گزارش جدید آژانس اتمی درباره ایران مطلب تازه‌ای ندارد

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: گزارش جدید آژانس درباره ایران مطلب تازه‌ای ندارد و فقط تاییدی بر اجرای اقدامات برجام است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: این گزارش قرار است در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین بررسی شود.

وی افزود: گزارش جدید آژانس درباره ایران مطلب تازه‌ای ندارد و فقط تاییدی بر اجرای اقدامات برجام است.

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود در باره ایران که عصر پنجشنبه در وین منتشر کرده است، تاکید کرد: آژانس عدم انحراف در فعالیت های هسته ای اعلام شده ایران را تایید می‌کند.

دراین گزارش پنج صفحه‌ای آژانس آمده است: ارزیابی عدم وجود فعالیت ها و یا مواد هسته ای غیر اعلام شده در ایران توسط اژانس همچنان ادامه دارد.

همچنین در این گزارش تاکیده شده است که آژانس از زمان توافق بر روی برجام، به نظارت بر اجرای این توافقنامه توسط ایران ادامه داده است.

لازم به ذکر است براساس روال کار آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارش مدیرکل ۱۰ روز تا یک هفته پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام آماده و برای مطالعه در اختیار کشورهای عضو اژانس قرار می‌گیرد.

نشست آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در تاریخ ۱۹ سپتامبر بمدت پنج روز در مقر آژانس در وین برگزار می‌شود.

رضا نجفی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*