ایران‌نوردی وزرای روحانی در هفته دولت

وزرای دولت یازدهم

هفته دولت فرصتی را برای وزرای دولت یازدهم به وجود آورد تا با حضور در شهرهای مختلف کشور علاوه بر افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، سیاست‌های دولت روحانی را به گوش مردم ایران برسانند.

به گزارش ایسنا، با آغاز هفته دولت از سه‌شنبه (۲ شهریور) به جز محمدجواد ظریف که با توجه به ماهیت وزارت امور خارجه، بیشتر سفرهایش بین‌المللی است و در این هفته به آمریکای لاتین سفر کرده بود، سایر وزرای دولت تدبیر و امید راهی استان‌های مختلف ایران شدند و علاوه بر حضور در نشست‌های تخصصی و شوراهای اداری، طرح‌های عمرانی را افتتاح و خبرهایی را اعلام کردند. این هفته فرصتی شد تا وزرای کابینه یازدهم در دیدار با مردم نقاط مختلف کشور نقطه‌نظرات دولت را با آن‌ها در میان بگذارند.

اعلام خبر مرگ ابوحفص بلوشی توسط وزیر اطلاعات در قم

در هفته دولت، وزیر اطلاعات به استان قم سفر کرد. دیدار با خانواده‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس، جانباختگان منا و شهیدان مدافع حرم، سخنرانی در مراسم گرامیداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر در حرم حضرت معصومه (س) و سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از برنامه‌های سفر حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود علوی به قم بود. او همچنین در جلسه شورای اداری قم از کارمندان نمونه دستگاه‌های اجرایی استان قم تجلیل کرد. آیین افتتاح همزمان ۱۸۶ طرح عمرانی درتالار معصومیه فرمانداری قم هم با حضور علوی برگزار شد.

در همین سفر وزیر اطلاعات با بیان اینکه ردپای سرویس‌های جاسوسی در ایجاد برخی از تحرکات امنیتی در مرزهای کشور مشاهده می‌شود، از کشته شدن سرکرده آن‌ها ‘ابوحفص بلوشی’ با نام شناسنامه‌ای ‘هشام عزیزی’ خبر داد.

علوی همچنین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس قم گفت: همه توان نظام ما باید برای مقابله با دشمنان اسلام به کار گرفته شود و وزارت اطلاعات با هر عنصری که احساس کند با اقدامات خود، کشور را به سمت اختلاف و چنددستگی سوق می‌دهند، با حساب و کتاب و تدابیر عقلانی برخورد و در جهت کاهش زمینه‌های اختلاف، گام برمی‌دارد.

بهره برداری از ۷ طرح حوزه جغرافیایی در وزارت دفاع

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سومین روز از هفته دولت برای سفری دو روزه و شرکت در شورای اداری و بهره‌برداری از چند طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی و فرهنگی عازم اصفهان شد.

سردار حسین دهقان در این سفر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان گفت: همبستگی ملت و دولت از مهمترین سرمایه‌های سیاسی کشور است و با برخورداری از این سرمایه، همه باید به اقتدار، امنیت و پیشرفت ایران کمک کنیم. دست‌یابی به این هدف تنها در سایه قدرت میسر است و افزایش قدرت جز در سایه اتحاد، همدلی و هم‌افزایی امکان‌پذیر نیست.

در ابن هفته ۷ طرح مهم در حوزه جغرافیایی با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد و به بهره‌برداری رسید. این ۷ طرح مهم شامل نخستین پهپاد عمود پرواز با قابلیت اخذ داده‌های فتوگرامتری به نام رهام،نخستین نرم افزار بومی تعیین دقیق مدار ماهواره، تهیه و تولید نقشه‌های توپوگرافی سه بعدی ۱/۱۰۰۰۰ و ۱/۲۵۰۰۰ با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، تهیه و تولید مدل رقومی ارتفاعی به صورت اتوماتیک با دقت ۵ متر با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، نخستین سامانه تهیه نقشه سریع مبتنی بر سکوی پرنده بدون سرنشین، سامانه سخت‌افزاری تعیین زمان دقیق و سامانه نرم‌افزاری دریافت و تولید اطلاعات ماهواره‌های فراطیفی در سازمان جغرافیایی وزارت دفاع رونمایی شد و به بهره‌برداری رسید.

