اخبار سیاسی

ایران زمین به وزارت نفت رسید

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری گفت: مدتی پیش صورت جلسه‌ای از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دریافت کردیم که نشان می‌داد پروژه ایران زمین از اموال آقای زنجانی که پیش از این در شورای عالی شهرسازی محل بحث بوده، به وزارت نفت به عنوان بدهی‌های او واگذار شده است. در این پروژه (ایران زمین) هیچ کدام از اقداماتی که تا به امروز در مورد آن صورت گرفته قانونی نیست. بدین‌معنا که بدون نقشه‌های تایید شده، پروانه صادر شده و این پروژه مسیر طبیعی را طی نکرده است. در حال حاضر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تکلیف کرده است که ابعاد این پرونده بررسی کارشناسی دقیق شود و نتایج آن به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام شود.

احتیاجی به رضایت دشمنان و لبخند زدن به آن‌ها نداریم

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با انتقاد از حقوق‌های نجومی گفت: برخی‌ سیاسیون معتقدند برای رضایت دشمنان، باید به آن‌ها لبخند بزنیم غافل از آنکه نمی‌دانند ما احتیاجی به رضایت آنها نداریم. امیر فرزاد اسماعیلی در مراسم گرامیداشت شهدای ۸ سال دفاع مقدس، با تقدیر از رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان کشورمان در ۸ سال جنگ تحمیلی اظهار کرد: آنچه امنیت کشورمان را در آسمان و فضا و زمین تضمین کرده، ترس دشمنان از موشک‌ها و سلاح‌های ما نیست، بلکه هراس این دشمنان خدعه‌گر از دل‌های شجاع مردم مومن ایران است. وی با تقدیر از رشادت‌های شهدای مدافع حرم افزود: نکته جالب اینجاست که اغلب این شهیدان مدافع حرم، حتی امام خمینی را نیز به چشم ندیده بودند و برخی از آن‌ها نیز حتی در زمان جنگ به‌دنیا نیامده بودنده ولی پای ایمان و آرمان‌های انقلاب و کشورمان ایستادند و در برابر داعش و تروریست‌هایی که شقاوت‌ آن‌ها در تاریخ کم‌نظیر است مردانه ایستادگی کردند.

گفته می شود وزارت خزانه‌داری آمریکا فروش بوئینگ و ایرباس به دولت آقای روحانی را مشروط به این کرده است که این هواپیماها به افراد و نهادهای ایرانی تحت تحریم آمریکا خدمات ندهند. بر این اساس، اگر آمریکا به این نتیجه برسد که هواپیماها به استفاده وزارتخانه های اطلاعات، دفاع، ارشاد، صدا و سیما، سپاه و ۱۸۲ فرد و نهاد ایرانی دیگر تحت تحریم آمریکا رسیده است، در هر فرودگاهی امکان داشته باشد، اقدام به ضبط هواپیماها خواهد کرد. مصیبت عظیمی که در این ماجرا هویداست اینکه مسوولان رسما پذیرفته اند که تحریم های آمریکا را در داخل ایران حتی برای استفاده از هواپیما اعمال کرده و به افراد و نهادهایی که آمریکا تحریم کرده، خدمات هوایی ندهند. پیش از امضای برجام، در موارد متعدد ایرلاین های خصوصی اقدام به خرید هواپیما کرده بودند بدون اینکه مجبور باشند به تحریم شدگان آمریکا در داخل ایران خدمات ندهند.

دوتابعیتی ها در وزارتخانه های مهم کشور

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بیشترین دو تابعیتی‌ها در وزارت نفت هستند و انگلیسی‌ترین وزارتخانه قبل از انقلاب نفت بوده است. پس از وزارت نفت دو تابعیتی‌ها در وزارت خارجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند. ما به دو تابعیت‌هایی ایراد می‌گیریم که چرا در مصادر امور، معاون وزیر، کارشناس ارشد و در نهاد ریاست جمهوری هستند.

