آخرین خبر :

اورژانس هوایی مازندران صاحب بالگرد جایگزین می شود

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با اشاره به وقوع حادثه و از بین رفتن تنها بالگرد اورژانس مازندران ، گفت که در چند روز آینده بالگرد جدیدی به این استان تعلق می گیرد .

پیرحسین کولیوند عصر چهارشنبه در حاشیه عیادت از مصدومان حادثه سقوط بالگرد اورژانس مازندران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به سفر تعداد زیادی مسافر و گردشگر به مازندران در تمامی فصول سال و بروز حوادث جاده ای در این استان ، وجود بالگرد اورژانس برای خدمات رسانی سریع ضروری است .
وی ادامه داد : به همین منظور برای حفظ شتاب در خدمت رسانی به حادثه دیدگان ، بالگرد جدید برای اورژانس هوائی مازندران در نظرگرفته می شود و ظرف چند روز آینده به پایگاه استان اعزام خواهد شد.
رئیس مرکز مدیت حوادث و فوریت های پزشکی کشور با اشاره به جان باختن یکی از تکنسین های اورژانس مازندران در حادثه سقوط بالگرد ، گفت : ماموران اورژانس افرادی هستند که برای خدمت رسانی از جان خود می گذرند تا به دیگران جان ببخشند .
وی ادامه داد : این اعمال خیرخواهانه و انسان دوستانه ماموران اورژانس پاداشی عظیم نزد خداوند دارد .
کولیوند همچنین برای بازماندگان تکنسین جان باخته در حادثه سقوط بالگرد اورژانس طلب صبر کرد .
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور امروز علاوه بر عیادت از تکنسین زخمی سقوط بالگرد در بیمارستان آمل ، از خانواده تکنسین کشته شده در این حادثه هم دلجوئی کرد .
مازندران دارای ۸۳ پایگاه اورژانس جاده ای ، شهری و هوایی است . بالگرد اورژانس مازندران در پایگاه آمل مستقر بود.
این پایگاه که به خاطر اهمیت و پرتردد بودن جاده هراز در آمل جانمائی شده ، از اوایل دهه ۹۰ فعالیتش را آغاز کرد.
تنها بالگرد اورژانس مازندران برای سرعت بخشی خدمات به مصدومان بویژه مصدومان حوادث جاده ای و همچنین مناطق صعب العبور به پرواز در می آمد .
صبح امروز بنا به اظهار مسئولان اورژانس مازندران ، این بالگرد که برای امدادرسانی به مصدمان یک سانحه رانندگی در جاده هراز اعزام شده بود ، هنگام فرود به خاطر محدودیت دید خلبان بر اثر برخاستن گرد و غبار ، به کابل فشار قوی برق برخورد و سقوط کرد.
یکی از تکنسین های اورژانس در این سانحه هوائی در دم جان باخت و تکنسین دیگر از ناحیه گردن و قفسه سینه دچار شکستگی شد.
از ۲ خلبان این بالگرد هم یک نفر به صورت سطحی زخمی و در درمانگاه گزنک ، شهر نزدیکی سقوط بالگرد درمان شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*