آسمان کره جنوبی فردا میزبان بمب افکن های آمریکایی می‌شود

در واکنش به آزمایش هسته ای پیونگ یانگ؛

آمریکا در اقدامی که نشانه همبستگی با دولت سئول و در عین حال ابراز خشم از پنجمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ است، بمب افکن های خود را فردا سه شنبه در آسمان کره جنوبی به پرواز در خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام نظامی آمریکا از تصمیم واشنگتن برای پرواز بمب افکن های آمریکایی بر فراز کره جنوبی در روز سه شنبه خبر داد.

با این حال وی که نامی از او برده نمی شود و وابسته به نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی است از نوع و تعداد بمب افکن هایی که فردا در آسمان کره جنوبی خود نمایی خواهند کرد، سخنی به میان نیاورد.

این اقدام آمریکا در واکنش به پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی که در روز جمعه گذشته اتفاق افتاد، انجام می شود.

این در حالیست که وزارت دفاع کره جنوبی با استناد به وجود یک راه زیرزمینی دست نخورده در سایت هسته ای «پانگی-ری» از امکان وقوع ششمین آزمایش اتمی پیونگ یانگ در هفته ها و ماه های پیش رو خبر داد.

بمب افکن های آمریکایی در حالی خود را آماده جولان دادن در آسمان کره جنوبی می کنند که «یونهاپ» خبرگزاری رسمی این کشور وقوع این اقدام نمایشی را برای امروز دوشنبه پیش بینی کرده بود که ظاهرا به دلیل شرایط جوی نامساعد لغو شده است. گفته می شد که گزینه آمریکا برای پرواز لغو شده روز دوشنبه بمب افکن بی-۱بی بود است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*