مهریۀ عجیب عروسهای داعشی

دفتر رسانه ای نیروهای موسوم به “البنیان المرصوص” که وابسته به نهاد ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی است، اعلام کرد: سندهای ازدواجی از زنان داعشی با تابعیت های مختلف در شهر سرت لیبی پیدا شده که جزئیات عجیب و جالب توجهی دارد. این اسناد از جمله نشان می دهد که قاضی دادگاه گروه تروریستی داعش برای یک زن دارای تابعیت نیجریه، کمربند انفجاری، و برای زنی دیگر یک قبضه سلاح کلاشینکف به عنوان مهریه تعیین کرده است. نیروهای “البنیان المرصوص” در حال اجرای عملیات برای آزادسازی شهر سرت از دست گروه داعش هستند.

گفته می شود کمیته‌ای موازی با فراکسیون امید تشکیل شده که مدیریت و کنترل نمایندگان تازه‌کار اصلاحات را بر عهده دارد که به نوعی به دنبال کنار زدن عارف از مدیریت اصلاح‌طلبان در مجلس خواهد بود. کمیته مدیریت نمایندگان اطلاح طلب در مجلس را «‌حسین. م»‌ و « محمدرضا. ش» مدیریت می‌کنند. این کمیته نطق‌های نمایندگان تازه کار اطلاح‌طلب در مجلس دهم را به عهده دارد.

فروش هواپیما به ایران تابوشکنی بود

سحر نوروززاده سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا به صدای آمریکا گفت: آمریکا همه تعهداتش بر اساس برجام را انجام داده است اما با همکاری ۱+۵ و ایران تلاش‌های خود را ادامه می‌دهیم. تیم‌های از وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری که مداوم در تماس با بانک‌ها و شرکت‌های بین‌المللی هستند برای این که روشن کنند که لغو تحریم‌ها یعنی چی و چه درهایی تجاری با ایران باز شده است و ما جلوگیری نمی‌کنیم از تجارت مجاز با ایران. دولت آمریکا مجوز فروش هواپیماهای مسافری به ایران را برای شرکت‌های ایرباس و بویینگ صادر کرده است. فروش هواپیما به ایران توسط ایرباس و بویینگ از تعهدات آمریکا در برجام و یک «تابوشکنی» بود. در نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵ درباره برجام کری تاکید کرد که آمریکا به تعهداتش بر اساس برجام عمل کرده و در آینده نیز به آن عمل خواهد کرد.

گفته می شود بهمن شریف‌زاده روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که اخبار اخیر مربوط به رد صلاحیت احمدی‌نژاد و نهی او از حضور در انتخابات را تایید می‌کنید، گفته آنچه قابل توجه است باید از طریق دفتر ایشان مطرح شود. تا وقتی دفتر رسما در مورد این موضوع صحبت نکند اصلا صلاح نیست کسی به آن فکر کند. هرکس تکلیف خود را براساس حجت‌های روشن متوجه می‌شود تا وقتی حجت روشن و شفافی نباشد تکلیفی هم تشخیص داده نمی‌شود. نکته دوم در مورد این اخبار این است که احمدی‌نژاد اساسا عزم شرکت در انتخابات نداشته و ندارد. مردم از احمدی‌‌نژاد بارها خواسته‌اند که وارد عرصه انتخابات شود و او بارها گفته است که عزمی برای حضور ندارد. بارها تاکید شده است که درباره رهبر معظم انقلاب هیچ نقل قولی جز زمانی که از سوی دفتر ایشان منتشر شود قابل قبول نیست و اساسا نباید کلامی به ایشان منتسب شود. براساس شنیده‌ها سفرهای ایشان ادامه پیدا خواهد کرد.

 

