اعتبار احداث ساختمان میراث فرهنگی صفر است

هنوز هیچ بودجهای برای احداث ساختمان اداره کل میراث فرهنگی اختصاص نیافته است به همین دلیل نمیتوان زمانی را برای آغاز به کار این پروژه اعلام کرد.

مدیرفنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درباره احداث ساختمان اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گفت: زمانی که یک پروژه اعتبار مصوب دارد میتوان درباره آغاز به کار و یا اتمام آن گفت و گو کرد، بنابراین تا زمان اختصاص اعتبار این پروژه هیچ ساخت و سازی نخواهیم داشت.

سپهری افزود: با توجه به وضعیت تخصیصهای امسال به نظر نمی رسد تا پایان سال برای این پروژه اقدامی شود.البته زمین برای احداث این اداره کل در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا میتوان در شهر بیرجند زمین به فرمانداری اختصاص داد تا به جای ساخت و ساز برای اداره کل میراث فرهنگی یک ساختمان برای فرمانداری بیرجند احداث شود، گفت: هر جابه جایی و تصمیم در این زمینه مستلزم تعامل و هماهنگی بین مدیران دستگاه ها به خصوص استانداری است و اداره راه و شهرسازی نمی تواند در این خصوص اعلام نظر کند.

خبرنگار بیرجند امروز در این رابطه با معاون عمرانی استانداری نیز تماس گرفت. نظر او خرید ساختمان محدوده ارگ کلاه فرنگی بود که به لحاظ قانونی به گفته مدیرکل میراث فرهنگی ایراد دارد.

اما همایون نخعی نژاد درباره پیشنهاد ساخت ساختمانی جدید در محدوده شهر بیرجند برای فرمانداری گفت: باید درباره این موضوع گفت و گو و مشورت شود که درصورت درخواست پیگیری از سوی هر کدام از این اداره ها در دستور کار قرار میگیرد.

با پیگیریهای خبرنگار بیرجند امروز مقرر شد به زودی درباره این پیشنهاد و راههای اجرایی شدن آن با نظر استانداری و درخواست مدیرکل میراث فرهنگی جلسه ای برگزار شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*