سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید با هنر:این همه طلاق توافقی زیبنده جامعه اسلامی نیست

سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید باهنر در مراسم معارفه خود که در این مجتمع برگزار شد با ابراز تاسف نسبت به آمار رو به افزون طلاق‌های توافقی گفت: متاسفانه این پدیده در جامعه ما عادی شده است، این همه طلاق توافقی زیبنده جامعه اسلامی نیست.

به گزارش ایسنا هادی شوشتری در مراسمی که به عنوان سرپرست جدید مجتمع قضایی باهنر معرفی شد،با بیان این‌که «خدمت در نظام جمهوری اسلامی ایران سعادت می‌خواهد و خدمت در اینجا برای من سعادت است» گفت: هیچ چیز برای قاضی بالاتر از گرفتن تصمیم درست نیست. قضاوت جزو شغل‌های سخت و طاقت فرساست.

وی با تاکید بر این‌که «باید نسبت به یکدیگر احساس مسوولیت داشته باشیم و بی‌تفاوت نباشیم» متذکر شد: در امور امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم، هدفگذاری ما این است که مجتمع شهید باهنر در تهران سرآمد باشد و چارچوب اصلی ما برنامه جامع سال ۹۵ است. کم کردن موجودی شعب و زمان رسیدگی باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا نشست‌های هم‌اندیشی ادامه خواهد یافت.

وی در پایان تصریح کرد: جامعه ما در امور خانواده التهاب دارد و وجود طلاق توافقی زیبنده جامعه اسلامی نیست. گرفتن جشن طلاق و… پسندیده نیست و باید در این زمینه فکری کرد.

در ادامه سرپرست پیشین این مجتمع به ارائه گزارش از عملکرد فعالیت خود گفت: ما شعبات حقوقی را در این مجتمع به دو شعبه افزایش دادیم و  موافقت ایجاد ۵ شعبه دیگر را نیز در این مجتمع گرفته‌ایم، جلسات هم‌اندیشی قضایی در این مجتمع هر روز برگزار می‌شود که برای ارایه خدمات بهتر به مراجعین راهگشا بود. در این جلسات تجربیات به اشتراک گذاشته می‌شد و همین باعث شد پرونده‌های قضایی با کیفیت مطلوبی مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که «علی‌رغم افزایش وارده‌هایی که داشتیم اما آمار عملکرد ما در شوراهای حل اختلاف ‘محاکم و شعبات حقوقی و خانواده مطلوب بوده است» خاطرنشان کرد: از نظر کیفی درصد نقض آرا این مجتمع درمحاکم تجدیدنظر بسیار پایین آمد به طوری که به ۲/۵ درصد رسیده بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*