آخرین خبر :

ایران به مرکز تبادل ترافیک ۷۵۰ اپراتور جهانی در فرانکفورت وصل می شود

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: امکان اتصال ایران با مرکز تبادل ترافیک ۷۵۰ اپراتور جهان که در فرانکفورت آلمان مستقر است با امضای یک تفاهمنامه فراهم شد.

مراکز تبادل ترافیک اینترنتی زیرساخت های فیزیکی هستند که از طریق آن ها ارایه دهندگان خدمات اینترنتی می توانند به راحتی ترافیک اینترنت را میان شبکه های خود مبادله کرده و از این طریق ضمن ارتقای کیفیت سرویس های مختلف خود باعث کاهش هزینه ها و مدیریت هر چه بهتر توزیع محتوای داخلی شوند.
در همین رابطه مرکز روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت امروز اعلام کرد، این شرکت و شرکت دی سیکس آلمان در حاشیه کنفرانس بین المللی ایران کانکت ۲۰۱۶ تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
شرکت دی سیکس( DE-CIX) به عنوان بزرگترین مرکز انتقال( Peering )دنیا که در فرانکفورت مستقر است و تبادل ترافیک ۷۵۰ اپراتور دنیا را از ۷۰ کشور برقرار می کند با امضای این تفاهم نامه همکاری، شرکت ارتباطات زیرساخت نیز با اتـصال به این مرکز به این شبکه می پیوندد و از این پس می تواند با هر یک از این اپراتورها مستقیم و بدون واسطه ارتباط برقرار کند و استقلال شبکه زیرساخت برای اتصال به شبکه جهانی بیشتر می شود.
براساس این گزارش بیش از این شرکت ارتباطات زیرساخت برای ارتباط با دیگر اپراتورهای جهان می بایست از طریق کشورهای همسایه متصل می شد اما از این پس بدون نیاز به طرف سوم ارتباط ما با هر یک از این ۷۵۰ اپراتور مستقیم برقرار می شود که نقش قابل توجهی در افزایش کیفیت ارتباطات کشور خواهد داشت.
این ارتباط مستقیم سبب کاهش در تاخیر انتقال داده ها می شود که در نهایت کیفیت خدمات ما و رضایت مشتریان افزایش می یابد و در مجموع استقلال و پایداری شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت افزایش می یابد و از سوی دیگر این امکان را برای تبدیل ایران به هاب منطقه و ارایه سرویس به اپراتورهای منطقه فراهم می کند.
گزارش تاکید دارد، به این ترتیب تبادل مستقیم با اپراتورها جایگزین مدل سابق خواهد شد و هزینه ها دربخش اینترنت کاهش و کیفیت ارتقا می یابد. ظرف سه ماه آینده این پلت فرم در تهران ارایه می شود.
به گزارش ایرنا، شرکت ارتباطات زیرساخت ایران شانزدهم و هفدهم شهریور ماه امسال نخستین گردهمایی اپراتورهای بین المللی تلفن همراه را با هدف آشنایی آنان با بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در تهران میزبانی کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*