آخرین خبر :

شهریور تلخ نور چشمی ها/استاندار: اجرای دستور بازگشت تبدیل وضعیتی ها به محل استخدام استثنا ندارد

نیروهای تبدیل وضعیت شده دستگاه های اجرایی استان باید به محل استخدام بازگردند. حکایت این کوچ اجباری، شیرینی اجرای قانون دارد. دستور، حدود یک ماه قبل صادر شد؛ نیروهای قراردادی تبدیل وضعیت شده سال گذشته باید تا یک ماه دیگر به مناطق محروم محل استخدام باز گردند. استاندار بر اجرای دقیق مصوبه بازگشت این نیروها مصر است.

پرویزی درگفتگو با «بیرجند امروز» از پیگیری جدی برای آنچه یک ماه قبل دراین باره به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است می گوید . او درآن تاریخ به «امروز خراسان جنوبی» گفته بود که اسامی کارمندانی که با مصوبه دولت برای کار در مناطق محروم تبدیل وضعیت به پیمانی شده اند خواسته ام. هر کدام از آنها که در محل استخدام ساکن نباشند باید برگردند در غیر این صورت ظرف یک ماه پیمان آن ها لغو خواهد شد. چون این شرط استخدام آن ها بوده است. فرض کنید طرف کارمند بخشداری سربیشه است، بابت کار در این منطقه امتیاز گرفته و استخدام شده، حالا می بینیم که در بیرجند است، حقوق وحق محرومیت آنجا را می گیرد و در مرکز استان ساکن است.

خوب اگر این فرد، این جایگاه شغلی را اشغال نمی کرد فرد دیگری می توانست استخدام شود و ساکن هم باشد. به علاوه حق محرومیت نقاط مختلف متفاوت است و اگر تخلفی در پرداخت ها شده باشد هم میگویم محاسبه کنند و همه را به بیت المال برگردانند. واکنش های مردمی مهر تایید بر این دستور استاندار زده است.

« به استناد متن تعهدنامه رسمی ونیز صحبتهای استاندار شرط استخدام کارکنان تبدیل وضعیت شده بر اساس تعهد رسمی ده ساله خدمت درمحل جغرافیایی مشخص است، پس خدمت اینها درهر شهری جز همان شهرستان متعهد شده خلاف شرط استخدام آن هاست. دوم اینکه درصورت فعالیت نکردن درمحل متعهد شده، با لغو حکم پیمانی، دیگر قراردادی هم ندارند.»

در پیامی دیگر شهروندی بر اجرای عدالت تاکید دارد « برای دستور قاطعانه بازگشت نیروهای تبدیل وضعیت شده باید به استاندار مرحبا گفت. تعدادی از این افراد با ارسال مطالبی در فضای مجازی، می خواهند اوضاع را به نفع خودشان متشنج می کنند، برای استاندار تعیین تکلیف کنند که به امور دیگر بپردازد.

چون دوست دارند هم حق یک نفر بومی ضایع شود و هم از مجوز استخدام و فوق العاده مناطق محروم استفاده کنند و هم کنار خانواده شان باشند هم فال و هم تماشا، امیدواریم یک دفعه هم شده عدالت اجرا و گفته مسئولان عملی شود.»

شهروندی دیگر هم در پیامی که برای این تحریریه، فرستاده عنوان کرده است ، باید در استخدام فردی که برای یک اداره درشهرستان استخدام شده و بدون خدمت در آن محل در ستاد و یا اداره کل کار می کند شک کرد چه طور می توان پذیرفت که پارتی بازی نشده است؟

یکی از شهروندان هم پرسیده که چرا تا کنون بخشنامه هایی همچون برگشت نیروهایی که برای خدمت در مناطق محروم استخدام شده اند اجرایی نشده است آیا این غیر از قانون گریزی برخی مسئولان است؟

« آیا شرعی است برخی کارمندان که برای خدمت در نقاط محروم استخدام شده اند بدون اینکه در آن محل خدمت کنند، از حقوق و مزایای آن مناطق بهره ببرند؟» این جمله ها هم متن پیامی دیگراست.

البته پیام هایی که این دستور استاندار را به سیاسی کاری ربط داده اند هم دریافت شده است.« استاندار به بهانه خارج کردن نیرو های اصولگرا از مرکز استان، نزدیک انتخابات اقدام به فرستادن نیروهای تبدیل وضعیت به شهرستان ها کرده، چون استخدام شده دولت قبل هستند؛ چطور شد که بعد از جلسه سیاسی قاین این تصمیم گرفته شد؟»

در پیامی دیگر هم از استاندار انتقاد و هم درخواستی مطرح شده است « در مورد دستوراخیر استاندار مبنی بربازگشت نیروهای تبدیل وضعیت شده به محل استخدام اولیه، به نظر می رسد او این مهم را از نظر دور داشته است که غالب نیروهای تبدیل وضعیت شده سالهای زیادی را قبل از تبدیل وضعیت در مناطق محروم خدمت کرده اند و سپس تبدیل وضعیت شده اند انصاف است که این نیروها هم نامهربانی دولت قبلی در تبدیل وضعیتها را تحمل کنند و هم دستور اخیر استاندار مبنی بر جابجایی را، که بطور حتم تاثیر زیادی برزندگی همه ما دارد بپذیرند؟»

بر اساس دستور ابلاغ شده این تصمیم باید اجرا شود. هیچ استثنایی هم وجود ندارد. پرویزی بر بازگشت نیروها براساس شرع و قانون اصرار دارد. او می گوید: این نیروها تا پایان شهریور تعیین تکلیف می شوند.

۱۴۱۱۳۸۷۹۸۴۳۲۹_۱۳۹۲۰۹۲۸۱۳۵۹۵۲۱۷۳۱۷۶۵۹۱۳

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*