عمومی پیدا نکرده است، در محل دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور آقای احمدرضا درویش، کارگردان و آقای علی قائم مقامی، مدیر تولید، برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نمایش درآمد. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد این فیلم گفت: این فیلم مشکل خاصی برای اکران عمومی نداشته و امیدوارم با تدبیر و راهنمایی‌های رئیس‌جمهور و درایت و قاطعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هر چه زود‌تر، موانع اکران عمومی آن در داخل و خارج از کشور رفع شود.

آمریکا در فوتسال از ایران کمک می‌گیرد

سید محمد ناظم الشریعه در، درباره تعامل ایران و آمریکا در زمینه فوتسال، اظهار کرد: مسئولان فوتسال آمریکا برای تماشای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا آمده بودند و جلسه‌ای نیز با ما برگزار کردند. در این جلسه که یک ساعت به طول انجامید، سرمربی تیم‌ ‌ملی و رییس سازمان لیگ آمریکا حضور داشتند. بنده، علی صانعی، آقای ترابیان و آقای افتخاری در مورد توسعه فوتسال در آمریکا پیشنهاداتی را به آنها دادیم. آمریکایی‌ها بیشتر به دنبال گرفتن نظرات ما بودند، چرا که می‌خواهند لیگ حرفه‌ای را با شانزده تیم راه‌اندازی کنند. قرار شد از طریق ایمیل با آنها در ارتباط باشیم و تجربیات خود را به آنها انتقال دهیم. به‌ هر حال آمریکا ۲۴ سال پیش در جام جهانی به جمع چهار تیم برتر صعود کرده، اما بعد از آن فوتسال حرفه‌ای را دنبال نکرده است. مسئولان فوتسال آمریکا به دنبال استعدادیابی هستند و احتمالا مربی از ایران به این کشور می‌رود تا کار استعدادیابی را آغاز کند.فکر می‌کنم که آمریکایی‌ها برنامه گسترده ای برای فوتسال داشته باشند و با راه‌اندازی لیگ شانزده تیمی به دنبال توسعه این رشته هستند.

هزینه نذری‌های دهه اول محرم اعلام شد

سیدابوالحسن فیروزآبادی (قائم مقام وزیر کار و رئیس شورای عالی فضای مجازی)، در یک برنامه کاملا اجتماعی به نام محرم و خیر جمعی طی سخنانی با اشاره به ریشه خیر در اسلام و فرهنگ ایرانی گفت: فقط نذرهایی که در دهه اول محرم داده می‌شود حدود ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد که این میزان پولی که صرف نذری‌ها می‌شود ۲ برابر بودجه سازمان بهزیستی است. می‌توان این مبالغ را به خوبی هدایت کرد و یک احصای کامل درباره کارهای به وجود آورد. رقم ۲ هزار میلیارد تومان فقط بخش کوچکی از نذورات و خیراتی است که مردم در طول سال انجام می‌دهند و اگر بخواهیم تمام خیراتی که در طول سال هزینه می‌شود را بررسی کنیم قطعا به رقم‌های بیشتری می‌رسیم. می‌توان با یک برنامه‌ریزی و نگاه پیشگیرانه این هزینه‌ها را به خوبی هدایت کرد و حتی سازمان‌های بیمه‌گر را نیز در این بخش به صحنه آورد.

 

عارف درباره حقوق دریافتی‌اش توضیح داد
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۳۸ سال گذشته تنها از دانشگاه حقوق گرفته‌ام.محمدرضا عارف با بیان این مطلب با اشاره به این که اخیرا گفته شده بود که اصلاح‌طلبان فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنند اظهار کرد: نمی‌دانم بحثی که مطرح شده تا چه اندازه ضرورت دارد اما لازم است هر کسی به قانون تمکین کند.نماینده مردم تهران در مجلس افزود: وقتی هنوز حقوق ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی وجود دارد، دریافت حقوق‌های بالا هیچ توجیهی ندارد.وی همچنین اظهار کرد: در مورد بنده هر وقت بخواهند می‌توانند از دانشگاه استعلام کنند؛ چرا که در این مدت ۳۷-۳۸  سال تنها از دانشگاه حقوق  گرفته‌ام.
گفته می شود یک نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص حقوق‌های نجومی گفته برخی می‌گویند این حقوق‌هایی که گرفتیم طبق مقررات بوده، غلط کردید طبق مقررات بوده. اصلا مقررات بوده انصافتان کجا رفته؟این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص حقوق های نجومی نیز گفت: فیش نجومی، املاک نجومی و اختلاس های میلیاردی با آموزه های امام حسین سازگار نیست.کواکبیان افزود: برخی می گویند این حقوق هایی که گرفتیم طبق مقررات بوده، غلط کردید طبق مقررات بوده. اصلا مقرات بوده انصافت کجا رفته؟نماینده مردم تهران اظهار داشت: به رئیس مجلس گفتم دستگاه های نظارتی خواب بودند، الان که دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ وقتی گزارش دادند دیدند که من بیخود گفتم خواب بودند، اصلا بیهوش بودند!وی در پایان عنوان کرد: چندین سال هست که دارند این حقوق ها را می گیرند حالا یادتان افتاده؟ حتما باید یک سایت و کانال تلگرامی فیش حقوقی منتشر بشه تا شما ها یادتان بیفتند؟

