اخبار سیاسی

 

گفته می شود محمدرضا خاتمی گفته هفته گذشته پیامی از یک منبع ناشناس روی پیغام‌گیر تلفن همراه بنده بود که خود را به شعبه ۲۶ دادگاه مراجعه کنم، با توجه به اینکه چنین روندی قانونی نبود و شماره‌ای روی تلفن همراه نبود تا روند احضار را پیگیری کنم به دادگاه نرفتم، اما وکیل بنده به دادگاه مراجعه کرد. وقتی وکیل مراجعه کرده بود، متوجه شده بود ظاهرا برای یک پرونده در دادسرای انقلاب قرار مجرمیت صادر شده که به این شعبه ارجاع شده و احتمالا یک روند محاکه در جریان باشد، اما با توجه به اینکه این کیفرخواست را به وکیل بنده ندادند، روز چهارشنبه به دادگاه مراجعه می‌کنیم تا کیفرخواست را بررسی کنیم پیش از این نیز پرونده‌هایی درباره من در جریان بوده اما با توجه به اینکه بعضی از دوستان که قبلا در جبهه مشارکت ایران اسلامی فعالیت می‌کردیم، احضار شده‌ایم احتمالا موضوع مربوط به فعالیت‌های این حزب باشد اما الان نمی‌توانم دقیقا موضوع احضار چیست؟

شکایت معروف ترین قربانی اسیدپاشی از «لانتوری»

آمنه بهرامی که با بخشش عامل اسیدپاشی در لحظه قصاص چشم‌هایش، به چهره‌ای جهانی تبدیل شد و بعدها با حواشی ایجاد شده و عدم ندامت ضارب از بخشش خود ابراز پشیمانی کرد، با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه از تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «لانتوری» شکایت کرد وی گفت عوامل این فیلم با استفاده از جزئیات زندگی او و جملات کلیدی کتابش، اما بدون هیچگونه مجوزی، سناریو را نوشته و فیلم را ساخته‌اند.

گفته می شود بهنوش بختیاری مصرف بالای لوازم آرایشی در میان زنان ایرانی‌ را ناشی از سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌هایی می‌داند که به زنان تحمیل می‌شود. وی گفته من خودم این تیپ گشتن را اصلا دوست ندارم، خیلی زننده است ولی از طرفی هم حق می‌دهم بعضی‌ها اعتراض خودشان را اینطور نشان می‌دهند. موضوع تلاش برای معاف شدن از خدمت سربازی نیز در همین راستا است. برادر من هرکاری کرد که این کارت پایان خدمتش را بگیرد؛ قرض پول، بهانه کف پایش، اضافه کردن وزن و … من گفتم داداش من، دو سال است دیگر برو و بیا. بالاخره باید انجامش بدهی. اما او به هیچ عنوان راضی نبود سربازی برود، حتی اگر پادگان خود تهران هم بود و آن قدرها هم بد نمی‌گذشت، دوست نداشت که این کار را انجام دهد.

خیز اصولگرایان برای انتخابات با انتخاب معاون اول

طی هفته های اخیر پیشنهاد جالبی در خصوص نامزد اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است که نشان می دهد این طیف به دنبال نوعی تقسیم قدرت در میان کسانی است که در صدد نامزدی در انتخابات سال آینده هستند. تکثر و تعدد افرادی که نام شان در ردیف گزینه های احتمالی اصولگرایان آمده این نگرانی را ایجاد کرده که ممکن است به روال سال ۹۲ وحدتی میان آنها ایجاد نشود. در نتیجه، بهترین راه سر شکن کردن گزینه ها در یکدیگر و قرار گرفتن برخی از گزینه ها در مقام معاون اولی دیگری است. این ایده از سوی اصولگراها به این صورت مطرح شده که در انتخابات سال ۹۶، کاندیدای ریاست‌جمهوری و معاون اولش هر دو به مردم معرفی شوند تا آنها شناخت خوبی از گزینه ها و معاون شان داشته باشند . معنی این موضوع آن است که معاون اول در تشیخص گرایش اجرایی رئیس‌جمهور موثر است. بنابراین پیشنهاد می شود که به مردم گفته شود رئیس جمهور به چه صورت می‌خواهد مسائل روزمره را حل کند؛ با چه افراد و فلسفه فکری می خواهد با مسائل کشور مواجه شود. پیشنهاد فوق را جواد لاریجانی مطرح و به دنبال آن احمد توکلی شدیدا از آن دفاع کرد بدون آنکه چارچوب مشخصی را برای اجرایی شدن این ایده مطرح نماید .

