امام جمعه سربیشه: در امر به معروف و نهی از منکر مأمور به انجام وظیفه هستیم نه حصول نتیجه

امام جمعه شهرستان سربیشه با تاکید بر اینکه در امر به معروف و نهی از منکر مأمور به انجام وظیفه هستیم نه حصول نتیجه، گفت: برای عاشورایی ماندن باید عامل و بصیر و ولایت‌مدار و عالم به زمان باشیم.

حجت الاسلام علی اکبر سنجری، امام جمعه شهرستان سربیشه در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند در خصوص شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر«همه مسئولیم»، اظهار داشت: شعار اسلامی مسلمان «الا کلکم راعٍ و کلکم مسئول عن رعیته» برگرفته از سخن رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) است؛ همه باید در برابر باید و نبایدها و هنجارها و ناهنجاری های جامعه احساس وظیفه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای امر به معروف و نهی از منکر حداقل از خودمان شروع کنیم، افزود: دین اسلام با همه گستردگی که دارد ابتدا پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله برای تبلیغ اسلام از خویشاوندان و نزدیکان خود دعوت کردند.

امام جمعه شهرستان سربیشه با اشاره به اینکه شاید بسیاری به این امر و نهی‌ها توجه نکنند، گفت: اما وظیفه مهمتر است و ما مأمور به وظیفه هستیم نه حصول نتیجه.

حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، ادامه داد: امام حسین علیه السلام فرمودند «مثل من حسین با مثل یزید بیعت نخواهد کرد و اگر شخصی مانند یزید فرمانروای مسلمانان باشد، باید فاتحه اسلام را خواند.»

وی تاکید کرد: باید قیام حسین ها اتفاق بیفتد تا مسئولان جامعه اصلاح شوند و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جاری باشد.

امام جمعه شهرستان سربیشه با اشاره به مسئولیت مسئولان در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقای آگاهی های دانش آموزان در این میان،گفت: باید همراه با شور حسینی شعور حسینی داشته باشیم؛ امام حسین علیه السلام برای زنده ماندن حق و اسلام قیام کردند؛ گاهی باید برای حق زنده ماندن داد و فریاد زد و مانند امام خمینی(ره) انقلاب کرد.

حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه احیای حق به هر روشی باید اتفاق بیفتد، تصریح کرد: گاهی برای زنده مانده حق باید مانند صلح امام حسن علیه السلام سکوت کرد؛ گاهی احیای حق با کرسی درس امام صادق علیه السلام و گاهی با دفاع همه جانبه در جنگ تحمیلی اتفاق می افتد.

وی با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ عاشورایی در جامعه احیا شود دانش‌آموزان همان رسم و رسوم را ادامه خواهند داد، افزود: بزرگترین تلاش دشمن بر این است که فرهنگ شهادت و ارزش‌مداری آن را از جامعه اسلامی بگیرد تا به مسلمانان ضربه بزند.

امام جمعه شهرستان سربیشه بیان داشت: برای عاشورایی ماندن باید عامل و بصیر و ولایت‌مدار و عالم به زمان باشیم.

حجت الاسلام سنجری موثر ترین شیوه در امر به معروف را این دانست که آمران قبل از هر اقدامی خودشان عامل به معروف و تارک منکرات باشند، گفت: اگر همه از خود و خانواده و خویشان شروع کنیم جامعه اصلاح خواهد شد.

به گفته وی امام علی علیه السلام می فرمایند« کسی که خود را امام و مقتدای دیگران می‌داند، باید قبل از اینکه به تعلیم دیگران بپردازد، خود را تعلیم بدهد».

امام جمعه شهرستان سربیشه به وظایف والدین در قبال فرزندان برای اقامه معروف و مصونیت از منکر اشاره کرد و افزود: رفتار و اعمال والدین بسیار در این زمینه مهم است، باید فرزندان خود را با تعلیم و تربیت اسلامی پرورش دهند نه غربی.

حجت الاسلام سنجری با تاکید بر اینکه امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جوانان را تهدید می کند و معلمان و والدین باید این امر را مدنظر قرار دهند، ادامه داد: یقیناً اگر زیبایی مکتب اهل بیت علیه السلام در جامعه گفته شود فرهنگ غربی در جوانان و نوجوانان تاثیر نخواهد گذاشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*