اخبار سیاسی

 

گفته می شودرئیس بنیاد شهید در دولت سابق با بیان اینکه مدیرعامل بازداشت شده بانک دی منصوب دولت یازدهم است گفته اگر مسئول تحقیق و تفحص از بنیاد شهید درباره زمان و دوره تخلفات شفاف‌سازی نکند مجبور به اطلاع رسانی در این زمینه خواهم شد. وی افزود: در صورتی‌که مسئول محترم تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در خصوص زمان و دوره تخلفات صورت گرفته در بانک دی و موسسات اقتصادی بنیاد شفاف سازی لازم را انجام ندهد، اینجانب مجبور خواهم شد علی‌رغم میل باطنی خودم در خصوص زمان و دوره تخلفات صورت گرفته اطلاع رسانی لازم را انجام دهم.

فحاشی رکیک رییس‌جمهوری فیلیپین به اوباما

رییس‌جمهوری فیلیپین به باراک اوباما درباره غیر مجاز بودن مداخله در امور داخلی کشورش هشدار داد و گفت که در غیر این صورت به او فحش خواهد داد! دوترته که در آستانه سفرش به لائوس در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، این اظهارات را به زبان انگلیسی مطرح کرد اما در میانه سخنانش، در جملاتی به زبان فیلیپینی اوباما را «حرامزاده» خواند

کنایه رسایی به دولت روحانی

حمید رسایی در صفحه اینیستاگرام خود نوشت: تا الان در دسته بندی تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران می گفتیم، تحریم ها علیه ملت ایران از طرف سه دسته بوده: تحریم هایی از طرف دولت و سنای آمریکا (شامل تحریم های اولیه و ثانویه)، تحریم های اتحادیه اروپا و تحریم های شورای امنیت. اکنون اما باید قسم چهارمی هم به آن اضافه کرد، خود تحریمی حسن روحانی که بانک های داخلی مأمور اجرای آن شدند. مطرح کردن ظریف به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری هم توی این چند روز برای اینه که در چهارسال بعد، قرار است ظریف رئیس جمهور شود تا با حسن روحانی مذاکره کند و تحریم هایی که روحانی در دولت یازدهم وضع کرده، لغو کند. آیا شایسته بود این ملت سربلند و عزتمند، تا این اندازه تحقیر شود و دولت بی تدبیر و ناامید آنها را اینطور با شعارهای دروغ سرکار بگذارد.

 گفته می شود تازه‌ترین آمار منتشره بانک مرکزی از آن حکایت دارد که میزان بدهی‌های بخش دولتی به شبکه بانکی تا پایان خرداد ماه امسال از مرز ۱۹۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده و نسبت به اسفند سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. این در حالی است که از این رقم حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان به دولت و ۲۸ هزار میلیارد تومان دیگر به شرکت ها و موسسات دولتی اختصاص دارد. با وجود تعیین راهکاری برای برگرداندن بخشی از طلب بانک‌ها از دولت، موضوع دیگر در این رابطه به اختلاف نظر بین طرفین در میزان بدهی‌ها بر می‌گردد. در حالی اکنون صورت مالی بانک‌ها بدهی ۱۹۰ هزار میلیاردی بخش دولتی را نشان می‌دهد که مدیران دولتی از جمله سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد به صراحت اعلام می‌کنند که ارقام منتشره بانک مرکزی در رابطه با میزان بدهی‌ها را قبول ندارند و پذیرفته شده نیست. آنها تاکید دارند که باید این ارقام حسابرسی شده و نتیجه نهایی به عنوان مبنای بدهی‌ها قرار گیرد.

