آخرین خبر :

آمانو: ایران به همه تعهدات خود در برجام پایبند بوده است

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه ای اعلام کرد که ایران به طور کامل به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در سخنانی به پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام اذعان کرد.

«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در مصاحبه با نشریه فرانسوی «لوموند» در این باره گفت: توافق هسته ای بدون هیچ مشکلی از ماه ژانویه سال جاری میلادی اجرائی شده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه داد: در ماه فوریه، میزان ذخایر آب سنگین ایران اندکی از سقف ۱۳۰ تُن تعیین شده، فراتر رفت؛ اما ما بلافاصله این مورد را به ایران اطلاع دادیم و آن‌ ها نیز تمامی اقدامات لازم در این باره را انجام دادند.

«یوکیا آمانو» در ادامه این مصاحبه تأکید کرد: فراتر از این مورد، می‌توانم تائید کنم که تهران به تمام  تعهدات خود پایبند بوده است. ایران در حال انجام تعهداتی است که به جامعه جهانی داده بود.

لازم به ذکر است، آژانس بین المللی انرژی اتمی نهاد متولی مسئول در زمینه راستی آزمائی اقدامات و برنامه هسته ای در جهان به شمار آمده و لذا اذعان دبیرکل آن؛ نشانه دیگری از عمل به تعهدات ایران در برجام درخصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود است.

یوکیا آمانو

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*