سفر پنج‌روزه وزیر کشور به گلستان

وزیر کشور از پنج شنبه تا آخرین روز هفته دولت در شهرهای مختلف استان گلستان حضور داشت. عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز جمعه در حاشیه بازدید از مسکن مهر شهرستان آق‌قلا در استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دو هزار و ۲۶۶ واحد مسکن مهر به صاحبان اصلی آن در استان گلستان تحویل داده می‌شود.

وی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان‌های گنبدکاووس، آزاد شهر و رامیان با تاکید بر ظرفیت‌ها و ویژگی‌های موجود در استان گلستان افزود: همه شرایط در این استان برای رشد و توسعه پایدار فراهم است و کسانی که مسئولیت قبول کرده‌اند باید پاسخگوی مردم باشند. در این روز ۲۱۰ طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی در شهرستان گنبدکاووس با حضور وزیر کشور به صورت متمرکز افتتاح شد. این طرح‌های عمرانی، تولیدی و اقتصادی که با اعتباری بالغ بر ۷۰۵ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال اجرایی شده‌اند و اشتغال ۴۳۲ نفر را به دنبال دارند.
سومین روز از سفر وزیر کشور به استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس به دیدار با منتخبان و برگزیدگان اقشار مختلف شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان اختصاص داشت و بازدید از سد نرماب-چلچای، دیدار با منتخبان و برگزیدگان اقشار مختلف مردم مینودشت، گالیکش، گلاله و مراوه‌تپه و حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های سومین روز سفر رحمانی‌فضلی به استان گلستان بود. وی در جمع مدیران، نخبگان و برگزیدگان اقشار مختلف مردم شهرستان علی‌آباد تاکید کرد: اعتقادات دینی، اصل ولایت فقیه، مردم و انسجام ملی جزو مولفه‌ها و خط قرمز در اقتدار و وحدت ملی و سیاست داخلی است و قابل بحث و معامله نیست.

وزیر کشور در ادامه سفر خود به استان گلستان با خانواده شهیدان حسینی‌اوزینه از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

رحمانی‌فضلی روز دوشنبه در پنجمین روز از سفر خود به استان گلستان در نشست شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران این استان با عنوان توسعه اقتصادی روستاها گفت: اگر اراده و انگیزه برای کار باشد زمینه کار زیاد است. دولت به صورت جدی برای رفع مشکلات روستاها و فعالیت‌های روستایی تلاش می‌کند و این جزو اولویت‌های دولت است.

وی همچنین در مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور که در محل امامزاده عبدالله (ع) گرگان برگزار شد، اطاعت از ولایت فقیه را سرلوحه دولت تدبیر و امید دانست و افزود: هر کسی در هر موقعیت و با هر تفکری حرکتی کند که در مسیر رهبری نباشد، مورد خواست مردم نخواهد بود. هفته دولت بهانه‌ای است تا یادی از شهدا، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و فداکاری ملت کنیم و میثاق مجددی ببندیم و پایبندی خود را به اصول و ارزش‌ها تقویت کنیم.

وزیر دادگستری در لرستان

وزیر دادگستری هم در هفته دولت به استان لرستان سفر کرد. حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی روز یکشنبه از مجتمع احیا شده کشت و صنعت لرستان در حومه خرم آباد بازدید کرد و در جریان روند احیای این مجتمع بزرگ قرار گرفت.
مجتمع کشت و صنعت لرستان امسال پس از ۱۲ سال رکود به بهره‌برداری مجدد رسید. این مجتمع پس از حدود دو دهه تعطیلی و مصادره توسط بانک با حضور سرمایه‌گذار خارجی احیا و راه‌اندازی شده است. عملیات احداث گلخانه این مجتمع نیز آغاز شده و در فاز نخست آن، محصولات سبزی و سیفی، دی‌ماه امسال به روسیه صادر می‌شود.
همچنین با حضور وزیر دادگستری چند طرح عمرانی و درمانی در شهرستان بروجرد به بهره‌برداری رسید. شرکت در شورای اداری و افتتاح طرح درمانی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد از دیگر برنامه‌های سفر  پورمحمدی به لرستان بود.

وی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد با یادآوری فعالیت‌های تروریستی منافقین خاطرنشان کرد: منافقان آنقدر خبیث و لعین هستند که حتی فرمانده تروریست خود را نیز می‌کشند و سپس عنوان می‌کنند رجوی کشته شد و به هم تسلیت می‌گویند.

