وجود خون در ادرار را جدی بگیرید

عضو انجمن اورولوژی ایران هشدار داد: دیده شدن خون در ادرار زنگ خطر بیماری های کلیوی و مجاری ادراری است.

به گزارش ایرنا از انجمن ارولوژی ایران، دکتر ‘محمدعلی زرگر’ در حاشیه نوزدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران ضمن اشاره به افزایش شیوع بیماری های کلیوی، انجام آزمایش PSA (تست تشخیص سرطان پروستات) برای مردان بالای۵۰ سال را الزامی دانست.
وی تاکید کرد: تغییر ناگهانی رنگ ادرار را نباید به حساب تغذیه گذاشت زیرا تغییر رنگ ادرار با سرطان های مثانه، پروستات و مشکلات مجاری ادراری ارتباط مستقیم دارد.
زرگر به والدین توصیه کرد نسبت به وضع تناسلی و ادراری کودکان کاملاً آگاه باشند زیرا تشخیص زود هنگام بیماری های تناسلی و ادراری در کودکی روند درمان را به شکل قابل ملاحظه ای سرعت می بخشد.
وی با بیان اینکه آگاهی بخشیدن به جامعه از طریق توصیه های بهداشتی می تواند سطح دانش مردم را برای پیشگیری از بیماری های کلیوی و مجاری ادراری بالا ببرد، گفت: انجام کشت ادرار بسیاری از ناهنجاری های مجاری ادراری را مشخص می کند بنابراین ضرورت دارد این آزمایش، قبل از مدرسه برای کودکان انجام شود.
وی در خصوص وجود خون در ادرار اظهار داشت: بسیاری از بیماری های کلیوی با شناسایی خون در ادرار تشخیص داده می شود و افراد نباید نسبت به تغییر رنگ ادرار بی تفاوت باشند.
کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران از روز گذشته، دوم شهریورماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی گشایش یافته و تا پنجم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*