واکنش ولیعهد عربستان در پی پیام رهبر انقلاب

بن نایف در ادامه مدعی شد: «ایران به دلیل تلاش برای سیاسی کردن حج و سر دادن شعارهایی مغایر با تعالیم اسلام، نشان داده است که تمایلی به اعزام حجاج ندارد.» “محمد بن نایف” در پی پیام مقام معظم رهبری به حجاج، ادعا کرده که ایران مخل امنیت حج و حجاج است و ریاض علیه اخلالگران قاطعانه برخورد می‌‏کند و نمیتواند بپذیرد که ایران در امنیت حج و حجاج خللی ایجاد کند. به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، بن نایف طی مراسم نیروهای امنیتی ویژه مراسم حج مدعی شد: « آنچه که برخی مسئولان ایرانی و رسانههای این کشور درباره جلوگیری عربستان از ایرانی‏‌ها برای انجام مناسک حج اظهار می کنند، صحت ندارد و عربستان با حجاج ایرانی همانند سایر حجاج برخورد می کند.» بن نایف در ادامه سخنان بی اساس خود گفت: «بعثه ایرانی در حج امسال مطالباتی را درخواست کرد که خلاف مقاصد حج بود، به گونه ای که امنیت حجاج را در معرض خطر قرار می دهد.» بن نایف در ادامه مدعی شد: «ایران به دلیل تلاش برای سیاسی کردن حج و سر دادن شعارهایی مغایر با تعالیم اسلام، نشان داده است که تمایلی به اعزام حجاج ندارد.»

شکایت دو نماینده به دلیل سوءاستفاده از امضای آن‌ها

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس دهم با اشاره به ارسال نامه‌ای به هیات رییسه به‌منظور پیگیری بی‌اخلاقی برخی نمایندگان که بدون اطلاع او و نماینده بابلسر اقدام به درج امضای آن‌ها در نامه‌ای که جهت سلب صلاحیت مطهری تهیه شده بود، کردند، گفت: چنین شکایتی از آقای مطهری به‌منظور سلب صلاحیت ایشان از حضور در هیات‌رییسه بر اساس اظهارنظری که داشته‌اند، وجاهت قانونی ندارد. این نماینده مجلس که به‌عنوان نفر اول انتخابات قائم‌شهر از طریق لیست امید وارد مجلس شد با اشاره به این‌که اصولگرایان از نماینده بابلسر نیز به همین شیوه امضا گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در پی بروز این اتفاق، بنده و آقای نانواکناری نماینده مردم بابلسر در نامه‌ای خطاب به هیات‌رییسه خواستار پیگیری دقیق این مسئله شدیم. اتفاق ناخوشایندی که صورت‌گرفته، مسئله‌ای داخلی و مربوط به نمایندگان مجلس است، باتوجه به این‌که قصد نداریم بیش از این به حواشی این اتفاق دامن بزنیم، از نماینده‌ای که به این شیوه از بنده و آقای نانواکناری امضا گرفت، نام نمی‌برم اما به هر حال، از طریق هیات‌رییسه پیگیری خواهیم کرد که از این پس، با دقت بیشتری با این مسائل برخورد شود.

تغییر اوقات شرعی توسط داعش

گروه تروریستی داعش اوقات شرعی نماز را در مناطق تحت اشغال خود در عراق و سوریه تغییر داده است. یک منبع محلی در استان نینوای عراق با اعلام این خبر گفت گروه تروریستی داعش کسانی را که از این قانون جدید سرپیچی کنند، به ویژه ائمۀ جماعت مساجد و موذنان را به مجازات شلاق تهدید کرده است.

حضور «فاطمه رهبر» در دادسرا برای شکایت از «قاضی پور»

فاطمه رهبر، نماینده ی سابق مجلس که از نادر قاضی پور نماینده ارومیه با اتهام توهین به زنان به دادسرای عمومی و انقلاب تهران شکایت کرد، صبح امروز سه شنبه در شعبه ۱۵ بازپرسی حضور یافت. این نماینده ی اصولگرا که صبح امروز در دادسرا بوده، درباره ی علت حضور خود گفت «برای پیگیری شکایت از نماینده ارومیه».

