رئیس جمهور مطرح کرد؛ در سازمان ملل برای همکاری با ایران مسابقه بود

شناسهٔ خبر: ۳۷۸۱۹۵۰ –
قزوین ـ رئیس‌جمهور گفت: در سال‌های گذشته همواره مسابقه می‌دادند تا با حرف‌های واهی خود موجب انزوای ما شوند، اما امسال در سازمان ملل مسابقه بر سر این بود که چگونه با ایران همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه در جمع فرهیختگان، ایثارگران و برگزیدگان استان قزوین گفت: عظمت و اقتدار ایران اسلامی امروز به مرحله‌ای رسیده که در سازمان ملل اکثر کشورها درخواست ملاقات با نماینده ایران را می‌دادند و هیچ کشوری در دنیا نبود که نخواهد با رئیس‌جمهور شما دیدار و گفتگو کند.

وی افزود: سران اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا ملاقات‌های متعددی با ما داشتند که این استقبال بیانگر عظمت و بزرگی ملت ایران است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: با صراحت می‌گویم در سال‌های گذشته همواره مسابقه می‌دادند تا ایران را متهم کنند و با حرف‌های واهی خود موجب انزوای ما شوند، اما امسال در سازمان ملل مسابقه بر سر این بود که چگونه با ایران همکاری کنند و روابط اقتصادی داشته باشند.

روحانی بیان کرد: امروز بسیاری از کشورها خودشان پذیرفته‌اند و می‌گویند باید فشار بیاوریم تا مشکلات بانکی ایران حل شود و معتقدم باید در مورد بدعهدی آمریکا حرف زده شود و این افتخار بزرگی است که اگر در گذشته بر روی صندلی اتهام نشسته بودیم، امروز در صندلی مدعی نشسته‌ایم و طلبکار هستیم و به دنیا با صراحت می‌گوییم ایران اسلامی اگر چیزی و تعهدی را با دقت و وسواس و بررسی امضا کرد، به آن پایبند است.

وی گفت: ایران در طول تاریخ هرگز عهدشکن نبوده و امروز نیز نخواهد بود و این مهم است که همه باید به ملت و دولت ایران اعتماد کنند.

رئیس‌جمهور یادآور شد: دولت به خاطر سوابق تاریخی برخی کشورها وسواس دارد و در گرفتن حق ملت، دقت می‌کند، اما اگر چیزی را پذیرفت، به آن پایبند است و قبول دارد و دنیا امروز فهمیده است که ملت ایران به عهد خود وفا می‌کند.

روحانی ادامه داد: اساس بعثت پیامبر (ص) تکمیل فضیلت‌های اخلاقی بوده است و ما نیز باید پیرو رسول گرامی اسلام (ص) باشیم و اخلاق‌مداری را پیشه کنیم.

وی اظهار داشت: اخلاق‌مند بودن کار آسانی نیست و کنترل هواهای نفسانی و غرایض انسانی نیازمند تقوا و ایمان است و باید بدانیم تقوا، عنان هوای نفس و مقدمه‌ رسیدن به فلاح است و موجب شکوفایی می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به فضیلت‌های اخلاقی شهید رجایی گفت: شهید رجایی نمونه بارز تواضع، اخلاق‌مداری و ساده‌زیستی بود و ما نیز باید به هر مقدار که مقام‌مان بالا می‌رود، تواضع خود را افزایش دهیم و دچار خودشیفتگی و غرور نشویم.

روحانی گفت: همه باید خود را بنده خدا و سرباز کوچک نظام بدانیم و مانند شهید رجایی با تواضع، ادب و اخلاص، خالصانه برای رضای خدا کار کنیم.

وی در ادامه به رشادت‌های شهید بابایی اشاره کرد و یادآور شد: در دوران جنگ خلبان‌های شجاع زیادی داشتیم اما شهید بابایی از جنس دیگری بود و شخصیتی مانند شهید بابایی را کمتر دیده‌ایم و این شهید نیز مانند شهید رجایی یکپارچه اخلاص، ایمان و تقوا بود.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: وجود سلیقه، نگاه‌های سیاسی و حزبی در کشور هیچ اشکالی ندارد و حتی امام (ره) نیز در زمان خود اجازه دادند روحانیون دو قسمت شوند و دو جمعیت شکل گرفت که هر کدام تشکیلات خاص خود را داشت، اما باید بدانیم و مراقب باشیم تا هدف‌های اصلی را گم نکنیم و بدانیم همه عضو یک خانواده بزرگ هستیم.

روحانی گفت: دوقطبی شدن و تلقی دو خانواده بودن، آغاز انحطاط است و رقابت‌های حزبی غیراخلاقی به کینه‌توزی می‌انجامد.

وی تصریح کرد: اختلاف فکری هیچ اِشکالی ندارد اما نزاع، تفرقه، جدایی، شکاف و قطب‌بندی‌های سیاسی به کشور آسیب می‌رساند.

رئیس‌جمهور افزود: جامعه نباید دوقطبی شود و تأکید مقام معظم رهبری به این جانب نیز همواره این بوده است که در امور اجرایی مراقبت کنیم تا اختلاف و تفرقه ایجاد نشود. لذا همه باید بدانیم مسلمان هستیم و زیر چتر بزرگ اسلام زندگی می‌کنیم و اگر چتر اسلام، رهبری و وحدت از بین برود، همه آسیب خواهیم دید.

روحانی خاطرنشان کرد: ما در کشور یک قطب، یک رهبر، یک قانون اساسی و یک دولت داریم و همه افتخارمان این است که عاشق اهل‌بیت هستیم و همه باید در کنار یکدیگر برای اعتلای ایران اسلامی تلاش کنیم.

وی گفت: در سال اقتصاد مقاومتی همه باید تلاش کنیم و کشور را به سمت رونق اقتصادی هدایت کنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*