همایش استانی مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) در خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند- طی مراسمی با حضور مسئولان استانی همایش مداحان و ذاکران اهل‌بیت در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول کانون مداحان بیرجند در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار مهر، بیان کرد: این همایش با حضور بیش از ۱۵۰ ذاکر و مداح اهل‌بیت برگزار شد.

عباس سروری با بیان اینکه ۵۰ مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) از شهرستان بیرجند در این همایش حضور دارند، افزود: سایر افراد نیز از دیگر شهرستان‌های خراسان جنوبی شرکت کرده‌اند.

وی برگزاری کارگاه آموزشی را از جمله برنامه‌های این همایش دانست و افزود: این کارگاه‌ها به صورت ماهانه برای مداحان برگزار می‌شود.

سروری با اشاره به اهداف برگزاری این همایش بیان کرد: توجیه مداحان و آموزش آن‌ها برای برگزاری مجالس عزاداری در محرم از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ مداح در کانون مداحان بیرجند عضو هستند، افزود: از ابتدای سال تاکنون کارگاه‌های آموزشی زیادی برای این افراد برگزار شده است.

مسئول کانون مداحان بیرجند برگزاری هفت کارگاه آموزشی مداحی، سه کارگاه تخصصی آوا و نوا، دو کارگاه آموزشی روخوانی و روان‌خوانی قرآن را از جمله اقدامات انجام‌شده دانست.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان به مدت ۳۰ شب کارگاه‌های آموزشی مداحی و جزء خوانی را داشتیم، افزود: تاکنون بالغ بر ۲۰۰ نفر از مداحان، آموزش‌های مختلف مداحی را فراگرفته‌اند.

سروری با اشاره به ویژگی یک مداح خوب، بیان کرد: شخصی که وارد عرصه مداحی می‌شود باید ابتدا قلب و روحش از عشق ائمه معصومین (ع) لبریز باشد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مداحان جلوگیری از تحریف در عاشورا و پرهیز از بیان اطلاعات غلط در مراسم‌های مذهبی است.

مسئول کانون مداحان بیرجند با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم بیان کرد: مداح باید واقعه عاشورا را به درستی برای مردم بازگو کند.

سروری با تاکید بر اینکه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) باید به صورت غیرمستقیم فرهنگ عاشورا را به جامعه القا کنند، افزود: همچنین باید ارتقاء دین، ترویج عدالت مطلق و عبودیت را در اشعار خود موردتوجه قرار دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*