آخرین خبر :

بسته اعتباری میلیاردی برای خراسان جنوبی/وزیر، بهداشت و درمان استان را درمان کرد

چهارمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی، خیر و برکات زیادی را برای مردم این خطه از کشورمان به ارمغان آورد.

افتتاح اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج)، سلامتکده طب سنتی آستان امامزادگان باقریه (ع) بیرجند، افتتاح مجتمع رفاهی تفریحی باغ فتح، بازدید از بیمارستان و اورژانس در حال ساخت شهدای قاین، مرکز بهداشتی درمانی آرین شهر و خوسف، بازدید از بیمارستان طبس، افتتاح کلینیک‌های تخصصی بیمارستان بشرویه، بازدید از بیمارستان‌های فردوس و سرایان از مهم‌ترین دستاوردها و برنامه‌های این سفر به خراسان جنوبی بود.

وزیر بهداشت در این سفر به مردم استان قول مساعد بهره‌برداری از بیمارستان‌های در حال ساخت استان شامل بیمارستان رازی و مرکز شیمی درمانی مرکز استان و بیمارستان‌های فردوس، بشرویه و قاین را قبل از پایان دوره خدمتی دولت تدبیر و امید داد و برای پرسنل و نیروهای بیمارستانی و بدهی‌های بیمه نیز خبر خوشی را اعلام کرد مبنی بر اینکه مجلس شورای اسلامی در قالب اوراق مالی برای پرداخت بدهی بیمه سلامت مبلغ هشت هزار میلیارد تومان را تصویب کرده که امیدواریم در آینده نزدیک بدهی پرسنل نیز از این محل پرداخت شود.

۳۳۲۴۲۱۴-۵۳۳۶۵۶۴

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان شهدای قاین

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی از بیمارستان شهدای قاین و پروژه در حال ساخت اورژانس این مرکز درمانی بازدید و از کمبود پزشک متخصص در این بیمارستان به عنوان یکی از مشکلات این مجموعه یاد کرد و گفت: این بیمارستان در برخی رشته‌ها از جمله جراحی مغز، چشم، گوش و حلق و بینی پزشک ثابت ندارد.

وی همچنین از بهره برداری اورژانس بیمارستان شهدای قاین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این اورژانس با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد ریال هزینه در برداشته که برآورد می‌شود بیش از ۱۵ میلیارد ریال دیگر جهت تکمیل پروژه مورد نیاز باشد که از محل اعتبارات ملی تأمین خواهد شد.

در بازدید وزیر از مرکز بهداشتی درمانی آرین شهر که یکی از برنامه‌های این سفر بود مردم ضمن قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی خواستار شبانه روز شدن مرکز بهداشتی درمانی آرین شهر شدند.

افتتاح پروژه بهسازی وتوسعه اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج)

افتتاح پروژه بهسازی و توسعه اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مهم‌ترین پروژه‌ای بود که با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید. پروژه‌ای که با صرف اعتبار ۵/۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارتخانه در مدت ۳ ماه با مدیریت و تلاش جهادی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آماده شد تا از آن به عنوان اورژانس نمونه در کشور و باقیات الصالحاتی برای دولت تدبیر وامید یاد شود.

وزیر بهداشت در این مراسم گفت: تلاش مسئولان برای راه‌اندازی این اورژانس جهادی بوده و رضایتمندی مردم بالاترین سرمایه برای شما خواهد بود.

دکتر قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در دولت یازدهم بیش از ۱۰ هزار تخت به بیمارستان‌ها تحویل شده افزود: این در حالی است که در گذشته سالانه فقط هزار تخت بیمارستانی تحویل می‌شده است.

قول مساعد وزیر برای راه اندازی بیمارستان های استان تا پایان دولت

وی اظهار امیدواری کرد تا قبل از اتمام دوره خدمتی دولت یازدهم از ۵ بیمارستان استان مانند بیمارستان رازی بیرجند، مرکز شیمی درمانی استان، بیمارستان های قاین و فردوس بهره برداری به عمل آید.

دکتر قاضی زاده هاشمی همچنین به راه اندازی ۲۱ پایگاه اورژانس هوایی در کشور با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر اشاره کرد و اذعان داشت: این تعداد در آینده‌ای نزدیک به ۴۵ پایگاه افزایش خواهد یافت.

