مربی قهرمان

او بیش از ٧ دوره قهرمان مسابقات منطقه ای شرق کشور است و در مسابقات جام ستارگان کشور در سال ٩٠ مقام چهارم را کسب می کند . در مسابقات جوانان کشور در وزن ٨۵ کیلو به مقام پنجم این مسابقات بسنده می کند . آرش خالدی کارشناس ارشد آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی است که از ١٢ سال پیش ورزش وزنه برداری را آغاز می کند.

او از سن ١۴ سالگی با کمک پدرش بصورت حرفه ای وزنه برداری را ادامه می دهد و با درخشش در مسابقات مختلف وزنه برداری جایگاه خود را در این رشته به تثبیت می رساند و می گوید: یک ورزشکار ۶ سال طول می کشد تا با تمرین به فرم بدنی و استایل ورزشکار قهرمان وزنه برداری برسد.

 او مدال آوری و پیشرفت در رشته های ورزشی را از جمله عوامل جذب ورزشکار می داند و می گوید: وزنه برداری رکوردی است و در رده نونهالان نیاز به زمان داریم تا بتوانیم به مقام قهرمانی برسیم و اگر ورزشکاران وزنه بردار به صورت علمی فعالیتی نداشته باشند مشکلات روحی و جسمی زیادی را باید تحمل کنند.

 او امکانات و تجهیزات را لازمه بالا بردن انگیزه ورزشکاران وزنه بردار ذکر می کند و ادامه می دهد: وزنه برداری یک ورزش قهرمانی است و باید تلاش و تمرین کنی تا بتوانی ورزشکار جذب کنی و قهرمان داشته باشی که در همین راستا اگر حمایت مسئولین و امکانات و تجهیزات نباشد نمی توان امیدوار بود که وزنه بردار قهرمان داشته باشی.

 او به رتبه نهم کشوری تیم خراسان جنوبی در سال ٨٧ مسابقات جوانان کشور اشاره می کند و می گوید: متأسفانه در استان رشد وزنه برداری کاهش یافته و در حال حاضر تیم خراسان جنوبی در رتبه ٣٢ کشور قرار دارد.

 او از مسئولین می خواهد که از حضور افراد خاک خورده میدان وزنه برداری و با تجربه استفاده شود و تأکید می کند: بیش از۶ مربی با تجربه در استان داریم که تخصص کافی در زمینه وزنه برداری دارند و حضور این مربیان و حمایت مسئولین اداره ورزش و جوانان کمک می کند تا شاهد رشد دوباره این ورزش در خراسان جنوبی باشیم.

او در حال حاضر به عنوان سرپرست تیم وزنه برداری خراسان جنوبی و کمک مربی مشغول فعالیت می باشد و از حضور در مسابقات وزنه برداری با ٢٨ سال سن کنار می کشد و تصمیم دارد ورزشکاران زیادی را در زمینه قهرمان پروری رشته وزنه برداری تربیت کند.

۳s3

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*