اخبار سیاسی

احمدی‌نژاد رقیب جدی روحانی است ولی نمی‌آید

محسن غرویان، در گفت‌وگو با هفته‌نامه مثلث درباره انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفت: برخی روحانیون و اساتید حوزه که دارای مشی اعتدالی هستند، اعتقاد دارند که در انتخابات باید چهره‌های برجسته‌ای حضور داشته باشند که یکی از چهره‌های اعتدالی مد نظر روحانیون دکتر ظریف هستند. روز دوشنبه ۱۵شهریور آقای ظریف به من پیغام دادند که من هرگز چنین اقدامی ‌نمی‌کنم و صدها بار گفتم که کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شوم. او این پیام را به آقای مکارم، رئیس ‌دفتر وزارت امور خارجه در قم داد و آقای مکارم نیز عین پیام را برای من پیامک کرد. احتمال قوی می‌دهم که در ریاست‌جمهوری، جامعه مدرسین هم از آقای دکتر روحانی حمایت می‌کند و هماهنگ با جامعه روحانیت حرکت خواهد کرد، برای این که نتیجه تشتت و اختلاف‌نظر را در مجلس دید. از این جهت احتمال قوی می‌دهم که جامعه مدرسین روی آقای دکتر روحانی اجماع را خواهد داشت. فکر نمی‌کنم روحانی رقیب جدی داشته باشد. البته رقیب جدی او می‌تواند آقای احمدی‌نژاد باشد که به نظرم خود آقای احمدی‌نژاد به میدان نخواهد آمد. به هر حال مردم هم اقبالی به طیف رادیکال ندارند و تجربه انتخابات گذشته هم این را نشان داده است. بنابراین به نظر من اصلی‌ترین گزینه در انتخابات ریاست‌جمهوری آقای دکتر روحانی است.

بازار سیاه بلیت دربی ۸۳

در حالی که حدود ۲۴ساعت تا برگزاری داربی باقی‌ مانده، اما شاهد بازار سیاه عجیب خرید و فروش بلیت‌های این دیدار هستیم. قیمت فروش بلیت تا ۲۵۰ هزار تومان هم افزایش یافت.

 گفته می شود یکی از دوندگان ماراتن کشورمان به کشور سوئد پناهنده شد. مسابقات دو ماراتن سوئد در حالی در این کشور برگزار شد که چند تن از دوندگان کشورمان هم در این رقابت‌ها حاضر بودند و یکی از آنها پس از مسابقات به این کشور پناهنده شد. م.ا دونده ماراتن کشورمان است که پناهندگی خود را اعلام کرده است.

گفته می شود علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه عذرخواهی سعید مرتضوی در مورد وقایع بازداشتگاه کهریزک گفته در این نامه او خطای خود را پذیرفت و خوب است نامه ای هم در مورد زهرا کاظمی بنویسد و موضوع را روشن کند. این که ایشان سه جوان مرحوم روح الامینی، کامرانی و جوادی فرد را «شهید» نامیده است نشان می‌دهد که اعتراض مدنی را در جمهوری اسلامی ایران به رسمیت می شناسد و مانند برخی افراد نیست که معتقدند – اگر چه به زبان نمی آورند – اساسا در جمهوری اسلامی ایران خطایی رخ نمی دهد و کسی هم حق اعتراض ندارد و هر معترضی را ضد نظام وحتی ضد اسلام و ولایت معرفی می‌کنند.

انتقاد نماینده مجلس به حضور وزیر ارشاد در یک محفل خاص

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزیر ارشاد به خاطر شرکت در مجلس صوفیه و محفل دراویش گفت: اگر مسئولی خلاف آنچه که مصالح نظام است عمل کند عملا به نظام ظلم کرده است.وی افزود: این اقدامات عملا حرکت در خلاف مسیری است که امام و شهدا ترسیم کرده اند، ملاقات با فرقه ها و گروه هایی که در قانون اساسی به آنها اشاره نشده است رسمیت بخشیدن به این گروه ها است و این برای نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه دارد.نماینده مردم سقز در مجلس اظهار داشت: این کار وزیر ارشاد به نوعی مشروعیت بخشی به این گروه ها و ظلم مضاعفی است که تحمیل می شود امیدواریم وزیر ارشاد از ملت و خانواده های شهد عذرخواهی کند و این رفتارهایی که حساسیت مردم مومن و متدین را بر می انگیزد تکرار نشود.

حساب شرکت نفت در انگلیس مسدود شد

معاون وزیر نفت با بیان اینکه انگلیس پول حاصل از مشارکت ایران در بهره‌برداری میدان گازی رهوم را به حساب شرکت نفت واریز کرده است، گفت: فعلا این پول از حساب شرکت نفت قابل برداشت نیست.علی کاردر در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت آزادسازی منابع مالی حاصل از مشارکت شرکت ملی نفت ایران و برتیش پترولیوم انگلیس در میدان گازی «رهوم» در دریای شمال، گفت: مذاکرات با انگلیسی‌ها برای آزادسازی منابع مالی حاصل از مشارکت در میدان گازی رهوم ادامه دارد.

