سخنگوی هیات رییسه مجلس:قراردادهای نفتی اصلاح میشود

نعمتی: رئیس مجلس موارد اصلاحی مربوط به قراردادهای نفتی را امروز به رئیس جمهور ارجاع می‌دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، بهروز نعمتی پیش از ظهر امروز بعد از اتمام نشست غیرعلنی مجلس در خصوص قراردادهای جدید نفتی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه سنگینی به صورت غیرعلنی با حضور وزیر نفت برگزار شد .
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای زنگنه و موافقین و مخالفین در نشست امروز مباحث خود را در خصوص قراردادها بیان کردند و برخی از مخالفان قراردادها اعلام کردند، مخالف قرارداد نیستند اما انتقادشان به این نحو بود که به رغم مخالفت، قراردادها انجام بشود اما تعداد اندکی نیز با مجموعه قراردادها مخالفند.
نعمتی افزود: موافقین قراردادهای جدید نفتی نیز دلایل خود را بیان کردند و تاکید شد ایراداتی که به ستاد اقتصاد مقاومتی ارجاع داده شده بود -که به عنوان ۱۵ بند مشهور است- به صورت دقیق مد نظر قرار گرفت و وزارت نفت موارد مذکور را رفع کرده است.
وی ادامه داد: دکتر اسماعیلی به عنوان رئیس هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین در جلساتی در این رابطه حضور داشتند و شرحی از اتفاقات ۱۱ ماهه که در این خصوص رخ داده است بیان کردند و مسائلی که باید اصلاح شود ، امروز توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ارجاع داده می‌شود.
نعمتی افزود: بحث‌هایی از ایرادات ۱۵گانه مانند نحوه مالکیت مخازن، بحث انتقال تکنولوژی، مسائل حاکمیتی، حضور شرکت‌های ایرانی به عنوان شرکت دوم، بحث فورس ماژورها شفافیت، بحث رعایت فورس ماژورهایی که در تحریم های فعلی مد نظر است، رفع شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*