ماجرای تیرآهن‌های غیر استاندارد روسی!

رئیس سازمان ملی استاندارد از فشار دولت نهم برای واردات محموله تیرآهن غیر استاندارد از روسیه پرده برداشت و در این باره توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش ایسنا نیره پیروز بخت در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به اینکه آیا سازمان ملی استاندارد برای استاندارد کردن یک کالا تاکنون تحت فشار قرار داشته یا خیر؟ اظهار کرد: استاندارد شدن کالاها یک نوع وظیفه است و کسی نمیتواند فشاری برای آن به این سازمان وارد کند و استاندارد شدن کالاها نظم و قاعده‌ای است که باید حاکم شود.
وی افزود: ممکن است کالایی استاندارد نباشد و برخی از اینکه از عرضه یا واردات آن جلوگیری می شود مخالف باشند که اگر فشاری بابت رفع ممنوعیت تولید یا عرضه صورت بگیرد باز هم سازمان استاندارد به موضع خود پایبند است. تا کنون نیز به غیر از یک مورد پیش نیامده که این سازمان تحت فشارهای این چنینی باشد.
رییس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: یک مورد در این راستا در دولت نهم اتفاق افتاد.
پیروز بخت افزود: این مورد مربوط به واردات تیرآهن از روسیه بود که با استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران انطباق نداشت که سازمان ملی استاندارد در مقابل آن ایستادگی کرد؛ هرچن در دولت به گونه ای مطرح شد که باید این محموله وارد شود و البته اینکه واردات صورت گرفت یا خیر را نمی‌دانیم. اما می خواستند به سازمان استاندارد فشار وارد کنند که سازمان نپذیرفت و محموله را مرجوعی اعلام کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*