چرا بعضی از افراد همیشه شاد هستند؟

آیا تا به حالا دقت کرده اید که بعضی افراد بدون توجه به مسائل و مشکلات، چقدر در سر زندگی و شاد بودن تواناهستند؟آیا دقت کرده اید شادی آنها به سن و سال و امکاناتشان نیست،آنها تصمیم دارند شاد باشند و حتی شادی را تجسم کنند.

فرآوری:ه. منفرد – بخش خانواده ایرانی تبیان
افراد شاد

چطور می توانند در ناملایمات زندگی دنبال شادی باشند و لبخند بزنند؟ چطور با آگاهی از وضعیتی که دارند، هوشیارانه جنگ غم و شادی را به نفع خود به پایان می رسانند و پرچم شادی را بالا می برند؟ شادی می تواند حالتان را بهتر کند؛ اما این شادی چگونه به دست می آید و چگونه می توان آن را به کار گرفت؟ ما برای شما  نکاتی داریم که با رعایت آن ها می توانید هم شادتر زندگی کنید و هم از زندگی تان راضی باشید.

اشخاص شاد با زندگی همراهی می کنند!!

هر کسی تقدیری در زندگی دارد و این به عهده خودش است که با قسمت خود بجنگد یا با آن همکاری کند اما آیا این حرف به این معنی است که با قسمت خود بجنگد یا با آن همکاری کند. اما آیا این حرف به این معنی است که فرد باید دراز بکشد و بگذارد زندگی روند خود را طی کند؟ مسلما نه! در عوض می تواند روشی در پیش گیرد که به بهترین وجه ممکن با مسایل مواجه شود و حداکثر تلاش خود را در این زمینه نشان دهد در آن صورت متوجه راه های جدیدی می شود و با کشف آن ها انرژی تازه ای کسب می کند.

اشخاص شاد مثبت عمل می کنند

برای هر کاری که در روز انجام می دهید شور و اشتیاق داشته باشید. اگر مجبور به انجام دادن کاری هستید هم آن را با اشتیاق و علاقه انجام بدهید تا کم کم به کار محبوب شما تبدیل شود

مثبت اندیشی مسلما جای خودش را دارد. برای شاد بودن باید افکار خود را عوض کنید. اما منتظر از راه رسیدن احساسات نباشید. اشخاص دارای قدرت کنترل مستقیم بر چگونه عمل کردن و چگونه اندیشیدن خود هستند. اگر می خواهید شخص شادتری باشید , شادمانه تر عمل کنید. اگر می خواهید شخص مهربان تر و با عاطفه تر عمل کنید. اگر می خواهید منش دوستانه تری داشته باشید دوستانه تر عمل کنید.

اشخاص شاد مشتاق تغییرند

ثابت ماندن و تغییر نکردن مخالف همه قوانین طبیعت است . اگر تلاش کنید که ثابت اتفاق بیفتید, در این صورت همیشه ناراحت خواهید بوداگر اجازه بدهید ترس از تغییر کردن شما را متوقف سازد , با محروم شدن از خواسته های خود موافق هستید شما می توانید بر این باور باشید که تغییر باعث آزار اشخاص می شود و در مقابل آن مقاومت به خرج دهید. یا در عوض می توانید تغییرات را با آغوش باز پذیرا باشید و معتقد باشید که وجود آن ها به شما کمک خواهد کرد.

به خود اجازه شکست خوردن نمی دهند

شکست به این معنی نیست که هیچ گاه به هدف خود نرسید و یا دلیلی بر دست کشیدن از هدف نیست به هدف دست نیافتن تنها یک معنی دارد: شما به تمرین و تجربه بیشتری احتیاج دارید و مشتاق اشتباه کردن باشید و تسلیم نشوید. اجازه ندهید یک شکست شما را به گونه ای تحت تاثیر قرار بدهد که همه تلاش های خود را از بین ببرید.

شاد بودنتان را تشویق کنید

از خوشحال بودنتان شاد باشید و لذت ببرید. هیچ وقت به این موضوع فکر نکنید که خوشحالی کاری بیهوده و اشتباه است.به انتقام گرفتن فکر نکنید.مردم را ببخشید.اجازه ندهید تغییرات آب و هوا، خلق و خوی شما را عوض کند.

عصبانیت های تان را کمرنگ کنید

زمان های عصبانیت ، خشم، اندوه و… را کم کنید. درست است همه این ها حس های طبیعی ماست  اما زیاده روی و اصرار بر ماندن در « حالت، باعث پایداری غم می شود. نگذارید ذهنتان مشغول چرندیات شود.

شور و اشتیاق را به مزه زندگی اضافه کنید

هر کسی تقدیری در زندگی دارد و این به عهده خودش است که با قسمت خود بجنگد یا با آن همکاری کند اما آیا این حرف به این معنی است که با قسمت خود بجنگند یا با آن همکاری کند

برای هر کاری که در روز انجام می دهید شور و اشتیاق داشته باشید. اگر مجبور به انجام دادن کاری هستید هم آن را با اشتیاق و علاقه انجام بدهید تا کم کم به کار محبوب شما تبدیل شود. اگر نشد پس بهتر است که آن کار را برای همیشه کنار بگذارید. به دیگران کمک کنید و انتظار این را که کمکتان جبران شود، فراموش کنید. کمک کردن بدون توقع به شادشدن خودتان کمک زیادی می کند.

یک زندگی ایده آل

زندگی هیچکس ایده آل نیست. درواقع، هیچ چیز در زندگی کامل نیست. کمال چیزی نیست که به دنبالش باشید. ممکن است تصور کنید که باعث شادی تان می شود اما احتمال اینکه اینکار را نکند بیشتر است. قدر زندگی را همانطور که هست – چالش انگیز، رنگی، جالب و پر از موانع و مشکلات – دانستن، چشم هایتان را به این واقعیت باز خواهد کرد که برای شاد بودن نیاز به داشتن یک زندگی کامل ندارید. سختی ها، موانع و مشکلات شما را قوی تر می کنند و کمکتان می کنند زیبایی زندگی را درک کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*