آخرین خبر :

واگذاری مسئولیت توزیع آب شهرها به شهرداری در ایران امکان اجرا ندارد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره واگذاری مسئولیت توزیع آب در شهرها به شهرداری گفت: پیشنهاد ارایه شده مبتنی بر الگوهای موجود در کشورهای پر آب است و در ایران قابلیت اجرایی ندارد.

«حمیدرضا جانباز»  در گفت وگو با ایرنا افزود: این موضوع در حد یک پیشنهاد بوده و در این زمینه هیچ مصوبه ای از سوی دولت یا مجلس شورای اسلامی صادر نشده است.
به گفته این مقام مسئول، ایران با وجود مسائلی مانند کمبود آب و انتقال آن از یک حوضه به حوضه ای دیگر، مسئولیت شرکت آبفای کشور در توزیع آب گاهی اوقات از حوزه مسئولیت شهرداری ها نیز فراتر می رود و بر این اساس، چنین تصمیمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را دچار چالش خواهد کرد.
جانباز تاکید کرد: تلاش می شود هر تصمیمی که در این زمینه در دولت یا مجلس شورای اسلامی مصوب شود، به خوبی شکل اجرایی پیدا کند.

** نیاز به بازسازی شبکه های فرسوده
وی همچنین به پدیده فرونشست های زمین در برخی مناطق تهران اشاره کرد و گفت: عوامل متعددی می توانند در این زمینه دخالت داشته باشند که از جمله آنها می توان «برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی و هرز روی آب از شبکه های توزیع» را برشمرد.
مدیرعامل آبفای کشور گفت: بخشی از شبکه های موجود توزیع آب کشور فرسوده و قدیمی است و به بازسازی نیاز دارد؛ همچنین جمع آوری و شناسایی شبکه هایی که به بازسازی نیاز داشتند به انجام رسیده است؛ در هر مورد پیش از عبور از شرایط عادی و وقوع حوادث، نسبت به بازسازی آنها اقدام می شود.
وی افزود: هیچ یک از حوادث نشست زمین در تهران، ارتباطی به فرسودگی شبکه توزیع آب نداشته است.
به گزارش ایرنا، نشست زمین در خیابان «رجب نیا» منطقه ۱۵ تهران، فرونشست زمین در خیابان «پیامبر غربی» محدوده بزرگراه شهید ستاری که پیامد سقوط یک دستگاه خودرو سواری در گودال سه متری را به دنبال داشت، از جمله حوادثی بود که در هفته های گذشته در تهران به وقوع پیوست.
پیش از این «شاکری» عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حوادث و نشست های اخیر زمین در برخی نقاط پایتخت گفته بود: اراضی تهران روزانه یک میلیمتر نشست می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*