ترمیم عضله قلب به کمک سلول های بنیادی در ایران

تهران – ایرنا – رئیس هجدهمین کنگره تازه های قلب و عروق ایران گفت:امروزه به کمک سلول های بنیادی می توان بخشی از عضله از دست رفته قلب را ترمیم و بیماران را درمان کرد.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از انجمن آترواسکلروز ایران،دکتر مسعود قاسمی در هجدهمین کنگره تازه های قلب و عروق درباره پیشرفت های ایران در زمینه استفاده از سلول های بنیادی، افزود: با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه سلول های بنیادی و استفاده از آن حاصل شده است بسیاری از بیماران به خصوص بیماران قلبی از نتایج آن بهره مند شده اند.
وی افزود: طی ۲ دهه اخیر پیشرفت های علمی در زمینه سلول های بنیادی و استخراج آن گسترش بسیار خوبی در کشور داشته است به گونه ای که امروز محققان این سلول ها را از مغز و استخوان، بند ناف، چربی و … جداسازی می کنند و در حوزه درمان مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس هجدهمین کنگره تازه های قلب و عروق ایران با بیان اینکه استفاده از سلول های بنیادی برای بیماران نیاز به همکاری تیم درمانی و تشخیصی دارد، یادآور شد: سلول های بنیادی تنها برای بیمارانی که بخشی از عضله قلب آنها از بین رفته باشد مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل قبل از تزریق سلول های بنیادی باید نسبت به از بین رفتن سلول های عضله قلب اطمینان حاصل کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*