پورمحمدی در آخرین برنامه سفر خود به استان لرستان، با حضور در منزل جانباز سید نور خدا موسوی – تنها شهید زنده کشور – ضمن عیادت از وی، با خانواده این جانباز دیدار و گفت‌وگو کرد و ایشان را مورد تفقد قرار داد.

سفر طیب‌نیا به آذربایجان‌شرقی و چهارمحال‌وبختیاری

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر دو روزه خود به تبریز با امام جمعه تبریز دیدار و در آئین تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای تبریز  و نشست شواری اداری استان آذربایجان‌شرقی شرکت کرد. علی طیب‌نیا همچنین در جمع فعالان اقتصادی و مجمع نمایندگان این استان سخنرانی کرد. با حضور وی طرح‌های گازرسانی به ۸۳ روستای استان آذربایجان‌شرقی و ۶۵ طرح آموزش‌وپرورش استان بهره برداری شد.

وی در اولین روز از سفر خود به استان آذربایجان‌شرقی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز از کاهش واردات کالاهای قاچاق به رقم ۱۵ میلیارد دلار خبر داد و تاکید کرد: یکی از برنامه‌های جدی دولت جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور است که با الکترونیکی کردن گمرکات کشور موفقیت‌های زیادی حاصل شده است.

طیب‌نیا در ادامه سفر به استان آذربایجان‌شرقی در سومین روز از هفته دولت در جلسه شورای اداری این استان شرکت کرد. وی همچنین در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تبریز با بیان این‌که بی‌ثباتی جای خود را به ثبات و ناامیدی جای خود را به امید داده است، اظهار کرد: اعتماد شما به دولت و رای به دکتر روحانی در کنار تدابیر هوشمندانه رهبری نقشه‌های شوم دشمنان را به هم زد.

مقصد بعدی وزیر اقتصاد استان چهارمحال‌وبختیاری بود. وی در این سفر در جریان دیدار با حجت‌الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه در این استان با اشاره به تاکید دولت بر توانمندسازی بنگاه‌های کوچک گفت: امسال قرار شده است تعداد ۷ هزار واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی در شرف تعطیلی، با کمک نظام بانکی، سازمان تامین اجتماعی و دیگر نهادها احیاء شوند که این کار با سرعت خوبی در حال انجام است.

طیب‌نیا همچنین در نشست مشترک با مدیران و فعالان اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که خروج از بحران و بازگشت رونق و آرامش به بازارها واقتصاد کشور، از نظر او بزرگترین دست‌آورد سه ساله دولت یازدهم بوده، گفت: ظرف سال گذشته و دو سال ماقبل آن، میزان افزایش نرخ ارز به ترتیب معادل چهار و ۲.۵ درصد یعنی رقمی به مراتب کمتر از نرخ تورم داخلی و خارجی بوده است.

حضور زنگنه در استان‌های نفت‌خیز

وزیر نفت در هفته دولت ابتدا به استان بوشهر سفر کرد. تبادل نظر با نخبگان و فعالان اقتصادی، دیدار با امام جمعه بوشهر و بازدید از طرح‌های مهم به‌ویژه در حوزه نفت از اهداف سفر بیژن نامدار زنگنه به استان بوشهر بود. وی درنشست شورای اداری استان بوشهر یادآور شد: در نشست غیرعلنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبی در مورد مسایل نفت مطرح شد و باورم این بود که ۹۰ درصد نمایندگان مجلس با قراردادهای جدید نفتی موافق بودند اما افرادی، هدفمند خلاف دیدگاه‌های مطرح‌شده نمایندگان، برای بی‌ثبات جلوه دادن کشور مطالب غیرواقعی مطرح کردند.

زنگنه در نشستی خبری در عسلویه با بیان اینکه ایران از هر اقدامی برای مدیریت بازار و ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت حمایت می‌کند، تاکید کرد که ایران باید به سهمی که پیش از تحریمها در اختیار داشت بازگردد و در پاسخ به سوالی درباره برنامه ایران برای حضور در نشست الجزایر اظهار کرد: در سطح وزیر در نشست غیررسمی اوپک (IEF) در الجزایر که هفتم مهرماه برگزار می‌شود شرکت می‌کنیم.

