آخرین خبر :

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور خبر داد؛ افتتاح خط آهن ۷۶ کیلومتری خواف – هرات در هفته دولت

 

تهران- ایرنا -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور
از افتتاح راه آهن خواف – هرات در هفته دولت خبر داد و گفت: عملیات عمرانی این خط تا ایستگاه شمتیغ به پایان رسیده است و خط آهن ۷۶ کیلومتری خواف – هرات در هفته دولت افتتاح می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، علی نورزاد افزود: راه آهن خواف- هرات در ادامه راه آهن تربت حیدریه – سنگان و شاخه ای منشعب شده از راه آهن بافق – مشهد است و در بخش ایران از کیلومتر ۲۴ راه آهن سنگان- تربت حیدریه، نزدیک ایستگاه خواف شروع و در امتداد شمال غربی به جنوب شرقی ادامه می یابد و در کیلومتر ۱۲ جاده تایباد – خواف و در کیلومتر ۲۱، جاده معدن سنگان را به صورت زیرگذر قطع می کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این خط آهن در کیلومتر ۳۸ تا ۴۲ از ارتفاعات خواجه انجیر عبور و در کیلومتر ۴۷ تا ۵۲ وارد منطقه ای هموار می شود و از کیلومتر ۵۵در مجاور نوار مرزی قرار گرفته و در کیلومتر ۷۶ به مرز شمتیغ می رسد.
نورزاد هدف از احداث این خط آهن را توسعه بهره برداری از معادن سنگ آهن سنگان و حمل ریلی به مراکز صنعتی فولادسازی کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به عبور راه آهن بافق – مشهد از تربت حیدریه و هم مسیری آن با معادن عظیم سنگ آهن سنگان و مجتمع فولاد خراسان (نیشابور)، اتصال راه آهن بافق – مشهد به سنگان مطرح شد.
به گفته وی، از آنجا که معادن سنگ آهن سنگان در حاشیه مرزی و به فاصله ۳۰ کیلومتری خاک کشور افغانستان قرار دارد، احداث راه آهن تربت حیدریه – سنگان – هرات نیز مورد مطالعه قرار گرفت.
نورزاد خاطرنشان کرد: این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل و نقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از نظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب های آزاد و حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرقی آسیا بسیار مهم است.
به گزارش ایرنا، تهیه، تدوین، پیشنهادها و سیاست ها و خط مشی ها در زمینه توسعه زیربناهای حمل و نقل در چارچوب برنامه های مصوب طرح جامع حمل و نقل کشور، طراحی و ساخت زیربناهای حمل و نقل (راه ها – راه آهن – بنادر- فرودگاه ها) و نظارت بر اجرای طرح های پروژه های زیربناهای حمل و نقل از طریق عقد قرارداد با مشاوران و پیمانکاران ذیصلاح و انعقاد قرارداد در زمینه فعالیت های شرکت با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات مربوط از اهم وظایف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*