تحقیقات جدید نشان می‌دهد داروهای لاغری با علائم مانیا مرتبط هستند

45famedia-0.img_-444x250.jpg

محققان با انجام یک پژوهش جدید بر روی سه فرد به صورت مجزا دریافتند که مصرف مکمل‌های لاغری با ابتلا به مانیا ارتباط دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از لایو ساینس، مانیا یا شیدایی(mania) حالتی است که در آن فرد دچار افراط در خلق و خو، انرژی و تحرک و فعالیت می‌شود. این بیماری دقیقا برعکس افسردگی است.

 در مانیا خلق و خو و انرژی بیمار بسیار بالاست. تظاهرات اصلی مانیا عبارت اند از سرخوشی، تحریک پذیری، پرکاری و عقاید خود مهم انگاری. افراط در حالات مختلف به صورت شادی، خوش بینی افراطی و خوشحالی سرایت کننده تظاهر می‌کند. در این بیماری ممکن است خلق بیمار در طول روز تغییر کند، مثلاً صبح مانیک و شب افسرده باشد، هرچند که مانند افسردگی شدید تغییرات منظمی ندارد.

محققان با بررسی هر سه مورد دریافتند که هر یک از بیماران با مصرف بیش از حد مکمل‌های لاغری دچار علایم مانیک شده و احتمالا این مکمل‌های در این بین نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.

مانیا دارای عوارض خطرناکی بوده و در نهایت منجر به بروز رفتارهای ناهنجار پر خطر خواهد شد.
پزشکان در طول یک دوره شش ماهه از این آزمایشات بر روی سه فرد مذکور دریافتند که با وجود محبوبیت داروهای مکمل لاغری، اما دیده شده که بیشتر افرادی که از این داروها استفاده می‌کنند دارای درصدی از این اختلالات هستند.
اگر چه آنها هنوز هم به طور قطع نمی‌توان گفت که این داروها مسبب اصلی ابتلا به این بیماری هستند اما هر سه شرکت کننده در این پژوهش چندین هفته به طور منظم داروهای مکمل لاغری استفاده می‌کردند.

به گفته محققان این پژوهش، تا اثبات ارتباط این داروها به بیماری مانیا و صدور نظر قطعی هنوز راه زیادی مانده و آنها نیازمند انجام آزمایشات بیشتر هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*