وزیر نفت روز دوشنبه هم به استان خوزستان سفر کرد و ضمن بازدید از تاسیسات نفتی استان از پروژه فاضلاب حاشیه شهر اهواز نیز بازدید کرد. نشست با سرمایه‌گذاران و صنعتگران بخش نفت و گاز خوزستان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان و حضور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان از دیگر برنامه‌های زنگنه در این سفر بود.

وی همچنین در همایش خوزستان و دولت یازدهم در اهواز با موضوع بررسی آثار اقتصادی برجام در حوزه انرژی و سرمایه گذاری بیان کرد: در تاریخ سازمان ملل سابقه نداشته است که کشوری با صدور قطعنامه فصل هفتم، نظام آن ساقط یا بخشی از کشورش تجزیه نشود. ایران نخستین کشوری است که توانست با عزت تمام و بدون اینکه باجی بدهد یا تغییری در نظامش ایجاد شود از زیر فشار قطعنامه‌های شورای امنیت موفق بیرون آید.

افتتاح پروژه‌های آبرسانی ۳ استان با حضور وزیر نیرو

بزرگترین تصفیه‌خانه فاضلاب شرق کشور همزمان با سومین روز هفته دولت با حضور وزیر نیرو در مشهد به بهره‌برداری رسید. همچنین ۷۷ پروژه آبرسانی به روستاهای خراسان رضوی با هزینه بیش از ۲۵۴ میلیارد ریال به صورت همزمان در حضور حمید چیت‌چیان در مشهد مورد بهره‌برداری قرار گرفت. وی در این مراسم گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۷۷ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

-وزیر نیرو با بیان اینکه اگر برجام نبود، امروز صادرات نفت ایران به صفر می رسید، گفت: صادرات نفت طی سال جاری نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است و این بیانگر تلاش های شبانه روزی دولت تدبیر و امید در اجرای برجام است.

چیت‌چیان پس از حضور در مشهد به آذربایجان غربی سفر کرد. وی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه در تشریح دستاوردهای برجام اظهار کرد: صادرات اورانیوم غنی‌سازی‌شده به کشورهای اروپایی و آمریکا نشان‌دهنده توانایی دیپلماسی ایران و تغییر نگرش نسبت به جمهوری اسلامی ایران است و این نتیجه را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران در وزارت امور خارجه هستیم.

وزیر نیرو در آیین بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی آذربایجان غربی که به صورت همزمان در روستای یورقانلوی شهرستان ارومیه برگزار شد، خبر داد: در سال ۹۳ حدود دو هزار میلیارد ریال، سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال و امسال نیز با اضافه شدن اعتبار تزریقی از صندوق توسعه ملی حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی روستایی کشور هزینه می‌شود. امسال ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و اجرای طرح های آب روستایی اختصاص یافته است در حالی که در سال ۹۲ هیچ ردیف اعتباری برای این بخش نداشتیم.

وی همچنین با سفر به اصفهان در آیین بهره‌برداری از طرح ملی سد کوچری گلپایگان شرکت کرد. قرار است حجم آبگیری این سد تا سال آینده به ۲۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد. عملیات احداث سد کوچری در شهرستان گلپایگان بر عهده شرکت آب منطقه‌ای تهران بود که برای اجرای این طرح ملی تاکنون هفت‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال (به قیمت ثابت و دفتری) هزینه شده است. کوچری تنها سد کشور است که سه استان(اصفهان، مرکزی و قم) از آن بهره برداری می کنند. در آیین افتتاح این طرح ملی، علاوه بر وزیر نیرو، رییس مجلس شورای اسلامی، استاندار و جمعی از مسئولان استان اصفهان نیز حضور داشتند.

هفته پرسفر نعمت‌زاده

وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفته دولت از وزرای پرسفر بود. محمدرضا نعمت‌زاده، ابتدا معاون اول رییس‌جمهور را در سفر به استان‌های قزوین و سمنان همراهی کرد. او همچنین سفری به استان‌های قم و البرز داشت.

در سفر نعمت‌زاده به سمنان شرکت داروسازی ثنامد گرمسار به بهره برداری رسید. وی همچنین در نشست اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: حدود یک‌سوم از تولید ناخالص ملی، دستاورد فعالیت بخش خصوصی در ایران است و بخش خصوصی هرقدر موفق‌تر باشد رونق اقتصادی کشور نیز بیشتر خواهد بود.

