آخرین خبر :

آیت الله خاتمی: حق الناس را نباید جناحی و باندی تفسیر کرد


خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه حق الناس را نباید جناحی و باندی تفسیر کرد، گفت: رای مردم را ببینیم اما حضور ۴۰ میلیونی و ۸۵ درصدی آنان را در نظر نگیریم، حق الناس زیر پا گذاشتیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛  آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه نخست نمازجمعه این هفته تهران گفت: امام حسین(ع) صبح عاشورا در خطبه ای خطاب به یکی از یارانش اعلام کرد “به یارانم بگویید هیچ کس حق ندارد اگر مدیون حق الناس است در این اردوگاه بماند زیرا این اردوگاه پاک است”.

حق الناس را جناحی نکنید
وی گفت: امام حسین(ع) فرمودند “اگر کسی مدیون بمیرد و تدبیر و برنامه ای هم برای ادای دین نداشته باشد بی شک جهنمی است”، دینداران باید به حق الناس توجه کنند، حق الناس تنها در عرصه فردی نیست بلکه عرصه های اجتماعی، سیاسی و مالی را نیز شامل می شود.
امام جمعه موقت تهران افزود: تا سخن از حق الناس می شود ذهن ها به سمت حقوق های مالی می رود اما ورود نابجا به فضای مجازی و بردن آبروی افراد نیز حق الناس است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در عرصه اجتماعی نیز حق الناس وجود دارد، افرادی که در آپارتمان ها زندگی می کنند اگر به حقوق همسایه شان توجه نداشته باشند حق الناس گردن دارند، در عرصه سیاسی نیز رای مردم حق الناس است اینکه ما رای مردم را ببینیم اما حضور ۴۰ میلیونی و ۸۵ درصدی آنان را درنظر نگیریم حق الناس به گردن ماست.
خاتمی افزود: حق الناس را نباید جناحی و باندی تفسیر کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*