اخبار سیاسی

مخالفت علم الهدی با قمه زنی

خطیب جمعه مشهد مقدس افزود: محرم و صفر را باید باشکوه‌تر برگزار کنیم، محرمی‌که مردم ما را در انقلاب بسازد، در تاریخ همیشه یک محرم و صفر وضعیت را دگرگون کرده است. کربلا تمام نشده و همچنان ادامه دارد، کربلا سال به سال در محرم بر صف آن افزوده شده و وسعت آن بیشتر شده است. کربلا ضد شیعه انگلیسی است، قمه زدن وهن به اسلام است.وی گفت: قمه زدن به نام امام حسین(ع) با سر بریدن داعش یکی است و هر دوی اینها یکی است، دشمن به دنبال همین است، دشمن دنبال این است که اثبات کند که اسلام دنبال خون‌ریزی است. مراجع عالیقدر تقلید، قمه‌زنی را حرام کرده‌اند زیرا وهن به دین است و این مسائل مربوط به شیعه انگلیسی است.آیت‌الله علم‌الهدی گفت: تمام حرف‌های مستند بنده در پایگاه و سایت اطلاع‌رسانی بنده منعکس می‌شود، از قول بنده فایلی منتشر کرده و گفته‌اند فلانی از قمه‌زنی حمایت کرده است. مگر هر چیزی که در فضای مجازی بود صحیح است؟ مگر باید آن را باور کنیم؟ سال گذشته شنیدم در عتبه سیدالشهدا(ع) عده‌ای قمه زده‌اند و گفتم ۵۰ کیلومتری کربلا، تکفیری‌ها بچه شیعه را سر می‌برند تا این بقعه و بارگاه را نابود کنند و بجای اینکه جلوی این تکفیری‌ها را بگیرید، خودتان را قمه می‌زنید؟

 

 

برخی مداحان مانند خواننده‌هایی قدیمی می‌خوانند

استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم با تصریح بر این که اقامه عزای اباعبدالله عبادت است، افزود: اصل عبادت به خلوص آن است و مبادا بدزبانی ها، ایجاد مزاحمت ها، قدرت طلبی ها، نیش و طعنه زدن ها، کیسه دوختن برای پست و عنوان و مقام، چاپلوسی و تملق ها، دشمنی و رقابت های بیهوده، و خودنمایی و خودپسندی ها، نیت مان را غیرالهی کند و دستاورد ما از این عبادت، تنها مشقت باشد.وی درباره سخنرانان و خطبایی که به هیات ها دعوت می شوند، بیان داشت: مجالس عزای اباعبدالله باید مکانی برای انعکاس معارف اهل بیت و عاشورا باشد، این خوب نیست که خطبایی را دعوت کنید که از آنها هیچ شناختی ندارید. آیا این که فقط لباس روحانیت دارند کافی است؟ امروز عده ای در این لباس وارد شده اند که یا از روی جهل و یا حساب شده، اساس ولایت اهل بیت را هدف گرفته اند. صرف این که فلان خطیب در رادیو و تلویزیون دعوت می شود دلیل درستی برای دعوت از آنها در مجلس عزای اباعبدالله نیست.آیت الله یثربی در پایان در خصوص ذاکران و مداحی ها نیز توصیه کرد: نباید همه مجلس به مداحی اختصاص داده شود، این که برخی بیرون هیات می مانند و پس از پایان منبر وارد می شوند، توهین به معارف اهل بیت است. ما برای مداحین و بخصوص شعرا و ذاکران خوب احترام قائلیم اما گاهی نوع خواندن اشعار و متن اشعار همان ترانه هایی است که خواننده های قدیمی می خواندند. با این ها باید اشک بریزیم؟

گفته می شود مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی در واکنش به تغییر لحن مقامات کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به عملکرد آمریکا گفته ظریف و و روحانی به جمع دلواپسان پیوسته‌اند.کاظم انبارلویی گفت: آقای رئیس جمهور در موضع گیری خود گفتند اگر بدعهدی های آمریکا پیدا کند با آنها برخورد قاطع خواهیم کرد حال باید پرسید این برخورد قاطع چیست و چه موقع قرار است انجام شود.این عضو حزب موتلفه اسلامی ابراز امیدواری کرد با تغییر لحن ظریف و روحانی آمریکا تغییر رفتار دهد.وی افزود: اگر آمریکا تغییر رفتار ندهد طبیعی است که موضع ملت و دولت در مقابل بد عهدی آمریکا یکی خواهد بود.انبارلویی دلیل تغییر لحن مقامات کشورمان را بد عهدی های آمریکا برشمرد و اظهار داشت: ادامه بدعهدی های آمریکا سبب شد تا وزارت خارجه و در راس آن وزیر امور خارجه و همچنین رئیس جمهور کشورمان در نطق مجمع عمومی سازمان ملل و مصاحبه ها نسبت به تداوم بدعهدی آمریکا موضع بگیرند و این به معنا پیوستن آنها به دلواپس ها است.

