نتایج نهایی آزمون سراسری چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه اعلام می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری چهارشنبه ۳۱ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت :تعداد ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ نفر در آزمون سراسری ۹۵ ثبت نام کردند که این آمار نسبت به سال ۹۴ تعداد ۱۷ هزار و ۶۳۲ نفر کمتر است.
وی افزود: از تعداد ۸۶۰ هزار و ۴۳۷ داوطلب، ۷۷۲ هزار و ۹۸۲ نفر در جلسه آزمون حاضر و ۸۷ هزار و ۴۵۵ نفر غایب بودند، به عبارت دیگر ۸۹٫۸۴ درصد داوطلبان در جلسه حاضر و ۱۰٫۱۶ درصد آنان غایب بودند.
وی تاکید کرد: بر اساس ضوابط و با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در سال ۹۵ کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند.
توکلی ادامه داد: از تعداد ۷۷۲ هزار و ۹۸۲ داوطلب مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری ۵۳۱ هزار و ۹۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته روزانه و نوبت دوم ( شبانه و مؤسسات عالی غیر انتفاعی) و بقیه برای سایر دوره‌های آموزشی مجاز شدند.
وی تصریح کرد: بر اساس آمار اولیه گزارش شده ۴۹۷ هزار و ۳۲۶ داوطلب نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های با آزمون و ۴۹ هزار و ۵۱۰ داوطلب نسبت به کد رشته محل‌های بدون آزمون( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) اقدام نمودند.
توکلی یادآور شد: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان در آزمون سراسری ۹۵ روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*