گفته می شود دکتر محمود احمدی نژاد روز پنج شنبه به دعوت مردم شریف و مومن گرگان، در جشن ولایت که در مسجد جامع این شهر برگزار می شود، سخنرانی خواهد کرد. با وجود اینکه برگزار کنندگان مراسم برای برگزاری این جشن و تبلیغات میدانی از شورای تامین شهرستان مجوز اخذ کرده اند، شهرداری گرگان  اقدام به جمع آواری بنرهای سخنرانی دکتر احمدی نژاد از سطح شهر کرده است.

هاشمی ثمره: احمدی نژاد نه سر دارد و نه ته!

سایت انتخاب در خبری به راستی آزمایی این شایعه پرداخته که آیا احمدی‌نژاد از حضور در رقابت انتخاباتی پیش‌رو انصراف داده و یا نه و علاوه بر گفت‌وگو با ناصر ایمانی به سراغ مصطفی هاشمی ثمره رفته که شرح این گفت‌وگوی کوتاه را چنین منتشر کرده است: ر همین حال سید مجبتی هاشمی ثمره ای مشاور عالی احمدی نژادد ردوران ریاست جمهوری، در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار «انتخاب» تفسیری جدید از شخصیت احمدی نژاد ارائه داد! او در پاسخ به این پرسش که دلیل پیغام هایی که احمدی نژاد به اصولگرایان می دهد چیست گفت: آقای احمدی نژاد، نه سر دارد نه ته ! وی ادامه داد: من دلیل اصلی این کار (پیغام احمدی نژاد) را نمی دانم

گفته می شود تجمعی با عنوان “اعتراض به اظهارات رفسنجانی پیرامون حذف بنیه دفاعی کشور و قرارداد نگین FATF” در مسجد توحید بوشهر برگزار شده است.

 گفته می شود شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به اظهارات روز گذشته سخنگوی دولت که گفته بود «همانطور که ما انتظار داریم تریبون نماز جمعه اخلاق، تقوا، دین و سیاست را تبلیغ کند و به همان میزان هم نهادهادی تخصصی نظام باید وظایف خود را انجام دهند» پاسخ داد. در بخشی از این نامه جوابیه می خوانیم:« ما معتقدیم که ائمه محترمه جمعه در بیان تذکر خیرخواهانه نباید از هیچ مقام دولتی اجازه بگیرند. سیاست ما در نهاد مقدس نماز جمعه نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه است.به موقع و در موارد لازم نقد می‌کنند و در شرایط مناسب از خدمتگذاران مخلص دفاع و حمایت می نمایند.آیا اگر امام جمعه توصیه به عزتمداری کرد و ذلت و ذلت پذیری را ضد ارزش معرفی نمود، کاری اخلاقی انجام نداده است؟الا ای حال افتخاران امامان جمعه، از اول تاسیس نهاد مقدس نماز جمعه تاکنون حفظ استقلال فکری صرفا در جهت اجرای دستورات الهی و منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و خواهد بود.»

جاسوس‌بازی در استقلال و پرسپولیس

درحالی که دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته ششم لیگ برتر عصر جمعه برگزار خواهد شد اما جنگ سرمربیان دو تیم برای رسیدن به اطلاعات ریز و تاکتیک‌های حریف آغاز شده است. سیستم جاسوس بازی ادامه دارد و هر دو مربی سعی می‌کنند اردوی خودشان را کاملا ببندند و مدام از بازیکنان می‌خواهند که به خبرنگارها اطلاعاتی در مورد نحوه تمرین ندهند. اینکه تمرین از کنار و بر اساس سانتر بود یا در عمق و روی زمین دقیقا مهمترین خبرها است.مهر این خبر را منتشر کرده است.

رحیم مشایی بعد از مدت‌ها آفتابی شد

اسفندیار رحیم مشایی در حالی در مراسم ترحیم همسر فرمانده کل ارتش حاضر شد که این روزها کمتر در محافل عمومی و در معرض خبرنگاران حضور می‌یابددرحالی که محمود احمدی‌نژاد به همراه مجتبی ثمره‌هاشمی دستیار ارشدش در دوران رییس‌جمهوری در مراسم ترحیم همسر فرمانده ارتش و خواهر محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور فعلی که از ساعتی پیش در مسجد امام خمینی ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، حضور یافته بود، اسفندیار رحیم‌مشایی با فاصله زمانی نیم‌ساعته در مراسم حضور یافت.احمدی‌نژاد پس از انتخاب مجدد در انتخابات بحث‌برانگیز سال ۸۸، مشایی را به‌عنوان معاون اول خود برگزید که یک هفته مشایی از معاون‌اولی کنار گذاشته شد و ساعتی بعد، احمدی‌نژاد، او را به‌عنوان رییس دفتر ریاست جمهوری منصوب کرد.مشایی در حالی در مراسم امروز حاضر شد که این روزها کمتر در محافل عمومی و در معرض خبرنگاران حضور می‌یابد.

مرگ روزانه ۱۰ نفر در ایران به دلیل مصرف مواد مخدر

علی مویدی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در دهمین کنگره بین المللی اعتیاد در سالن همایش رازی تهران گفت:مصرف موادمخدر به عنوان چهارمین عامل مرگ کشور پس از تصادفات رانندگی، سکته های قلبی و سوختگی ها به شمار می رود. به طور متوسط در هر روز ۱۰ فرد در ایران بر اثر مصرف مواد مخدر می میرند.ایرنا این بخبر را منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*