یک مقام اسبق آمریکایی:ایران در خلیج فارس آمریکا را تحقیر کرده/کشتی ایران را منهدم کنید

یک مقام اسبق آمریکا اقدام قایق های تندرو ایران علیه کشتی جنگی متجاوز آمریکا را موجب استهزا نیروی دریایی این کشور دانست و خواستار غرق کردن یک کشتی ایرانی در خلیج فارس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای روابط خارجی سنای آمریکا، دیپلمات اسبق جمهوریخواه آمریکا خواستار واکنش دولت این کشور در برابر ایران شد.

«الیوت آبرامز» مشاور ارشد سیاست خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست‌ جمهوری «جرج بوش» با انتشار مطلبی در پایگاه اطلاع رسانی شورای روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد: با اقدام قایق های تندرو ایران علیه کشتی جنگی آمریکا در خلیج فارس، جهان به ما نیشخند می زند.

الیوت آبرامز که در دوران ریاست جمهوری «دونالد ریگان» نیز دارای منصب دیپلماتیک بود، در ادامه افزود: البته همه این رویدادها به دنبال دستگیری ملوان های آمریکایی در ژانویه سال جاری به وقوع پیوسته است اما پاسخ آمریکا به این اقدامات ایران چه بوده است؟ کاخ سفید چه تصمیمی گرفته است؟ تنها کاری که انجام دادند این بود که به نیروی دریایی گفتند سریع جابجا شده و جا خالی بدهند.

این دیپلمات آمریکائی ادامه داد: دولت آمریکا تنها خود را به توافق هسته ای با ایران متعهد کرده و لذا مایل است اجازه دهد این مانورهای خطرناک و تحقیرکننده نیروی دریایی آمریکا بدون پاسخ ادامه یابد. از سوی دیگر نیز ایران با استفاده از توافق هسته ای به تقویت حضورش در عراق و سوریه پرداخته است و اقتصاد خود را بازسازی می کند.

وی تأکید کرد: اینکه به جهانیان نشان دهیم که از ایران نمی ترسیم، خیلی هم آسان نیست. لازمه این کار این است که نیروی دریایی آمریکا یکی از کشتی های ایرانی را غرق کند.

اظهارات الیوت آبرامز در حالی بیان می شود که «بیل اربن» فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا دو روز پیش در مصاحبه با نشریه آمریکایی «بیزینس استاندارد» مدعی شده بود: تعداد برخوردهای ناامن و غیر حرفه ای ایران در نیمه اول سال جاری میلادی تقریباً به دو برابر دوره مشابه در سال گذشته رسیده است. علیرغم قدرت کمتر قایق های تندرو ایران در مقایسه با کشتی های جنگی آمریکا تهدیدات آنها در خلیج فارس بسیار واقعی است. این قایق‌ ها مسلماً مجهز به نظامیانی مسلح بوده و  بدون سلاح نمی‌باشند. نمی توان مخاطرات موجود در این زمینه را نادیده گرفت. برخورد در دریا با یک کشتی بزرگ همواره می‌تواند باعث خسارت به  کشتی یا صدمه زدن به پرسنل آن شود.

لازم به ذکر است، جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که با هر کشتی جنگی که به قلمرو دریایی و آب های سرزمینی این کشور در خلیج فارس نزدیک شود قاطعانه برخورد خواهد کرد.

الیت آبرماز

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*