خواص دارویی و درمانی هندوانه / برای آرامش اعصاب، هندوانه بخورید

با وجود تنوع بالای میوه در فصل تابستان اما برخی از آنها دارای خواص درمانی منحصربفردی هستند و خوردن آنها از گذشته در کتاب های پزشکان توصیه شده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛با وجود آنکه خوردن هندوانه در فصل گرم تابستان بسیار دلچسب است اما می توانید از این میوه لذیذ به عنوان یک داروی مکمل درمانی هم استفاده کنید و بدن خود را سم زدایی کنید.
در هندوانه آب میان بافتی به میزان زیاد وجود دارد که با خوردن آن کم آبی بدنتان به دلیل گرمای هوا در فصل تابستان برطرف می شود.
سیترولین یکی از مواد مغذی در هندوانه ، نوعی اسید آمینه بسیار مفید با خاصیت سم زدایی از کلیه، کبد، مثانه و کیسه صفرا است و کمک می کند  تا عملکرد این ارگان ها در بدن ارتقا پیدا کند.
هندوانه منبع غنی از آنتی اکسیدان های ضروری، بتا کاروتن و گروه ویتامین های C و A است که می تواند روند پیری در بدن را کند کرده و از تخریب سلولی جلوگیری کند، سلول های عامل تومورهای سرطانی یا همان رادیکال های آزاد توسط اجزای موجود در هندوانه تخریب می شوند.
از دیگر مزایای این میوه مطلوب تابستانی مقابله با ابتلا به بیماری هایی مانند امراض قلبی، آسم، ورم مفاصل و سرطان است.
لیکوپن ماده درمانی بسیار موثری است که همه می دانند در گوجه فرنگی وجود دارد اما هندوانه نیز سرشار از این آنتی اکسیدان ضد سرطانی است و با مصرف منظم آن در فصول گرم سال می توانید خطر ابتلا به سرطان هایی مانند روده بزرگ، ریه ، پروستات و لوزالمعده را در بدن خود کاهش دهید.
ویتامین های گروه B یک معجزه شیرین در این نوبرانه تابستانی است،ویتامین B6 می تواند باعث درمان مشکلات اعصاب و روان مانند افسردگی و اضطراب باشد.
در عین حال به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از قند در این میوه، کارشناسان توصیه می کنند استفاده از آن توسط بیماران مبتلا به دیابت با احتیاط انجام شود زیرا می تواند منجربه تشدید بیماری شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*