در سفر وزیر صنعت به قم،  افتتاح ساختمان اداری معصومیه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، دیدار با مراجع تقلید و حضور در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از برنامه های بود. نعمت‌زاده  در آیین بهره‌برداری از واحد تولیدی لوازم خانگی پاکشوما در شهرک صنعتی محمود آباد قم اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با طراحی راهبرد صنعتی در ۱۰ سال آینده در تولید لوازم خانگی به خودکفایی خواهد رسید و حتی می‌تواند صادر کننده نمونه این محصولات نیز باشد. صنعت ایران ظرفیت مناسبی برای تولید لوازم خانگی با کیفیت دارد و ما می‌توانیم محصولات خود را به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

وی همچنین در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی با بیان این‌که تا امروز بیش از ۴ هزار واحد صنعتی از تسهیلات بهره‌مند شده‌اند و برنامه‌ای برای رونق تولید ۷۵۰۰ واحد صنعتی داریم، افزود :‌ کمک به اشتغال یکی از اهداف ماست و توسعه صادرات غیرنفتی از دیگر اهدافی است که دنبال می‌شود. در این زمینه بسته حمایتی خاصی در اقتصاد مقاومتی تصویب شده، گرچه هنوز منابع مالی آن تامین نشده است.

وزیر صنعت در آخرین روز از هفته دولت به استان البرز سفر و  از ۴ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد بازدید و طرح توسعه ۲ واحد را افتتاح کرد. وی همچنین با حضور در شهرک برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهرستان ساوجبلاغ از بخش‌های مختلف مجموعه بزرگ دارویی کشور بازدید و خط آبرسانی شهرک را راه‌اندازی کرد. نعمت‌زاده در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان البرز شرکت فراوری فروکتوز ناب البرز در شهرک صنعتی نظرآباد را افتتاح کرد.

وی با حضور در جلسه شورای ادرای استان البرز یادآور شد: پس از برجام ۱٫۶ میلیارد دلار در بخش صنعت و معدن کشور تعهد سرمایه گذاری خارجی به امضاء رسیده است. در دولت یازدهم با وجود محدودیت‌ها نزدیک به ۹ هزار واحد صنعتی جدید و ۶ هزار طرح توسعه به ثمر رسیده که به واسطه آن ۲۳۰ هزار اشتغال به‌وجود آمده است.

خبر گندمی حجتی

وزیر جهاد کشاورزی در روز اول هفته دولت جهانگیری را در سفر به قزوین همراهی کرد. محمود حجتی پس از آن هم در سفر به کرمانشاه با بیان این‌که خوشبختانه امروز شرایط بسیار عالی از نظر تامین ذخایر استراتژیک در کشور داریم، اعلام کرد: در حال حاضر ذخایر گندم در سیلوهای کشور بیش از ۱۴ میلیون تن است، یعنی چیزی حدود دو سال ذخیره گندم داریم.

تجلیل ربیعی از کیمیا

در هفته دولت ۹ پروژه تامین اجتماعی به وسیله ویدئو کنفرانس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید. علی ربیعی در این افتتاح این پروژه‌ها که یکی از آن‌ها طرح شفافیت مالی بود گفت: دو نگرانی عمده در سازمان تامین اجتماعی در زمینه ایجاد شفافیت مالی و ارتباط با مشتریان وجود داشت که امروز با افتتاح این پروژه‌ها ما به این نگرانی‌ها پاسخ دادیم.

وی همچنین در سفر به استان البرز در  آیین تجلیل از کیمیا علیزاده اولین دختر مدال آور تاریخ المپیک ایران در پارک تنیس کرج شرکت کرد و گفت: همه ایرانیان به این دختر ایرانی که از یک خانواده زحمتکش بوده و با تلاش، موفقیت حاصل کرده، افتخار می کنند. باید شرایط برای ارتقای سطح توانمندی زن ایرانی بیش از گذشته فراهم شود.

ربیعی همچنین از یک واحد تولیدی استان البرز بازدید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از آن به آذربایجان شرقی سفر و مجتمع آب‌درمانی معلولان، مجتمع مسکونی ۱۹۸ واحدی فرزندان ترخیصی بهزیستی و سایت مدیریت بحران تبریز را افتتاح کرد. وی در آئین بهره‌برداری از مرکز نگهداری سالمندان و توانجویان کافی‌الملک شهرستان شبستر با اشاره به اجباری شدن آزمایش ژنتیک، اظهار کرد: تمام هزینه‌های مربوط به این آزمایش که بین ۱۵ تا ۵۰ میلیون ریال برآورد شده، از سوی دولت تامین می شود. در این مراسم از مرکز نگهداری سالمندان و توانجویان کافی‌الملک شبستر که با ۴۲ میلیارد ریال در زمینی به مساحت هشت‌هزار مترمربع با زیر بنای سه‌هزار و ۵۰۰ مترمربع در سه طبقه به ظرفیت ۳۰۰ نفر از سوی خیرین این شهرستان احداث شده، بهره‌برداری شد.

