ترامپ: کشورهای جنگ زده امن تر از محله های فقیر نشین آمریکا هستند

تهران – ایرنا – «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد تند از عملکرد حزب دمکرات گفت که امنیت برخی محله های فقیرنشین آمریکا هم اکنون کمتر از کشورهای جنگ زده همچون افغانستان است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری «پولیتیکو» وی که عصر دوشنبه (به وقت آمریکا) در جمع هواداران خود در شهر اشویل در ایالت کارولینای شمالی سخنرانی می کرد، گفت: حزب دمکرات برای ۵۰، ۶۰، ۷۰ سال و یا حتی نزدیک به یک سده بر این مناطق حکومت کرده است.
ترامپ افزود : شما می توانید به افغانستان یا کشورهای جنگ زده بروید و امنیت بیشتری نسبت به برخی محله های فقیرنشین شهری در آمریکا احساس کنید.
این اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح شده که امسال سالی خونین برای برخی شهرهای آمریکا نظیر شیکاگو بوده است. این شهر تنها در ۹ ماه گذشته شاهد ۵۰۰ مورد قتل بوده است.
خشونت در دیگر شهرهای آمریکا نیز در ماه های گذشته روندی صعودی داشته است. از جمله رویداد های مسلحانه اخیر در این کشور می توان به تیراندازی در یک باشگاه شبانه در اورلاندو با ۵۰ کشته و ده ها زخمی، کشته شدن دو سیاه پوست به دست پلیس آمریکا تنها به بهانه حمل سلاح و پس از آن کشته شدن پنج افسر پلیس سفیدپوست توسط یک تک تیرانداز در شهر دالاس اشاره کرد.
با وجود موج فزاینده رویداد های مسلحانه و خونین در آمریکا، لایحه های پیشنهادی دمکرات ها برای اعمال محدودیت بر خرید و فروش سلاح تاکنون در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا رای نیاورده است. هم اکنون اکثر اعضای هر دو مجلس آمریکا جمهوریخواه هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*