افتتاح مجتمع رفاهی تفریحی باغ فتح و نشست صمیمی با اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در محل باغ فتح آخرین برنامه وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در خراسان جنوبی بود.

برنامه های وزیر بهداشت در دومین روز حضورش در استان از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آغاز و بعد از بازدید بیمارستان در حال ساخت خوسف، بیمارستان طبس، بهره‌برداری از کلینیک‌های تخصصی بیمارستان بشرویه، بازدید از بیمارستان و اورژانس در حال ساخت فردوس و بازدید از بیمارستان امام علی(ع) سرایان به پایان رسید.

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف از جمله برنامه‌های دومین روز سفرش به استان بود، بازدیدی که بنا به درخواست نماینده مردم بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی مبنی بر تأمین ردیف بودجه و اعتبار لازم نسبت به تکمیل و تجهیز این بیمارستان همراه بود که مورد موافقت کتبی وزیر بهداشت قرار گرفت.

بهره‌برداری از کلینیک‌های تخصصی بیمارستان بشرویه با صرف اعتبار ۴ میلیارد و۱۰۰ میلیون ریال، بازدید از ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان شفای این شهرستان و حضور در جمع کارکنان و عیادت از بیماران بستری در بیمارستان و بازدید از ساختمان نیمه تمام بیمارستان جدید بشرویه که عملیات اجرایی آن ازسال ۹۱ آغاز و تاکنون برای ساخت آن ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده از دیگر برنامه‌های حضور وزیر بهداشت در استان بود.

در ادامه وزیر بهداشت با حضور در بیمارستان شهید چمران شهرستان فردوس و اورژانس در حال ساخت این مرکز بهداشتی درمانی و هم چنین بیمارستان در حال ساخت ۱۲۴ تختخوابی این شهرستان اظهار امیدواری کرد با توجه به پیشرفت ۹۰ درصدی این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

حمل_و_نقل

 رشته بهداشت کار دهان ودندان در استان راه اندازی شود

وزیر بهداشت که در ادامه سفرش از بیمارستان امام علی (ع) سرایان بازدید کرد با اشاره به مشکلات فراوان مردم منطقه در حوزه دهان و دندان و نبود حمایت بیمه‌ها از رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواست رشته بهداشت یار دهان و دندان را در یکی از شهرستان‌های استان پیگیری و راه اندازی کند.

دکتر قاضی زاده هاشمی به کمبود تخت و تجهیزات در بیمارستان سرایان اشاره کرد و گفت: بیمارستان‌های شهرهای مجاور مانند آیسک نیز با مشکل کمبود تخت و تجهیزات مواجه است که بخشی از این کمبودها با همکاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بخشی نیز توسط وزارتخانه تامین خواهد شد.

افزایش تخت های اورژانس ولی عصراز ۳۶ به ۶۳ مورد

قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این مراسم گفت: بخش اورژانس بیمارستان قاین با توجه به توسعه تخت های بیمارستان از ۶۴ تخت به ۱۲۰ تخت مصوب و افزایش رشته های تخصصی از ۵ به ۱۱ رشته و افزایش جمعیت شهرستان و نیز پیش بینی افق ۱۴۰۴، دیگر تکافوی نیازهای مراجعان را نداشت لذا دانشگاه به همت و همکاری مقام های محلی طرح ساخت و توسعه اورژانس قاین را به مساحت دو هزار و ۲۲۵ متر مربع ارائه و اجرا کردند.

دکتر قائمی افزود: با اجرای این طرح تخت های اورژانس از ۱۶ به ۲۹ تخت افزایش خواهد یافت .

وی با اشاره به توسعه فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج) از ۱۱۰۰ به ۱۸۰۰ متر مربع گفت: در مرحله اول ساماندهی این اورژانس در لیست وزارت بهداشت نبود که با پیگیری های صورت گرفته و با تخصیص اعتبار ۵/۴ میلیارد تومانی از محل وزارتخانه به شرط اینکه در کوتاه ترین زمان اورژانس آماده سازی شود، موافقت شد .

