اهمیت تزریق واکسن آنفلوانزا از اواخر شهریور تا اوایل مهر

عضو کمیته کشوری مبارزه با آنفلوانزا گفت: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا ده روز پایانی شهریور و دو هفته اول پاییز است که سوش های جدید این ویروس افزایش دارد.
دکتر مسعود مردانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: آنفلوآنزا H1N1، بیماری حاد تنفسی است که به صورت واگیر از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد.اهمیت تزریق واکسن آنفلوانزا از اواخر شهریور تا اوایل مهر
وی گفت: شروع این بیماری ، ناگهانی است و بهبودی بیمار حدود یک هفته طول می کشد.
مردانی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزا از نوع آنفلوانزای H1N1 اکنون جزو آنفلوانزاهای فصلی و معمولی در کشور است و هر سال مواردی از ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری را در کشور داریم ادامه داد: ویروس آنفلوانزا مدت ها در هوا پخش می شود و از طریق بینی ، دهان، دست دادن، عطسه، سرفه، حرف زدن و روبوسی قابل انتقال است.
عضو کمیته کشوری مبارزه با آنفلوانزا افزود: همه افراد بالای ۵۰ سال، بیماران مبتلا به بیماری های صعب العلاج ، سرطان ها، بیماران پیوندی، بیماران نارسایی های مزمن قلب ، ریه و آسم و گروه های خاص همچون زنان باردار و کودکان ۶ ماهه تا ۶ ساله ، جامعه هدف برای تزریق واکسن آنفلوانزا هستند.
این متخصص بیماری های عفونی در ادامه با اشاره به افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند گفت: بیماران HIV مثبت و همچنین پرستاران و کارکنان بیمارستان ها نیز نباید از این واکسن غافل شوند.
مردانی با بیان اینکه این واکسن می تواند تا شش ماه از بروز بیماری آنفلوانزا پیشگیری کند افزود: رعایت اصول اولیه بهداشتی، معاشرت نکردن با مبتلایان و شستن مرتب دست ها از روش های پیشگیری از این بیماری است.
وی در پایان گفت: استراحت، مصرف مایعات فراوان ، آب میوه های طبیعی، غذاهای ساده و سوپ در درمان این بیماری بسیار مفید است و واکسن های موجود در مراکز دارویی معتبر که تاییدیه وزارت بهداشت و درمان را دارند بدون نگرانی می توان تزریق کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*