انتقاد مدیر کل تبلیغات اسلامی از تداوم یک معضل فرهنگی در استان

گاهی اوقات شاهد ضد فرهنگهایی مثل خودزنی در استان هستیم که باعث می شود سرمایه های اجتماعی مان در پست های مهم استان های دیگر فعالیت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید رسانههای استان برای رفع معضلات فرهنگی استان قویتر گام بردارند به بیرجند امروز گفت: سرمایه های اجتماعی زیادی در استان داریم که میتوانند در جایگاه های مهم و ارزشمندی فعالیت کنند اما مشکل این جاست که گاهی رفتارهای فرهنگی مثل خودزنی در بین افراد جامعه باعث شده نتوانیم از این قابلیتها استفاده کنیم.

حجتالاسلام والمسلیمن لطفیان در این باره توضیح داد: سرمایه های اجتماعی بینظیر و کم نظیری در استان داریم که به جای فعالیت در استان امروز در پستهای مهم در استانهای دیگر فعالیت میکنند.

وی دلیل محرومیت از این سرمایه ها را وجود ضد فرهنگی به نام خودزنی در استان عنوان کرد که متأسفانه در برخی قسمتها به وضوح دیده میشود.

وی بروز و وجود این ضد فرهنگ را نپرداختن رسانه ها به چنین مسائلی دانست و افزود: تا زمانی که این درد در جامعه احساس شود اما برای کم رنگ شدن آن اقدامی نشود وضعیت سرمایه های اجتماعی مان به همین شکل خواهد بود.

وی همچنین منفی نگری را یکی دیگر از مواردی عنوان کرد که باید برای رفع آن رسانهها به شکل انقلابی وارد عمل شوند تا هرچه زودتر روحیه انقلابی و فعال بودن و شاکر بودن از آنچه هست در اجتماع تقویت شود.

لطفیان همه آنچه به عنوان ضد فرهنگ مطرح میشود را نشأت گرفته از کار ضعیف رسانه هایی میداند که امروز رسانه هایی دیگر با اهداف تخریب اسلام و فرهنگ ایرانی اسلامی برای آن تلاش میکنند.

وی تاکید میکند: امروز بیماریهای اجتماعی کم نداریم، بیماریهایی که باعث شده افراد دزد و دست درازان به بیت المال را متفکر اقتصادی بنامند، این درحالی است که این متعرضان از همان افرادی دزدی کردهاند که آنها را متفکر اقتصادی نامیدهاند.

وی به این نکته نیز اشاره میکند که زمانی این بیماری های اجتماعی درمان میشود که رسانه ها به عنوان یک دغدغه و معضل اجتماعی به آن نگاه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین لطفیان معتقد است: در خراسان جنوبی جوانان ما به همان سمتی میروند که دیگر سرمایه های استان مثل سنگهای گرانیت مان میرود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در توضیح این موضوع به ارسال سنگ معادن به اصفهان اشاره کرد و گفت: این همان مسیری است که برای جوانان استان میبینم و تنها راهکار آن وجود عملکرد انقلابی رسانهها در استان است.

۲s1

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*