دکتر قائمی با قدردانی از تلاش همکارانش در دانشگاه علوم پزشکی بویژه دکتر دلخروشان به افزایش تعداد تخت های اورژانس از ۳۶ به ۶۳ تخت در این پروژه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر طرح توسعه و بهسازی در بخش های اطفال، بخش تحت نظر، مراقبت های ویژه، واحد تریاژ، بخش تزریقات و بخش سرپایی انجام شده است.

۳۳۲۴۲۱۴-۵۳۳۶۵۵۲

اختصاص اعتبار ۳۶ میلیارد تومانی دستاورد سفر وزیر بهداشت به خراسان جنوبی

قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در تشریح دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به استان خراسان جنوبی از اختصاص اعتبار ۳۶ میلیارد تومانی به استان خبر داد.

دکتر قائمی اظهار کرد: چیزی که برای ما مهم بود لبخند رضایت وزیر بهداشت از سرعت عمل و نحوه کار برای توسعه و بهسازی اورژانس ولی عصر(عج) بود و تاکید کردند باید مورد الگوبرداری سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به ابراز خرسندی و رضایت مقام عالی وزارت بهداشت از هماهنگی و همدلی هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، افزود: این هماهنگی و همراهی می‌تواند گام موثری برای پیشرفت حوزه سلامت در خراسان جنوبی باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه پروژه بهسازی و بهبود فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند از اوایل خردادماه امسال آغاز شد، گفت: خوشبختانه این طرح در مدت ۳ ماه به بهترین شکل اجرا و نوسازی شده است.

دکتر قائمی با اشاره به اینکه برای این پروژه ۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده، تصریح کرد: کلیه اعتبارات مورد نیاز اورژانس از اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت تأمین و پرداخت شد و از بودجه دانشگاه ریالی در این خصوص هزینه نشده است.

به گفته وی همچنین برای تجهیز مجتمع رفاهی سلامت (باغ فتح) نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از بودجه معاونت توسعه وزارت بهداشت اختصاص یافت و این پروژه برای رفاه عموم مردم استان بخصوص پرسنل دانشگاه علوم پزشکی است که با حضور مقام عالی وزارت در هفته دولت افتتاح شد.

۱۵ میلیارد تومان به بیمارستان رازی بیرجند اختصاص یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به دستاوردهای سفر وزیر بهداشت برای خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: برای اتمام پروژه اورژانس قائن با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت و امیدواریم تا پایان امسال این پروژه به بهره برداری برسد.

دکتر قائمی با بیان اینکه وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان رازی بیرجند از نزدیک در جریان روند تجهیز این مرکز بهداشتی درمانی قرار گرفت، افزود: برای تکمیل این پروژه نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد تا ساختمان و الحاقیات آن تا اواخر آذرماه یا اوایل دیماه به اتمام برسد.

تخت های بخش NICU نوزادان بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند به دو برابر افزایش می یابد

وی اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز بخش NICU نوزادان بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند را از دیگر دستاوردهای این سفر دانست و گفت: در همین راستا تعداد تخت های این بخش تا پایان امسال به دو برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: وزیر بهداشت همچنین ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات غیرسرمایه ای بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند نیز مصوب کرد.

دکتر قائمی با بیان اینکه در سفر وزیر بهداشت چارت مرکز رادیوتراپی تصویب شد و قول دادند این مرکز به صورت هیات امنایی و با کمک دانشگاه علوم پزشکی اداره شود، عنوان کرد: همچنین در این سفر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت فضاهای آموزشی برای دانشگاه موافقت شد.

اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس

وی با اشاره به بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان فردوس، گفت: مقام عالی وزارت بهداشت بر راه اندازی سریعتر بیمارستان جدید و فعال ماندن بیمارستان قدیم این شهرستان تاکید داشتند و همچنین در این سفر ۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس اختصاص یافت تا اگر عملیات ساختمانی اتمام یابد اواخر آذرماه همزمان با بیمارستان رازی افتتاح رسمی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: البته برای اختصاص نیرو به بیمارستان فردوس مشکلاتی وجود دارد که در نهایت آغاز بکار بیمارستان سال ۹۶ خواهد بود.

بیمارستان ٣٢ تختخوابی خوسف به عنوان مرکز درمان بستر با اختصاص ۸ میلیارد تومان تکمیل می‌شود.

۳۳۲۴۲۱۴-۵۳۳۶۵۴۹۱

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*