آخرین خبر :

رفت وآمد خانوادگی احتمال مرگ سالخوردگان را کاهش می دهد

تهران-ایرنا-نتایج یک مطالعه نشان می دهد که رفت وآمد خانوادگی احتمال مرگ سالخوردگان را کاهش می دهد اما این کاهش در مراوده افراد سالخورده با دوستان مشاهده نمی شود.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی یورک آلرت، جیمز ایونیوک نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این مطالعه نشان می دهد، افراد مسنی که بستگان بیشتری دارند یا با بستگان خود صمیمی ترهستند با خطر مرگ کمتری روبرو می شوند؛ اما این کاهش احتمال مرگ در رابطه با شمار دوستان افراد سالخورده یا میزان صمیمیت آنها مشاهده نشد.
این محقق فوق دکترای دانشکده بهداشت عمومی Dalla Lana تورنتو دراین مطالعه با عنوان ‘روابط اجتماعی و مرگ و میر در دوران سالخوردگی’ با استفاده از داده های چند نظرسنجی به بررسی مهمترین جنبه های شبکه های اجتماعی برای به تعویق انداختن مرگ می پردازد.
این مطالعه که در یک بازه زمانی ۵ ساله انجام شده است نشان داد، سالخوردگانی که با بیشتر اعضای فامیل خود احساس صمیمت زیادی می کردند خطر مرگ و میر درمیان آنها بعد از ۵ سال حدود ۶ درصد بود درحالیکه این خطر در میان افراد مسنی که صمیمت زیادی با بستگان خود نداشتند، حدود ۱۴ درصد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*