 

گفته می شود اکبر ترکان با اشاره به پیام اخیر احمدی نژاد به اصولگرایان گفته بنده قضاوتی راجع به این موضوع ندارم، چون ایشان را رقیب اصلی انتخابات نمی دانم و حیف آبرو و اعتبار تشکل های قدیمی مثل جامعه روحانیت که صرف این آقا شد.مشاور رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی در مورد سخنان اخیر سخنگوی جامعه روحانیت مبنی بر عدم مشورت با ایت الله مصباح گفت: جامعه روحانیت مبارز تهران همیشه مشی مستقل خود را داشته و از قدیم تابع اشخاصی مثل افرادی که آقای مصباحی فرمودند نبودند. روحانیت مبارز تهران برای خود شان و منزلتی دارد و با تشخیص خود عمل می کند. آن آقا که شما نامش را بردید جزو روحانیت مبارز تهران نیست.ترکان اضافه کرد: جامعه روحانیت مبارز تهران در انتخابات رای خودشان را دارند ولی فرمایشات آقای مصباحی مقدم نشان دهنده این است که یک حرکت عمیق عقلایی شروع شده است.

گفته می شود پایگاه خبری تحلیلی پارس مدعی شد، بعد از گذشت حدود یک ماه از گذشت مرخصی مهدی هاشمی رفسنجانی، وی همچنان در منزل به سر می برد.بنا بر ادعای پارس، در طول این مرخصی طولانی مدت، وی در ساعات خلوت در برخی رستوران های تهران نیز حضور داشته و مسافرتی نیز داشته است.در عین حال که جلساتی نیز با وی برگزار شده که هنوز از محتوای این جلسات اطلاعی در دست نیست.

پیگیری پرداخت وام ۱۰۰ میلیاردی به یک فوتبالیست

بهرام پارسایی گفت: در حال حاضر پرونده‌ای در خصوص پرداخت ۱۰۰ میلیارد به یک فوتبالیست به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع نشده است اما به محض دریافت این پرونده را بررسی می‌کنیم.وی درباره وضعیت پرونده فساد در فوتبال بیان کرد: این پرونده هنوز بسته نشده است. بخشی از پرونده‌ قرار است به مراجع قضایی ارجاع دهیم و بخش دیگر به وزارت ورزش ارسال می‌شود تا آنها برخورد کنند.وی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده فساد در فوتبال هفته گذشته در کمیته فرهنگی کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شد و قرار است با ارجاع این پرونده به قوه قضائیه با متخلفان برخورد قانونی شود.

کاهش ۴۰۰ هزارتایی فالوئرهای بازیگر معروف

اینستاگرام طی اقدامی اکانت های غیر فعال و تقلبی را حذف کرد. اتفاقی که بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.این عمل نمود بسیاری در صفحات افراد مشهور داشت. این افراد در اینستاگرام خود شاهد کاهش چشم گیر دنبال کننده های خود بودند.طبق اخبار منتشر شده بزرگترین ضرر را اکانت خود اینستاگرام متحمل شد. زیرا ۱۹ میلیون دنبال کننده خود را از دست داد. به علت گسترده بودن این حرکت، بسیاری از افراد عادی نیز تحت تاثیر قرار گرفته بسیاز از این افراد را از صفحات خود پاک کردند.با یک نگاه کوتاه در صفحه چهره های مطرح ایرانی به خصوص بازیگران می توان با استناد به صفحات مجازی گفت که بهنوش بختیاری با پنج میلیون فالوئر در صدر پرطرفدارترین های اینستاگرام قرار داشت که با این اقدام اینستاگرام دستش رو شد و ۴۰۰ هزار فالوئر خود را از دست داد.به دنبال این ریزش فالوئرها حسام نواب صفوی ،فرزاد فرزین و سیروان خسروی هم از این اتفاق در امان نماندند.