گفته می شود بر اساس اخبار رسیده  اعضای جبهه پایداری به معرفی مسعود میرکاظمی به عنوان کاندیدای انتخابات سال آینده که قرار است با حسن روحانی رقابت کند تمایل نشان داده اند. انتخاب میرکاظمی هنوز قطعی نشده اما او نسبت به سایر گزینه های مورد نظر جبهه پایداری از شانس بیشتری برخوردار است.

 

 

گفته می شود  برخی تغییرات و جابجایی ها در حوزه فرهنگ در دولت رخ خواهد داد.گفته می شود علت تغییرات پیش رو علاوه بر برخی حاشیه ها، وجود عملکرد ضعیف در این حوزه ها بوده است.

 

 

گفته می شود یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که روحانی باید برای انتخابات سال آتی تکلیف را مشخص کند و ای کاش همانطور که عارف در سال ۹۲ از خودگذشتگی نشان داد و به نفع روحانی کنار رفت ، اکنون روحانی نیز از خودگذشتگی نشان دهد و ۴ سال بعدی را به عارف بدهد. محمدزارع فومنی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با نامه نیوز در خصوص سخنانی مبنی بر وجود تعدد کاندیدا در میان جریان اصلاحات گفت: خوب گزینه‌های متعددی برای انتخابات وجود دارد اما نمی‌توان گفت تورم! اما باید دید که روحانی را تنها به میدان جنگ میفرستند یا اینکه یک نفر دیگر را درکنار روحانی به عنوان شوالیه قرار می‌دهند یا نه.
پاسخ محسن هاشمی به زاکانی
فرزند ایت الله هاشمی در پاسخ به سخنان اخیر زاکانی گفت : مناسب است ایشان، به همان کیفر خواست محرمانه مهدی هاشمی که بصورت غیر قانونی منتشر کرده اند، مراجعه کرده و ملاحظه کنند که هیچ اتهامی مربوط به این موضوع وجود ندارد و صحبت های ایشان ناجوانمردانه و نارواست. وی ادامه داد: البته بر ما روشن نیست که چرا ایشان بعد از یک سالی که مهدی زندان خود را میگذراند ، مجددا و با خیالی اسوده، چنین تهمت هایی که قبلا به ناحق بیان کرده بود را دوباره تکرار می کند. محسن هاشمی در ادامه به زاکانی پیشنهاد داد تا “برای جبران خلافی که با انتشار کیفر خواست مرتکب شده ، متن محاکمه و دفاعیات مهدی را نیز بصورت کامل منتشر کند تا حقیقت روشن شود”محسن هاشمی با یادآوری نامه سال گذشته خود به زاکانی گفت: یکسال پیش ، بعد از توهین های ایشان به ایت الله هاشمی ، نامه ای سرگشاده ای برای اقای زاکانی نوشتم که جمله آخر آن را مجددا یاداوری میکنم: “پس شما نیز قدر قدرت بدانید و آنگونه عنان نفس نرانید که هنگام خروج از قدرت شرمنده خدا و خلقش بمانید”
عارف: بهتر است رئیس‌جمهور کابینه را ترمیم کند
رئیس فراکسیون امید معتقد است؛ اگر رئیس جمهور نسبت به ترمیم کابینه تصمیم‌گیری کند بسیار بهتر از آن است که مجلس بخواهد وزیری را استیضاح کند.”محمدرضا عارف” رئیس فراکسیون امید با اشاره به انتقاد برخی اصلاح‌طلبان نسبت به عملکرد برخی وزرا و ضرورت تغییر در کابینه دولت گفت: بحث ترمیم کابینه برعهده دولت است که امیدوارم رئیس جمهور هرچه سریعتر موضع خود را در این زمینه روشن کند. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تاکید براینکه انتقاد سازنده یک ضرورت است، اظهار داشت: انتقاد با سازوکاری سازنده و تأثیرگذار نسبت به تمام دولت‌ها و افراد را وظیفه خود می‌دانیم. وی ادامه داد: گاهی طرح یک انتقاد از تریبون عمومی شاید تأثیر بسیاری نداشته باشد و لازم است به صورت رسانه‌ای عنوان شود، انتقاد ما هم به دولت از این دو طریق انجام می شود.عارف تاکید کرد: بنده به نام فراکسیون امید و نه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معتقدم که اگر رئیس جمهور نسبت به ترمیم کابینه تصمیم‌گیری کند بسیار بهتر از آن است که مجلس بخواهد وزیری را استیضاح کند.رئیس فراکسیون امید در مجلس همچنین با اشاره به دیدار اعضای فراکسیون امید با رئیس جمهور بیان داشت: زمان برگزاری این نوع دیدارها معمولا در دقیقه ۹۰ مشخص می‌شود لذا هنوز تاریخی برای این دیدار تعیین نشده است.
مخالفت بسیج ورزشکاران با پخش مستیقیم بازی ایران و کره‌جنوبی
سردار داود آذرنوش گفت: بسیج ورزشکاران با زمان برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی که در شب شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است مخالفت کرده اما چون در عمل انجام شده قرار گرفته ایم، گفتیم که اگر قرار است بازی برگزار شود، آن را پخش تلویزیونی نکنید.
رویداد۲۴-سردار داود آذرنوش گفت: بسیج ورزشکاران با زمان برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی که در شب شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است مخالفت کرده اما چون در عمل انجام شده قرار گرفته ایم، گفتیم که اگر قرار است بازی برگزار شود، آن را پخش تلویزیونی نکنید.سردار داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور،با بیان اینکه اساس برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورا، کار خوبی نیست عنوان کرد: این موضوع در زمان فدراسیون گذشته فوتبال تصویب شده است و باید گفت که مسئولان آن فدراسیون در آن زمان بی تدبیری کرده اند؛ آنها باید موضوع را پیگیری می کردند چرا که یک سال زمان داشتند.وی با بیان اینکه فدراسیون کنونی فوتبال در عمل انجام شده قرار گرفته است و بی تدبیری آقای کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال وضعیت فعلی را ایجاد کرده اظهار داشت: ما هم با زمان برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی که در شب شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است مخالفت کردیم اما چون در عمل انجام شده قرار گرفته ایم، گفتیم که اگر قرار است بازی برگزار شود، آن را پخش تلویزیونی نکنید.