برخورداری ۱۵۰۰ روستای مازندران از اینترنت پرسرعت با حضور واعظی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین روز از هفته دولت در سفر به قم علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با مراجع و علما، در نشست‌های مختلف و افتتاح نمایشگاه معرفی دستاوردهای دولت تدبیر و امید شرکت کرد.
محمود واعظی در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به این که هیچ دولتی بدون حمایت مرجعیت نمی‌تواند کشور را اداره کند، افزود: بنای این دولت که در راس آن یک روحانی حضور دارد برخلاف دولت قبل این است که بیانات و سیاست‌های مرجعیت را در امور کشور درنظر داشته باشد و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

وی در سومین روز از هفته دولت به خراسان شمالی سفر کرد که در این سفر از ۸۳ طرح عمرانی خدماتی در شیروان رونمایی شد. واعظی ضمن حضور در نشست‌های شورای اداری شیروان و استان چندین طرح را هم افتتاح کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به عنوان نماینده دولت برای افتتاح چندین طرح عمرانی وارد مازندران شد و در بدو ورود پنج طرح تولیدی، صنعتی و خدماتی را در شهرهای شرق مازندران افتتاح کرد. ارائه گزارش از عملکرد دولت به نمازگزاران ساری، افتتاح سه طرح تولید و خدماتی در حوزه کشاورزی، راه و شهرسازی و درمانی و برخورداری یک‌هزار و ۵۰۰ روستای مازندران از اینترنت پر سرعت در آمل از برنامه‌های واعظی در استان مازندران بود. وی در جلسه شورای اداری استان مازندران هم شرکت کرد.

جنتی و افتتاح گازرسانی به ۲۰۰ روستای گیلان

اردبیل و گیلان مقصد سفرهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دولت بود.

علی جنتی در سفر به اردبیل در حاشیه نشست با مسئولان استان با اشاره به لغو کنسرت‌ها در برخی شهرها اظهار کرد: مباحثی که در مشهد در باره کنسرت‌ها رخ می‌دهد مخالف نظر دولت است و ما بر اجرای قانون در تمام کشور مصر هستیم. برگزاری کنسرت‌ها با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در کشور انجام می‌گیرد و قانون، اساس کار ما در این مورد است. صدور مجوز کنسرت‌ها بر اساس قانون برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به غیر از این وزارت، هیچ کس در این زمینه تصمیم‌گیر نیست.

وی در سفر خود به گیلان در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای لولمان از توابع شهرستان رشت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. سخنرانی در جلسه شورای اداری، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان، بازدید از کتابخانه و تالار مرکزی رشت، دیدار با اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر و سخنرانی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از برنامه‌های سفر دو روزه جنتی به گیلان بود.

در این سفر در پنجمین روز هفته دولت، طرح گازرسانی همزمان به ۲۰۰ روستای استان گیلان با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در کوچصفهان از توابع شهرستان رشت بهره‌برداری شد.

جنتی همچنین در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت بیان کرد: رویکرد دولت بر استفاده از خرد جمعی، بهره گیری از همه استعدادها، پرهیز از افراط‌گرایی و تفریط است و تلاش می‌شود که اعتدال در همه برنامه‌های دولت حفظ شده، جامعه به سمت واقع‌گرایی و رفع توهم سوق یابد و در راه منافع ملی گام برداشته شود.

