وازلین؛ سفید کننده فوری دندان‌ها/ وازلین برای پوست معجزه می کند

در این مطلب فواید بی‌نظیر و کمتر شنیده شده وازلین مورد اشاره قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، با اینکه وازلین تقریباً در هر خانه‌ای پیدا شده و دارای خواص درمانی و زیبایی فوق العاده قدرتمندی در میان دوستداران بهداشت و آراستگی است، معمولاً مورد کم‌لطفی افراد قرار می‌گیرد.
از وازلین می توان برای برطرف کردن خشکی لب استفاده کرد. خشکی و ترک لب به دلایل مختلف رخ می دهد که از جمله آن می‌توان به بعضی بیماری‌ها، تغییرات فصلی، حساسیت و سوء تغذیه اشاره کرد.
استفاده از برخی محصولات آرایشی بهداشتی می تواند علاوه بر احساس ناخوشایند و مشکلات تکلم و خوردن غذا باعث ورود میکروب ها و آلودگی ها از طریق شکاف روی لب به درون بدن شود.
از وازلین همچنین می توان برای مرطوب کردن بدن نیز استفاده کرد، برای این کار کافی است مقداری وازلین را بر روی دست ریخته، مناطق خشک پوست و یا نواحی تیره از قبیل نوک آرنج و یا زانو ها را ماساژ دهید تا به تدریج نرم و رنگ آنها روشن شود.
آقایان دارای پوست صورت آکنه‌دار می‌توانند حین اصلاح از وازلین برای رطوبت‌دهی به پوست استفاده کنند تا علاوه بر اصلاح آسان، از بروز آکنه های جدید و یا خراش جوش‌های چرکی جلوگیری کنند.
از وازلین همچنین می توان به عنوان یک درمان سریع برای تسکین آفتاب‌سوختگی و رفع آثار ناشی از اشعه خورشید استفاده کرد.
برای پاک‌سازی آلودگی های سطح پوست و یا محصولات آرایشی، بویژه مواد مقاوم در برابر آب، می‌توانید وازلین را به پنبه آغشته کرده و با آن سطح پوست را پاک کنید.
گفتنی است؛ وازلین در رفع خستگی عضلات و گرفتگی اعضای بدن موثر است به این ترتیب که هنگام استحمام می‌توان از ترکیب وازلین و نمک دریا برای ماساژ بدن بهره برد. همچنین این ترکیب می تواند سلول های مرده پوست را به آسانی از سطح آن جدا کرده و در امر لایه‌برداری مفید واقع شود.
از دیگر کاربردهای وازلین می‌توان به جلوگیری از بروز تاول در پشت مچ پا، به خصوص هنگامی که کفش جدید پا را می زند، اشاره کرد.
از وازلین می توان به عنوان سفیدکننده سریع دندان‌ها استفاده کرد به طوری که با مالش آن بر روی دندان لبخندی زیبا و درخشان عایدتان می‌شود.
همچنین قبل از اسپری عطر بر روی بدن می‌توان از مقداری وازلین برای ماندگاری بیشتری آن استفاده کرد.
وازلین به عنوان یک ماده عایق همچنین می تواند برای جلوگیری از بروز واکنش های پوستی و آلرژی قبل از رنگ آمیزی موی سر و ابرو مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*