یک فیلم فارسی زبان؛ نماینده بریتانیا در اسکار
انستیتو فیلم بریتانیا (بی‌اف‌آی) روز چهارشنبه، ۳۱ شهریورماه، فیلم فارسی‌زبان «زیر سایه» ساخته بابک انوری، فیلمساز بریتانیایی ایرانی‌تبار، را به عنوان نماینده این کشور برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان به آکادمی اسکار معرفی کرد.معرفی این فیلم، چند روز پس از انتخاب فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی به عنوان نماینده امسال سینمای ایران انجام می‌شود و به این ترتیب دو فیلم فارسی‌زبان برای نخستین بار در این بخش از اسکار با یکدیگر رقابت می‌کنند.«زیر سایه» نخستین فیلم بلند سازنده‌اش محسوب می‌شود و نخستین بار در زمستان سال گذشته در جشنواره آمریکایی معتبر ساندنس به نمایش درآمد.داستان فیلم، در ژانر سینمای وحشت، در سال ۱۳۶۷ در اوج جنگ ایران و عراق و موشک‌باران شهر تهران می‌گذرد و داستانی ترسناک درباره رابطه یک مادر و دختر خردسالش پس از اصابت یک موشک عمل‌نکرده به آپارتمان‌شان را روایت می‌کند.
مقاسیه دیدارهای روحانی و احمدی‌نژاد در نیویورک
پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در اینفوگرافی به مقایسه دیدارهای روحانی و احمدی‌نژاد در سفر به نیویورک پرداخت.دکتر حسن روحانی، رییس دولت یازدهم در سفر امسالش به نیویورک با رییسان‌جمهور فرانسه، سوییس، ترکیه، اسلوونی و بلغارستان و هم‌چنین نخست‌وزیران بریتانیا، ایتالیا، ژاپن، سوئد، نروژ، یونان، پاکستان و عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.این در حالی است که دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت دهم در سفر سال ۱۳۹۱ خود به نیویورک با رییسان‌جمهور بولیوی و کومور، نخست‌وزیر سنت وینست و هم‌چنین پادشاه سوازیلند دیدار کرده بود.
سلفی خرازی و جهانگیری هنگام سخنرانی روحانی/خداحافظی بازیگر مشهور با تلویزیون/مقاسیه دیدارهای روحانی و احمدی‌نژاد در نیویورک/انتقاد یک امام جمعه دیگر از برگزاری کنسرت های موسیقی/روایت روحانی از قول امریکایی ها

 

 

 

 

آمار سردار سلیمانی از کشته‌شدگان منطقه!
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در طول ۱۵ سال گذشته بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشورهای اطراف ما در جنگ‌هایی که آمریکا از متولیان اصلی آن بوده کشته‌شده‌اند اما ایران اسلامی ما بااقتدار بسیار بالای سیاسی و امنیتی در میان این کشورها استوار ایستاده است.

 

 

آمار ۲٫۵ میلیونی بیکاران خوش‌خیالی است

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام آمار ۲٫۵ میلیون نفری بیکاران از سوی وزارت کار را نوعی خوش‌خیالی و بی‌خیالی دانست و گفت: اصلاحیه قانون کار دو هفته آینده بررسی می‌شود و شاهد تغییرات جدی به نفع کارگران خواهیم بود.

 

 

 

 

سقوط تنها بالگرد استاندارد اورژانس کشور!

در هفته گذشته وزارت بهداشت تنها بالگرد استاندارد حمل بیمار خود و یکى از تکنسین‌هاى اورژانس را از دست داد.پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور گفت: یک فروند بالگرد اورژانس ۱۱۵ از مازندران در حال انجام ماموریت به سمت آمل حرکت کرده که در هنگام فرود به دلیل گرد و غبار فراوان و کاهش دید با ستون برق جاده برخورد و دچار سانحه شده است.وی با اشاره به حضور چهار نفر در بالگرد، بیان کرد: در این سانحه یک تکنیسین اورژانس ۱۱۵ مازندران به شهادت رسید و سه نفر مصدوم شده اند.محمدى عضو هیئت مدیره انجمن فوریت هاى پزشکى گفت: هفته گذشته تیمى از شرکت اتریشى به کشور آمدند و این بالگرد که تنها بالگرد متعلق به وزارت بهداشت بود را براى حمل بیمار استانداردسازى کردند.

کشور ما به سیلویی از موشک ها مبدل شده

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه این نهاد دولتی در دوردست توانایی آن را دارد که از هویت مسلمانان و خودش دفاع کند گفت: همه کنوانسیون های بین المللی برای تحمیل معیارهای دوگانه آمریکا در جهان تنظیم می شوند،‌ چرا سازمان انرژی اتمی وجود دارد اما رئیس اسبق ستاد ارتش آمریکا اعلام می کند ۲۰۰ کلاهک هسته ای در اختیار اسرائیل است ولی ایران نمی تواند از انرژی هسته ای استفاده صلح آمیز کند؟!وی ادامه داد: از موشک های فاتح در برد متوسط گرفته تا قدر در برد بلند، موشک خلیج فارس در برد بلند و سایرموشک های بالستیک کشور ما به سیلویی از موشک ها مبدل شده که ما را از اس۳۰۰ بی نیاز می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*