آخرین خبر :

واکنش شورای اسلامی استان به اظهارات استاندار خراسان جنوبی / اکثر اعضای شورای اسلامی شهرها ۶ ماه است حقوق دریافت نکرده اند

رئیس و سخنگوی شورای اسلامی استان به اظهارات استاندار خراسان جنوبی طی سفرش به شهرستان طبس در جلسه شورای اداری نسبت به حقوق دریافتی برخی از اعضای شوراهای اسلامی استان و اینکه برخی از اعضای شورا از شهرداران  هم حقوق بیشتری دریافت می کنندواکنش نشان دادند و خواستار تشکیل جلسه ای فوری با حضور استاندار شدند. رئیس شورای اسلامی استان با بکار بردن این عبارت که از این اظهار نظر استاندار در مورد حقوق اعضای شوراهای اسلامی شوکه شده ام، گفت: از تمامی شوراهای اسلامی دراستان خواسته ام تا اطلاعات و مستندات میزان دریافتی های خودشان را در طول ۶ ماه گذشته برای شورای استان ارسال کنند.قرایی با ابراز نارضایتی از سخنان استاندار در طبس در مورد شوراها افزود: شوراها می توانند ماهانه ۵۰ ساعت جلسه برگزار کنند و تاکنون در استان موردی از حقوق بالا در شوراها گزارش نشده و بطور مثال در شهر بیرجند یک عضو شورا برای دو ماه،  ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت کرده است. وی خواستار برگزاری جلسه فوری با استاندار در این زمینه شد و اذعان داشت: حقوق اعضای شورا یک شصتم شهردار است.
برای افشاگری استاندار  در مورد حقوق های نجومی شوراها مشتاق هستیم
سخنگوی شورای اسلامی استان نیز با ارسال مطلبی به روزنامه امروز خراسان جنوبی در این زمینه خطاب به استاندار گفت: امسال در هفته دولت با حضور شما در راس مدیریت استان ، شاهد اتفاقات جالبی هستیم که برای ما به عنوان اعضای شورای شهر، نه تنها جالب ، بلکه شگفت انگیز است و سخنان اخیرتان در طبس مبنی بر دریافت حقوق های کلان توسط شوراها و بحث تهدید ایشان به افشاگری ، ما را هم مشتاق کرد تا بدانیم در شوراها چه خبر است و چه میگذرد. لیکن برای افشاگری استاندار محترم ، ما هم پیشنهاداتی داریم.
جناب استاندار ، کاش افشاگری می کردید !!!
حسین اکبری در این مطلب آورده است : کاش افشاگری میکردید و میگفتید کدام عضو شورا حقوق میلیونی و بالاتر از شهردار میگیرد؟؟؟ آیا منظورتان اعضای شوراهای خراسان جنوبی است ، یا هنوز در فضای خراسان شمالی ، هستید ؟
اکثر اعضای شوراهای اسلامی استان ۶ ماه است حقوق دریافت نکرده اند
وی ادامه داده است : ای کاش افشاگری می کردید و میگفتید که اکثر اعضای شوراهای شهر در استان حداقل شش ماه است که هیچ گونه حق الزحمه ای دریافت نکرده اند و با این وجود ، با تمام توان در راستای خدمت رسانی به مردم که همانا ولی نعمتانشان هستند ، تلاش میکنند . آیا  واقعا خودتان، حاضرید شش ماه بدون دریافت هرگونه حق الزحمه ای کار کنید؟ به ماموریت بروید و امورات شهرستان را پیگیری کنید؟ صبح تا شب پاسخگو و در دسترس مردم باشید ؟ هزینه ماهیانه حداقل یکصد هزار تومانی تلفن همراه را که اکثر تماسهای تلفنی ، برای پیگیری کارهای شهرستان بوده را ، از جیب مبارک پرداخت کنید ؟
افشاگری مطالبه شوراها و مردم استان است
سخنگوی شورای اسلامی استان افزود: گفته بودید بعضی از اعضای شورا زد و بند می کنند و پشت پرده ها فراوان است و مبالغ زیادی گرفته اند ، کاش افشاگری می کردید و اصلا مطالبه ما و مردم شریف استان از شما ، افشاگری است . ما مجدانه از شما می خواهیم که افشاگری کنید و لحظه ای هم درنگـ نکنید ، که در این مساله نه تنها درنگ، جایز نیست ، بلکه یک گناه نابخشودنی است.اکبری در این مطلب آورده : آقای استاندار ، حداقل در هفته دولت ، انتظار این سخنان و زیر سوال بردن خدمات شورا، را از زبان نماینده ارشد دولتی ، که یکی از افتخاراتش احیای اصل مغفول مانده قانون اساسی و تشکیل شوراها می باشد را نداشتیم.
جناب استاندار ! انتظار ما اینست که افشاگری کنید وبه مردم بگویید که فقط شهرداری فردوس ، بالغ بر پنجاه میلیارد تومان از ادارات و نهادهای دولتی ، طلبکار است و به علت عدم پرداخت این مطالبات از سوی دولت ، حقوق کارگران به تعویق می افتد ، خدمات با تاخیر انجام می شود و پروژه های عمرانی شهرداری ها به حداقل میرسد.
اعضای شوراها سیاسی کاری را بر خود نمی پسندند
جناب استاندار ، ما اعضای شوراها ، سیاسی نیستیم و سیاسی کاری را هم اصلا بر خود نمی پسندیم ، بلکه نیروهای خدماتی هستیم و خدمت به مردم را سرلوحه کارمان قرار داده ایم ، ولی از شما که در سفرهای شهرستانی تان، برگزاری جلسات با شوراها را در اولویت کاری خود قرار داده اید که بسیار هم امر پسندیده ای است ، انتظار این سخنان و زیر سوال بردن خدمات و زحمات شبانه روزی شورائیان مظلوم و کم توقع را نداشتیم.
اعضای شورای شهر فردوس از اسفند ماه گذشته  حق الزحمه دریافت نکرده اند
اکبری گفت: اعضای شورای شهر فردوس از اسفندماه حق الزحمه دریافت نکرده اند و این در حالی است که برخی از اعضای شورا بطور مکرر در مسیر بیرجند و تهران در حرکت هستند تا مشکلات مردم را پیگیری کنند و اینگونه اظهارنظرها ظلم به شورائیان است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*