روحانی: هیچ مانعی برای توسعه روابط تهران و پاریس وجود ندارد/ اولاند: باید از فرصت برجام برای توسعه هر چه بیشتر روابط بهره گرفت

روسای ایران و فرانسه، بر اجرای دقیق و کامل مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تاکید کردند.
روحانی: هیچ مانعی برای توسعه روابط تهران و پاریس وجود ندارد/ اولاند: باید از فرصت برجام برای توسعه هر چه بیشتر روابط بهره گرفت

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی سه شنبه شب  به وقت محلی و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دیدار «فرانسوا اولاند»، گفت: نباید اجازه داد دستاوردهای برجام تضعیف شود و همه طرفین علاوه بر پایبندی، اعضا را به اجرای کامل تعهدات خود یادآور شوند.

روحانی با تاکید بر اینکه ایفای تعهدات موجب پایداری توافق خواهد بود، اظهارداشت: اینکه در مسیر اجرای توافق، کشوری بخواهد با ایجاد محدودیت های غیر سازنده در مسیر اجرای توافقات، خواسته های خود را فرامرزی کند، قابل قبول نیست.

رییس جمهور با بیان اینکه پس از دوران طولانی مدت مذاکره، ملتها و شرکتهای ما و منطقه باید از فواید برجام منتفع شوند، گفت: در این مسیر رهبران اروپا باید به بانکها و بیمه ها برای همکاری مالی تضمین و اطمینان دهند.

روحانی در ادامه ایجاد تحرک در روابط تهران – پاریس را ضروری خواند و با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن مفاد توافق های میان دو کشور اظهارداشت: برای ایران توسعه روابط با فرانسه همواره از اهمیت زیادی برخوردار است و هیچ مانعی برای توسعه روابط اقتصادی، علمی، فنی و سیاسی با فرانسه وجود ندارد.

رییس جمهوری گفت: باید از فضای پسابرجام به نفع دو ملت در عرصه اقتصادی و فناوری استفاده کنیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تروریسم و اهمیت وحدت همه کشورها در مبارزه با این معضل جهانی اشاره و تصریح کرد: تروریست های خشن و بی رحمی که منطقه ما را ناامن کرده اند سایر نقاط جهان را هم می توانند نا امن کنند و ایران اسلامی آماده همکاری بیشتر با اروپا بویژه فرانسه درمبارزه با تروریسم و افراطی گری است.

رییس جمهور اظهارداشت: ایران اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم، برای مبارزه با این معضل جهانی، آماده است و در همین راستا به درخواست دولتهای منطقه برای مبارزه با تروریسم پاسخ مثبت داده است.

روحانی به تحولات سوریه، عراق، یمن و لبنان اشاره کرد و گفت: در سوریه مشکلات تنها باید از طریق سیاسی حل و فصل شود و مبارزه با تروریسم، آتش بس پایدار، بازگشت آوارگان و کمکهای انساندوستانه اولویت های اصلی هستند.

رییس جمهور گفت: در عراق باید دولت و مردم این کشور را برای پیروزی کامل بر تروریست ها یاری داد و در یمن نیز که با بمباران های پی در پی عملا به یک ویرانه تبدیل شده، از اروپا و فرانسه انتظار می رود که برای بازگشت آرامش به مردم این کشور کمک کنند.

روحانی همچنین انتخاب هر چه سریعتر رییس جمهور را نیز حق مردم لبنان دانست.

رییس جمهور تاکید کرد: ایران اسلامی آماده همکاری با اروپا و فرانسه در زمینه ثبات، امنیت و حل و فصل مسایل منطقه ای است.

فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه نیز در این دیدار بر توسعه همکاری های تهران – پاریس در همه عرصه ها تاکید کرد و گفت: باید از فرصت برجام برای توسعه هر چه بیشتر روابط به نفع دو ملت بهره گرفت بر تعهداتی که از سوی اعضا توافق شده، به طور کامل پایبند بود.

رییس جمهور فرانسه درباره موضوع تروریسم در منطقه نیز گفت که در این مبارزه، اقدامات باید سریع باشد و پاریس با توجه به نقش موثر ایران، آماده همکاری با تهران در این زمینه است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*