برخی مدیران اعتقادی به اسلام و ایران ندارند

قاضی زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس اقدامات اخیر برخی مدیران را نبود سیستم نظارتی آهنینی که در کشورهای غربی وجود دارد، دانست و افزود: در نبود نظارت دقیق برخی‌ از مدیران حقوقهای نجومی دریافت می‌کنند، اینها افرادی هستند که هیچ اعتقادی به حفظ نه تنها اسلام بلکه ایران هم ندارند. این افراد سرمایه‌گذاری و تحصیلاتشان در خارج از کشور است و فضای امن آنها در خارج از کشور است. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی حالت دوم را در غالب افرادی که اسلام و ایران را قبول دارند اما می‌بینند که کسی مراقب آنها نیست و می‌گویند “چرا ما نخوریم و نبریم؟” دانست و گفت: این‌گونه افراد اعتقاد دارند، سفره انقلاب پهن است و سهم خود را از آن برداشت می‌کنند

قرار کفالت ۷۰ میلیونی برای احمد منتظری

احمد منتظری، فرزند آیت الله منتظری که امروز برای تفهیم اتهام به دادگاه ویژه ی روحانیت قم رفته بود، قرار کفالت ۷۰ میلیون تومانی گذاشت. احمد منتظری در کانال تلگرامی آیت الله منتظری نوشت: «در پی انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری درباره اعدامهای تابستان ۱۳۶۷، اینجانب امروز ١۵ شهریور ۱۳۹۵ در دادگاه ویژه روحانیت قم تفهیم اتهام شدم. “اقدام علیه امنیت ملى” مطرح شد و از من خواسته شد تا از خود دفاع کنم؛ و چون به مواد قانونى متعددى استناد شده بود در پاسخ نوشتم “اتهام وارده را قبول ندارم، و چون از مواد قانونى ذکر شده اطلاعى ندارم پس از مشورت با وکیل خود به آن جواب خواهم داد”. سپس با قرار کفالت ٧٠٠ میلیون ریال آزاد شدم؛ و زمان حضور بعدى ۱۷ شهریور ماه تعیین شد».

انتشار سخنان عضو شورا، دلیل فیلتر برناست

مدیرعامل برنا با اشاره به فیلتر برخی خبرگزاری‌ها پایگاه‌های خبری و همچنین «برنا» گفت: انتشار صحبت‌‌های عضو شورای شهر دلیل فیلتر بوده است. «محمد مبین»، با اشاره به فیلتر «برنا» که همزمان با یک خبرگزاری و چند پایگاه خبری دیگر صورت گرفت،‌ اعلام کرد: صبح امروز در شعبه ۲ دادگاه فرهنگ و رسانه حاضر شدیم و فارغ از برخورد خوب مسئولان، علت مسدود شدن برنا که بدون اطلاع قبلی انجام شد، انتشار و بازتاب صحبت‌های غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران در نشست علنی این شورا درباره خبر واگذاری املاک عمومی پایتخت به برخی از مسئولان شهرداری و بعضی از اعضای شورای شهر تهران عنوان شد. او با بیان این‌که این صحبت‌های عضو شورای شهر تهران توسط رسانه‌های دیگر نیز بازتاب یافته، گفت: مشخص نیست چرا انتشار صحبت‌های یک عضو شورای شهر که در صحن علنی این شورا نیز مطرح شده، غیرقانونی است و منجر به فیلتر شدن رسانه‌ها شده است. مبین اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که در گزارش «برنا» در این خصوص، هیچ‌گونه قضاوت قطعی صورت نگرفته بود؛ ضمن اینکه تاکید شده بود درصورتی که گزارش سازمان بازرسی صحت داشته باشد، باید با متخلفان برخورد شود.

هیچ وقت فکر نکردیم بچه آخوندیم

مهدی و طاهره طالقانی فرزندان مرحوم آیت الله طالقانی در آستانه سالروز فوت پدر، مهمان «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین بودند و در بخشی از صحبت‌های خود فضای داخل خانه زمان حیات آیت الله طالقانی را توصیف کردند. مهدی طالقانی با بیان اینکه ما هیچ وقت فکر نکردیم بچه آخوندیم، گفت: مثلا مادر ما هر روز صبح سحر بلند می شد و بچه ها را مجبور به خواندن نماز می کرد، ما هم غُر می زدیم. یادم است که آقا یک روز صبح بلند شد گفت «نمازی که قرار است به زور خوانده شود نه به درد خدا می خورد نه به درد بنده خدا، اینها باید خودشان به جایی برسند که فکر کنند نماز برای شان لازم و واجب است» این جمله آقا هنوز در گوش من است. همان حرف آقا باعث شد که بیشتر به نماز خواندن اهمیت دهیم.