 

حدف نام خاوری از لیست اینترپل
نام محمودرضا خاوری مدیر عامل مستعفی و فراری بانک ملی از فهرست افراد تحت تعقیب در سایت اینترنتی پلیس بین الملل (اینترپل) حذف شده است.
بسته
نقش حسین فریدون در واردات روغن پالم
رجانیوز در گزارشی در خصوص روغن پالم نوشت: تاکنون چندین نفر از نمایندگان مجلس و مسئولان دستگاه قضایی، زمان سفارت برادر پرحاشیه رئیس‌جمهور در مالزی را آغاز واردات روغن پالم به کشور معرفی کرده‌اند. حسین فریدون که از او با عنوان تسهیل کننده نخست واردات این سم به کشور نام برده می‌شود، یکی از چهره‌های ارزی کشور در سال‌های اخیر نیز بوده است. این مساله زمانی معنادارتر می‌شود که بدانیم براساس آمار تجارت خارجی کشور، در ۶ ماه نخست سال جاری بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۳۰۸ میلیون و ۱۵۹ هزار دلار کالا به کشور وارد شده است که روغن پالم جزء ۲۰ قلم عمده کالا به کشور است که به نسبت مدت مشابه ۹۱ درصد رشد دارد.
گفته می شود پرویز فتاح در گفت‌وگو با شرق در خصوص تابعیت صددرصدی احمدی‌نژاد از ولایت مطلقه فقیه گفته من خودم چیزی را که خلاف این موضوع که در عمل باشد ندیدم، جز بحث آخر دوره در موضوع معاون اولی.
وکیل ایران در پرونده کرسنت عزل شد
حدود یک ماه تا برگزاری جلسه نهایی دادگاه لاهه به‌منظور بررسی ادعای «حمید جعفر» مدیرعامل کرسنت علیه ایران باقی مانده است. اخیراً وزارت نفت دست به اقدام عجیبی زده و با وجود اینکه تنها یک ماه تا برگزاری دادگاه نهایی رسیدگی به این پرونده در لاهه باقی مانده، «دکتر اسدالله نوری» وکیل پایه یک حقوق بین الملل را که از ابتدای پرونده تاکنون به‌عنوان داور ایرانی در دادگاه لاهه حضور داشته عزل کرده و «مخدوم علی خان» پاکستانی را به‌عنوان داور ایرانی به دادگاه لاهه معرفی کرده است.
واکنش عجیب یک معلم به کودک تراکتوری!
یک هوادار تراکتورسازی پس از اینکه در نقاشی خود تیم محبوبش را تیم پیروز در بازی با استقلال دانسته بود،با نمره صفر روبرو شد.
بسته

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*