 گفته می شود سیدمحمد خاتمی بر ریاست محمدرضا عارف در شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در دور جدید هیچ تاکیدی نکرده است. این شورا که در ابتدا به صورت موقت برای انتخابات مجلس تشکیل شده بود و اعضای آن عارف را به ریاست انتخاب کرده بودند، از چند روز پیش با نظر خاتمی و شورای مشورتی او قرار شده، برای انتخابات آتی ریاست جمهوری دوباره تشکیل شود اما خاتمی برخلاف برخی اظهارنظرها، در ترکیب جدید هیچ تاکیدی بر ریاست عارف ندارد. ترکیب جدید شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در روزهای آتی قطعی می‌شود و در اولین جلسه رییس آن انتخاب خواهد شد. محمدعلی نجفی و عبدالواحد موسوی لاری، جدی ترین گزینه‌های ریاست این شورا در دور جدید هستند.

گفته می شود جعفری دولت آبادی دادستان تهران در رابطه با رسیدگی به گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از بنیاد شهید، از ارجاع گزارش مذکور در بخش مربوط به بانک دی به شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت خبر داده و گفته بخش دیگر گزارش در دست بررسی و اقدام است. دادستان تهران در خصوص رسیدگی به گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از بنیاد شهید، از ارجاع گزارش مذکور در بخش مربوط به بانک دی به شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت خبر داد و افزود: بخش دیگر گزارش در دست بررسی و اقدام است. وی هم­چنین اعلام کرد مدیر عامل سابق بانک دی به لحاظ اتهامات انتسابی بازداشت شده است.

 گفته می شود «عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی وهابی عربستان در گفت‌وگو با روزنامه مکه، رهبر ایران را به دشمنی با اسلام متهم کرد و مدعی شد منشأ سخنان او اختلاف با اهل تسنن است.آل الشیخ که نسبش به «محمد بن عبدالوهاب» موسس فرقه وهابیت می‌رسد مدعی شد که انتقادات رهبر ایران از برگزاری مراسم حج به وسیله عربستان موضوع غیر قابل انتظاری نبوده و افزود: باید بدانیم که اینها مسلمان نیستند؛ اینها فرزندان مجوس‌‌ [معرب مغ] هستند و دشمنی آنها با مسلمانان به ویژه اهل سنت دیرینه است.وی همچنین مدعی شده که اطمینان دارد افرادی که سعی می‌کنند در خصوص آنچه خدمت رسانی سعودی‌ها برای حج و حاجیان توصیف کرده انتقاداتی را مطرح کنند به اهداف خود نمی‌رسند.فارس این خبر را منتشر کرده است.

قیمت مناسب نفت از نظر وزیر نفت

بیژن زنگنه روز سه شنبه (۱۶ شهریورماه) پس از دیدار با محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب درباره قیمت مناسب نفت در بازارهای جهانی اظهار کرد: قیمت مورد علاقه بیشتر اعضای اوپک برای نفت ۵۰ تا ۶۰ دلار برای سبد نفتی اوپک است.وی نفت ۵۵ دلاری را مناسب ارزیابی کرد و افزود: این قیمت سبب می شود، تولید نفت برای اعضای اوپک افزون بر درآمد زایی مطلوب، اقتصادی و مفید باشد و در عین حال رقبای آنها نتوانند تولید را بالا ببرند.

مصیبت کشور از نظر توکلی

“احمد توکلی” رئیس سازمان دیدبان شفافیت و عدالت، در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه بین این سازمان و مجمع بانک‌ها و در جمع خبرنگاران، با اشاره به قرارداد FATF اظهار کرد: زمانی که تسلیم قرارداد FATFبشویم، الزاماتی برای کشور فراهم می‌شود که همگی این الزامات قابل بحث است و به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. توکلی با بیان اینکه میل به عدم شفافیت، مصیبت ما است، تصریح کرد: اگر این قرارداد آشکار باشد، محاسن آن نیز آشکار خواهد شد و اگر مردم از جزئیات و محاسن این قرارداد آگاه شوند، دولت را حمایت می‌کنند.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*