تزریق حال خوب به دانشگاه‌های سمنان با حضور وزیر علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این هفته به استان سمنان سفر و پس از افتتاح کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه شاهرود، کارخانه فرآوری آرد سرچشمه و کارخانه کنستانتره انگور را افتتاح کرد. افتتاح دانشکده دامپزشکی و بخش دوم ساختمان چند مستاجره دانشگاه سمنان و چند طرح دانشگاه گرمسار از دیگر برنامه‌های محمد فرهادی در سمنان بود. وی همچنین خوابگاه حضرت خدیجه (س) دانشگاه دامغان را با گنجایش ۲۷۰ دانشجو و طرح‌های دانشکده دامپزشکی و فاز دوم ساختمان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان را افتتاح کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی در جمع استادان، نخبگان و فعالان سیاسی در دانشگاه سمنان یادآور شد: در ابتدای دولت یازدهم ارزش صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان پنج میلیون دلار بود که در سال ۹۴ به حدود ۵۰ میلیون دلار رسید. در دولت تدبیر و امید محصولات شرکت‌های دانش بنیان به میزان ۱۳۰ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

سفر وزیر بهداشت به مشهد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته دولت راهی خراسان رضوی شد. با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی از دانشکده داروسازی مشهد بهره‌برداری شد. وی در این مراسم با گرامیداشت روز داروسازی گفت: هم اکنون ۹۷ درصد داروی مصرفی کشور توسط شرکت های داخلی تولید می شود. ارزش ریالی داروهای تولید شده در ایران حدود ۷۰ درصد مصرف دارویی کشور را شامل می‌شود در حالی که این میزان در آغاز فعالیت دولت یازدهم ۶۰ تا ۶۲ درصد بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی با شرکت در نشست شورای اداری خراسان رضوی در مشهد که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه مشهد، برگزار شد ابراز امیدواری کرد که فضای حاکم بر کشور به‌ویژه در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری بیش از پیش به سمت اخلاق و آرمان‌های اصیل انقلاب و اسلام برود و افزود: فاصله گرفتن از اخلاق، هم در زندگی شخصی و هم در زندگی سیاسی یکی از آفت‌های اصلی انقلاب اسلامی است.

گازرسانی به ۴۸ روستای کردستان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش

دو استان غربی کشور مقصد سفرهای وزیر آموزش‌وپرورش در هفته دولت بود. علی‌اصغر فانی در این هفته به استان‌های ایلام و کردستان سفر کرد.

حضور در گلزار شهدا، همایش مشترک شورای اداری و شورای آموزش و پرورش، آیین بهره‌برداری از ۳۶ طرح عمرانی، خدماتی، آموزشی و رفاهی شهرستان ایلام و دیدار با فرهنگیان، خانواده شهدا و جانبازان فرهنگی از برنامه‌های سفر دوروزه وزیر آموزش‌وپرورش به استان ایلام بود.

فانی در نشست مشترک شورای اداری و شورای آموزش و پرورش استان ایلام اعلام کرد: با برگزاری آزمون استخدامی در ماه شهریور یا مهر امسال ۱۰ هزار نیروی انسانی دارای مدرک تحصیلی لیسانس جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش همچنین برای بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی در یک سفر  دوروزه به استان کردستان رفت. شرکت در جلسه بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت در جلسه شورای اداری استان و دیدار با فرهنگیان استان از برنامه‌های سفر وی به این استان بود.

در این سفر پروژه گازرسانی به ۴۸ روستای کردستان همزمان به بهره برداری رسید. آیین بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی استان کردستان با حضور وزیر آموزش‌وپرورش استاندار کردستان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان به صورت نمادین در روستای نران سنندج برگزار شد. در طول هفته دولت ۳۵۲ طرح و پروژه با اعتبار ۲۵۱ میلیارد تومان در استان کردستان افتتاح می‌شود.

تکریم مدال‌آوران مازندران توسط گودرزی

وزیر ورزش و جوانان هم در هفته دولت و با پایان المپیک ریو با حضور در استان مازندران از مدال‌آوران این استان تقدیر کرد. محمود گودرزی در مراسم تکریم از ورزشکاران و مدال‌آوران استان مازندران در المپیک ریو ۲۰۱۶ و آغاز عملیات ساخت سالن ورزشی ۵ هزار نفری شهرستان جویبار که با حضور ربیع‌فلاح استاندار مازندران برگزار شد، وزیر ورزش به همراه استاندار مازندران، آیت‌الله معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری، ادیانی و رضیان نمایندگان شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائم‌شهر، سیمرغ و جویبار  سالن ۵ هزار نفری جویبار را کلنگ زدند. همچنین مراسم رونمایی از تمبر قهرمانان و مدال‌آوران المپیک ۲۰۱۶ ریو با تصاویری از حسن یزدانی، کمیل قاسمی و رضا یزدانی با حضور وزیر ورزش انجام شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*