 

اعتراض آیت الله گرامی به ورود زودهنگام طلبه های جوان به سیاست

استاد سطوح خارج حوزه علمیه قم در انتقاد از کسانی که طلبه های جوان را برای ورود به مسائل سیاسی تشویق می کنند گفت: به هیچ عنوانی نباید طلبه های جوان را وارد مباحث سیاسی کرد. طلبه باید درس بخواند، شخصیت علمی او شکل بگیرد تا احساسی عمل نکند. طلبه که وارد بحث سیاسی می شود باعث توهین به بزرگان می شود و این توهین عمر او را بی برکت می کند. متاسفانه توهین به بزرگان توسط طلبه‌های جوان سطوح پایین، الی ماشاء الله زیاد شده است. امام در مسجد اعظم گفت توهین به بزرگان باعث منقطع شدن ولایت بین فرد و خدا می شود. حضرت آیت الله گرامی با اعتراض به سیستم آموزشی حوزه علمیه قم، پیش بینی کرد که با ادامه این روش، مرکزیت حوزه های علمی شیعه به زودی از قم به نجف منتقل شود.استاد سطوح خارج حوزه علمیه قم گفت: طلبه نجف الان آزادِ آزاد است؛ درست مانند سبک سابق حوزه؛ آنجا طلبه تحت محاصره گروه‌های خاص نیست که چرا اینجا رفتی یا نرفتی و یا اینکه چرا این حرف را زدی یا نزدی. الان طلبه ها محصور به عواملی هستند که خسارتهای زیادی دارد. نباید به طلبه گفت چرا سر این درس می روی یا چرا به فلان درس نمی روی. چرا چنین گفتی یا چرا چنین نگفتی.

گفته می شود چهره اصولگرای مجلس درباره زمزمه هایی مبنی بر احتمال کاندیداتوری ضرغامی و معرفی او از سمت پایداری ها، گفت :اینکه آقای ضرغامی بخواهد گزینه پایداری ها شود را بعید می دانم چراکه پایداری ها گزینه خود را دارند و ان فرد آقای جلیلی است.بهروز نعمتی، عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد گزینه های اصولگرایان برای انتخابات ٩۶به خبرآنلاین گفت: مجموعه های مختلف اصولگرایی در حال حاضر گزینه‌های متفاوتی دارند ولی قطعا آنها برای موفقیت نیازمند یک جمع بندی هستند.وی با بیان اینکه روحانی گزینه برخی از اصولگرایان برای انتخابات ٩۶ است، اظهار داشت:یک طیف تندرو از اصولگرایان یا همان جبهه پایداری که همیشه ساز مخالف زدند حتما خودشان کاندیدایی به جز از آقای روحانی خواهند داشت

 

 

احمدی‌نژاد مذاکره به این سبک با آمریکا را قبول نداشت و می‌گفت اشتباه می‌کنید

علی اکبر صالحی با حضور در برنامه «دست‌خط»در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در سال ۹۰ با مجوز رهبری مذاکراتی با آمریکایی‌ها صورت گرفت گفت یکی از شروط رهبری این بود که « این که رئیس‌جمهور به عنوان کسی که رئیس شورای عالی امنیت ملی است- زیرا دو راه بود، آقای دکتر جلیلی دبیر شورای امنیت ملی بودند و ۵+۱ را پیش می بردند و آقا نیز اجازه داده بودند که وزارت خارجه مذاکرات با آمریکا را محرمانه را پیش ببرند- کسی باید این دو را باهم هماهنگ می کرد که شرط چهارم این بود که رییس جمهور هماهنگ‌کننده این دو راه باشند.» در خصوص موضع احمدی‌نژاد به این مذاکرات گفت: آقای رئیس‌جمهور آن زمان اعتقادی به مذاکرات به این صورت با امریکا نداشتند. به من هم می‌گفتند اشتباه می‌کنید، جلوی ما را نگرفتند و تشویق هم نکردند

.

زن عراقی یکی از سران داعش را پخت

یک زن ساکن عراق دراقدامی انتقام جویانه سرتروریست های داعشی را ازبدن جدا کرده، دردیگ انداخته و پخت و بدن آنها را نیز سوزاند. وحیده محمد الجمیلی ملقب به ام هنادی که شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) شوهراول و شوهر دوم ، پدر و سه برادرش را به قتل رسانده اند، فرماندهی گروهی از نیروهای بسیج مردمی عراق را بر عهده گرفته است. ام هنادی عکس های اعدام داعشی ها را در صفحه خود در فیسبوک منتشر کرده است. داعشی ها همه دارایی ازجمله گوسفندان، سگ های خانگی و پرندگان این بانوی خانه دار را که اکنون ۳۹ ساله است، از بین بردند و کم مانده بود خود وی را نیز بکشند. گروه تحت فرماندهی ام هنادی متشکل از ۷۰ تن است. این زن خودش بطور مستقیم در نبردها با داعشی ها حضور داشته و شخصا تروریست ها را اعدام می کند.

