آخرین خبر :

دختران ۵۷ درصد قبولی کنکور امسال

 

نتایج کنکور سراسری سال ۹۵ شب گذشته منتشر شد و بازدختران پیشتاز شدند این بار با تخصیص ۵۷ درصد از صندلی های دانشگاه های کشور.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ۳۹۸ هزار و ۸۳۲ نفر در کنکور پذیرفته شدند که از این تعداد ۲۲۷ هزار و ۳۲۴ نفر زن و ۱۷۱ هزار و ۵۰۸ نفر مرد هستند.

البته مطابق آمار سازمان سنجش حدود ۵۹ درصد از ثبت نام کنندگان اولیه کنکور را زنان تشکیل می دادند.
امسال ۸۶ هزار و ۴۳۷ نفر برای شرکت در کنکور ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۰۹ هزار و ۱۴۳ نفر زن (حدود ۵۹ درصد) و ۳۵۱ هزار و ۲۹۴ نفر مرد (حدود ۴۱ درصد) ثبت نام کننده برای شرکت در آزمون بوده اند.
حال این تفکیک جنسیتی را در گروه های آزمایشی نگاه می کنیم :
– از کل پذیرفته شدگان امسال ۹ هزار و ۱۹۳ نفر در گروه آزمایشی هنر که ۷هزار و ۹۸ نفر زن و ۲هزار و ۹۵ نفر مرد هستند.
– از کل پذیرفته شدگان امسال در گروه آزمایشی زبان های خارجی ۹ هزار و ۴۸۵ نفر زن و ۳ هزار و ۲۶۰ نفر مرد پذیرفته شده اند.
– از کل پذیرفته شدگان تعداد ۱۴۲ هزار و ۳۹۴ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی قرار دارند که ۹۳ هزار و ۱۵۸ نفر زن و ۴۹ هزار و ۲۳۶ نفر مرد می باشند.
– از کل پذیرفته شدگان امسال تعداد ۱۱۷ هزار و ۳۱۹ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی هستند که ۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر زن و ۴۳ هزار و ۱۴۰ نفر مرد می باشند.
از تعداد کل پذیرفته شدگان تعداد ۱۱۷هزار و ۱۸۱ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی که از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۰۴ نفر زن و ۷۳ هزار و ۷۷۷نفر مرد می باشند.
البته آمار واقعی با آمار کارت های صادر شده برای شرکت در جلسه آزمون تفاوت هایی دارد زیرا هر داوطلب این امکان را داشت که علاوه بر رشته اصلی خود در گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی نیز شرکت کند بنابر این گاهی یک داوطلب حقیقی دو و حتی سه کارت ورود به جلسه کنکور تهیه کرده است.
در بخش علاقمندان، آمار این تفکیک جنسیتی را در دست نداریم.
علاقمندان یعنی داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود در یک یا دو گروه آزمایشی دیگر همزمان شرکت می کنند.
به گفته مشاور ارشد سازمان سنجش کشور به خبرنگار ایرنا از رقم ۱۵۴هزار و ۳۹۸ نفر علاقمندان ، بر حسب مورد ۴۴ هزار و ۷۹۳ نفر علاوه بر گروه اصلی خود علاقمند به شرکت در گروه هنر و ۱۰۹ هزار و ۶۰۵ نفر علاقمند به شرکت در گروه زبان های خارجی بوده اند.
با توجه به اینکه بیشترین شرکت کنندگان در دو گروه آزمایشی هنر و زبان های خارجی بطور کاملا معنا داری زنان هستند اینجا نیز باید به موضوع سهم زنان در قبولی کنکور دقت کرد.
حسین توکلی دوشنبه شب در این گفت و گو اظهار داشت: با توجه به آمار واقعی داوطلبان و آمار علاقمندان (۱۵۴ هزار و ۳۹۸ نفر) که مجموعه می شود یک میلیون و ۱۴ هزار و ۸۳۵ سازمان سنجش همین رقم یعنی یک میلیون و ۱۴ هزار و ۸۳۵ کارت ورود به جلسه صادر کرده است.

کنکور سال ۹۵ در ۲۴ و ۲۵ تیر ماه همزمان در ۳۶۹ شهرستان کشور برگزار شد.

این آزمون در ۱۹ کشور خارجی و ۲۳ حوزه خارج از کشور برگزار شد.
به گفته توکلی از ۸۶۰ هزار داوطلب واقعی تعداد ۷۷۳ هزار و ۵۸۷ نفر در جلسه آزمون حاضر شدند و تعداد ۸۶ هزار و ۸۵۰ نفر غایب بودند که آمار غایبین معادل ۱۰ و ۹ صدم درصد شرکت کنندگان بود.
توکلی همچنین گفت تا این لحظه (زمان مصاحبه با ایرنا ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه) حدود ۱۵۰ هزار نفر نتیجه کنکور را بر روی سایت سنجش مشاهده کرده اند.
نتیجه کنکور امسال ساعت ۲۰ روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*