جریمه ۱۸ میلیارد تومانی یک بیمارستان مشهور

علیرضا جمشیدی ظهر امروز در آئین تکریم و معارف مدیرکل جدید اداره کل تعزیرات حکومتی استان کردستان که با حضور استاندار کردستان، قضات، فرماندهان نظامی و انتظامی در سندج برگزار شد، اظهار داشت: در همین راستا در ماه گذشته ۸ پرونده مهم تخلفات پزشکی در شهر تهران بررسی شد و یکی از بیمارستان‌های مشهور تهران که تخلف پزشکی مرتکب شده بودند در فاز اول به ۱۸ میلیارد تومان جریمه محکوم شدند و دو بیمارستان دیگر نیز تعطیل شدند.

دروازه‌بان سابق تیم ملی «مدل» شد!

دروازه بان سابق تیم ملی فوتسال ایران درباره ورودش به بحث مدلینگ صحبت هایی را انجام داد. رضا ناصری را تقریبا همه آنهایی که با موفقیت های نسل موفق این رشته آشنا هستند، به یاد دارند. دروازه بانی که در دوران قدرتنمایی فوتسال در آسیا و جهان با واکنش های سریع خود توجهات را جلب می کرد. ناصری این روزها جدا از فوتسال و ناملایمتی هایش به بحث مدلینگ ورود کرده و یک شرکت برای تبلیغ البسه نیز قرارداد امضا کرده است.او درباره شغل جدید می گوید: من با یک شرکت برای ورود به بحث مدلینگ به توافق رسیدم. برای این کار ۱۶ کیلوگرم وزن کمک کردم و البته پول خوبی هم گرفتم. به هر حال با توجه به اینکه خودم کارشناس ورزشی هستم، هم فال است و هم تماشا.او صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد: در کشور ما اسم مدلینگ بد دررفته است اما من می خواهم ثابت کنم در هر کاری می شود به صورت سالم ورود کرد و کار را پیش برد.

روایت کرباسچی از انتخابات ۹۶

در رابطه با برنامه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری و احتمال حضور افرادی همچون محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی گفت:‌ من از تصمیم اصولگرایان خبر ندارم، چون نه چیز رسمی اعلام شده و نه از محافل داخلی آن‌ها اطلاعات محرمانه داریم اما عقل ایجاب نمی‌کند آنها مجددا وارد یک میدان سیاسی جدید شوند، درحالی که تجربه های ناموفقی دارند که حتی دوبار تکرار شده است.وی با اشاره به احتمال ورود قالیباف به عرصه انتخابات، افزود:‌ وقتی کسی دو بار خود را در معرض افکار عمومی می گذارد و اقبالی نمی بیند بهتر است حیات سیاسی خود را در همین حدی که هست حفظ کند و اگر من می خواستم تصمیم بگیرم یا به کسی مشورت دهم توصیه نمی کردم این گونه و آن هم پی در پی در عرصه رقابت حاضر شود. میتوان گفت بهتر است فرد در طول زمان و با تغییر نسل‌ها شانس خود را امتحان کند اما زمانی که در طول حدود هشت سال شانس خود را امتحان کرده، دیگر جایی برای تکرار مجدد آن وجود ندارد.

پاسخ جدید مایلی‌کهن به کی‌روش

کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار با چین با کنایه اعلام کرد: زمانی که تیم ملی ایران ۸ گل به چین زده بود من به دنیا نیامدم. برای اینکه بدانیم پاسخ محمد مایلی‌کهن سرمربی وقت تیم ملی به این حرف کنایه‌آمیز کی‌روش چیست با او تماس گرفتیم اما مایلی‌کهن دوست نداشت خیلی در این مورد صحبت کند و فقط گفت: من ۱۸۰ سال سن دارم و اگر برخی صغر‌سن می‌گیرند من کبرسن دارم!وی در مورد اینکه کی‌روش در صورت پیروزی مقابل چین به رکورد او در تیم ملی یعنی ۱۱ برد متوالی می‌رسد گفت: بالاخره نفهمیدم رکوردهای قبلی خوب است یا بد؟ انگار یکسری از رکوردهایم خوب است یکسری دیگر نه!سرمربی اسبق تیم ملی در مورد اینکه پیش بینی او از دیدار فردا ایران و چین چیست گفت: من پیشگو نیستم. فقط می‌دانم همه بازی‌ها سخت است. در ضمن حرف زدن من فایده‌ای ندارد. فقط باعث شد هزار درد و مرض بگیرم. اکنون هم نمی‌خواهم صحبت کنم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*