 

 

 

 

 

 

بازی با کره در روز تاسوعا قطعی است

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با اشاره به انجام بازی تیم ملی برابر کره در روز تاسوعا گفت که تاکنون هیچ تغییری در زمان این بازی انجام نشده است. تاج گفت که در مذاکرات خود با فیفا برای تغییر روز این بازی حتی موضوع کناره‌گیری از بازی را مطرح کرده، اما تاکنون نتیجه نگرفته است. مهدی تاج یا حضور در برنامه ورزش و مردم درباره حضورش در رده‌های مختلف فوتبال گفت: کار کردن برای مردم به صورت کلی قشنگ است و البته سخت. من همه مراتب مدیریتی در فوتبال را طی کردم و حقوق بگیر فوتبال هم نیستم. رک هم هستم و حرف خودم را می زنم چون عوایدی از فوتبال نداشتم و ندارم و نخواهم داشت.

گفته می شود پس از توصیه رهبر معظم انقلاب در مورد عدم کاندیداتوری احمدی‌نژاد، حامیان وی سعی می‌کنند با سر هم بندی مسائل بی‌ربط، تفاسیر عجیبی از بیانات رهبر معظم انقلاب ارائه دهندپایگاه خبری – تحلیلی انتخاب در ادامه نوشت: «در تازه‌ترین این تفاسیر عجیب، از سوی رسانه‌های حامی احمدی‌نژاد آمده است: «مقام معظم رهبری در بحث علنی کردن توصیه به آقای دکتر احمدی‌نژاد در وسط صحبت خطاب به فردی به نام شیخ عبدالعالی سخن گفتند. برخی فکر می‌کنند این فرد در جلسه بوده و برخی می‌گویند چنین فردی در مشهد است. واقیعت این است که «شیخ علی بن عبدالعالی کرکی، معروف به محقق کرکی یا محقق ثانی» که حدود ۹۲۰ قمری از جبل عامل لبنان به ایران آمد و مبانی تئوریک حکومت شیعی در دوران صفویه را تبیین کرد. منصب شیخ‌الاسلامی برای نخستین بار در ایران به او تفویض شددر ادامه تفسیر به رای حامیان احمدی‌نژاد آمده است: «بدون تردید بعد از امام خمینی (ره) در اندیشه سیاسی شیعه بزرگ‌تر از محقق کرکیکسی نیست. شاه طهماسب در قزوین تاج خود را از دست ایشان گرفت تا مشروعیت پیدا کند. برگرداندن علی ولی‌الله به اذان و ایجاد حسینیه از شاهکارهای این مرد بزرگ است. امام بی‌تاثیر از اندیشه ایشان نبود. مطالعه درباره اندیشه ایشان و توجه به قدرت استدلال‌آوری وی را توصیه می‌کنماین رسانه‌ها در پایان آورده‌اند: «آری این که نایب امام زمان (عج)، حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) به دکتر احمدی‌نژاد لقب عبدالعالی زمان می‌دهد.»

مکاتبه لاریجانی با رئیس‌جمهور

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی از مکاتبات علی لاریجانی با رئیس‌جمهور برای جامع‌‌‌تر شدن برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: مکاتباتی بین رئیس مجلس و حجت‌الاسلام روحانی درباره جامع‌تر شدن برنامه ششم توسعه انجام شده است.وی با بیان اینکه لایحه‌ای که دولت با ۳۵ بند به مجلس ارائه کرده، احکام دائمی است، افزود: در مکاتبات رئیس مجلس و رئیس‌جمهور بر این نکته تاکید شده که مجلس از اختیارات خود برای جامع شدن برنامه ششم توسعه استفاده کند.نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: لایحه‌ای که قوه مقننه تقدیم مجلس کرده، لایحه احکام مورد نیاز برای اجرای آن است که دولت با فرض اینکه ارائه برنامه جزو وظایف این قوه است این احکام را به مجلس ارائه کرده است.

جزییات دیدار نعمت زاده با مقامات رنو

توافقنامه جدید همکاری میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت خودروسازی فرانسوی رنو به امضا رسید. این توافقنامه همکاری از سوی منصور معظمی، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و تیری بلوره، قایم مقام شرکت رنو بهامضا رسید و قرار است بر اساس آن جوینت ونچر جدید شکل خواهد گرفت. مهر این خبر را منتشر کرده است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*