اخبار کوتاه

واکنش غرویان به لغو کنسرت‌ها در مشهد

غرویان در مورد اجرا نشدن کنسرت در شهر مشهد  گفت: این سخنان مبنای فقهی ندارد. نمی‌شود گفت دو دو تا در مشهد می‌شود چهارتا در شیراز می‌شود پنج‌تا. اگر کنسرت و موسیقی از نظر شرعی و فقهی مجاز است در هر شهری حلال است. حلال و حرام خدا که استانی نیست.عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: باید علمی و فقهی بحث کنیم و ببینم کنسرتی که در حال حاضر اجرا می‌شود از نظر شرعی حلال است یا حرام؟ اگر حلال است همه جا حلال است و اگر حرام است همه جا حرام است.وی تصریح کرد: اختلاف نظر فقهی میان علما وجود دارد و چیز خوبی هم هست اما بحث این است که با جوسازی و شعار نمی‌شود کار فرهنگی کرد و مشکلات فرهنگی با این قیبل کارها حل نمی‌شود. باید این مباحث از نظر قفهی و علمی مطرح شود و برای آن راه حل پیدا کرد.

گفته می شود احتمال می‌رود به زودی استیضاح تعدادی از وزرای کابینه کلید بخورد.بنابراین ادعا، استیضاح بیژن زنگنه «وزیر نفت»، محمدرضا نعمت‌زاده «وزیر صنعت، معدن و تجارت»، علی ربیعی «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، علی طیب‌نیا «وزیر اقتصاد و امور دارایی» و فانی «وزیر آموزش و پرورش» مطرح است.

 

 

گفته می شود کانال خبری پویش اصلاحات طی مطلبی در تلگرام آورده است که برخی از مشاوران حسن روحانی به وی پیشنهاد کرده‌اند که با توجه به فضای سیاسی پیش رو در انتخابات آینده دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نشود.بر پایه این خبر این کانال اصلاح‌طلب در مطلب خود بطور مشخص ذکر نکرده است که اسامی این مشاوران چیست اما تاکید داشته که این افراد از مشاوران موثر رئیس جمهور هستند

کمیته انتخابات جمعی از احزاب اصلاح‌طلب تشکیل شد

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی از تشکیل کمیته انتخابات جمعی از احزاب اصلاح‌طلب خبر داد.رسول منتجب نیا گفت: با توجه به ضرورت تقویت احزاب و لزوم توسعه فعالیت‌های حزبی و با عنایت به آسیب‌شناسی اقدامات تعدادی از اصلاح‌طلبان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در نشست جعمی از احزاب اصلاح‌طلب کمیته انتخابات به منظور مدیریت دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شد.وی افزود: در این کمیته جمعی از احزاب اصلاح‌طلب عضویت دارند و مشخصات ستاد اجرایی آن متعاقبا اعلام خواهد شد

 

مناطق آزاد استاد فرار مالیاتی هستند

کامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه نشست خبری سازمان امور مالیاتی درباره مناطق آزاد گفت: ما صراحتاً مخالف افزایش مناطق آزاد هستیم. اگر قرار است تولید و فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد صورت بگیرد در همین مناطق هفت‌گانه‌ی کنونی انجام بدهند. مناطق آزاد باید در فعالیت‌هایشان تجدیدنظر کنند و به سمت اهداف واقعیشان حرکت کنند.معاون وزیر اقتصاد همچنین با انتقاد از فرار مالیاتی مؤدیان در مناطق آزاد افزود: مناطق آزاد در پرداخت مالیات و خوداظهاری فرارهای مخصوصی دارند

 

گردشگران ایرانی، سر ترکیه هوو آوردند!

پس از کودتای ترکیه، برخی آژانس‌های ایرانی سعی کردند با تبلیغات گسترده، مقاصد دیگری را با تشابه‌های نسبی جایگزین مقصد پرطرفدار ایرانی‌ها کنند؛ گرجستان، جمهوری آذربایجان، بلغارستان و حتی روسیه با ارائه‌ تسهیلات ویزایی و مشوق‌های قیمتی موفق شدند بخشی از مسافران ترکیه را بُر بزنند.به تایید برخی آژانس‌دارهای ایرانی، تقاضای سفر به هر یک از این کشورها در تابستان امسال به نسبت سال پیش، حداقل دو برابر بیشتر شده است.اکبر غمخوار – عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران -می‌گوید: در بین این کشورها استقبال از گرجستان، بیشتر از سایران بوده است؛ به نحوی که برای اقامت مسافران ایرانی در شهرهای گردشگرپذیر این کشور با کمبود هتل روبه‌رو شده‌ایم.البته او این نکته را متذکر می‌شود که رشد سفر ایرانی‌ها به گرجستان هنوز در حدی نبوده که کل مسافران ایرانیِ ترکیه را جذب کرده باشد

 

واکنش لاریجانی به ماجرای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید

دیدار اعضای فراکسیون شاهد با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (یکشنبه ۳۱ مردادماه) برگزار شد.بنابراین گزارش، لاریجانی در ابتدا با ابراز خرسندی از ایجاد فراکسیون شاهد و فرزندان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی، گفت: این فراکسیون یکی از فراکسیون‌های خوبی است که نمی‌توان وجود و اثر آن را انکار کرد و ان‌شاالله شما فرزندان شاهد باعث خیر و برکت و نورانیت مجلس شوید. افتخار ما وجود شما فرزندان شهید است که شعله‌هایی از آتش عشق شهدا هستید. رئیس مجلس گفت: تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس قبل انجام شد و بعد رفت در کمیسیون ماند و اصلا متوجه نشدیم چه شد و با توجه به اینکه انجام دوباره آن نیز هزینه چند صد میلیونی دارد، ما در پذیرش آن تعلل می‌کنیم.

 

کلمه رمز به دنیا از دیدگاه رئیس جمهور

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز یکشنبه همزمان با ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از توانمندی‌های این وزارتخانه در حوزه هوایی بازدید و به ایراد سخنرانی پرداخت. وحانی گفت: در زمینه موشک‌ها و پهپادها کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است. ورود S300 به ایران یک کلمه رمز برای دنیاست. اولین نامه‌ای که درباره S300 نوشتم در سال ۱۳۶۸ بود. در سال ۶۸ نامه‌ای به رهبری نوشتیم که نیاز به اس ۳۰۰ داریم.وی افزود: در برجام موفقیت‌ها و پیروزی‌های فراوانی به دست آوردیم که یکی از این موفقیت‌ها پیروزی اخلاقی ملت ایران بود.

 

پیش‌بینی وزیر اسبق اطلاعات درباره انتخابات ۹۶

یونسی می‌گوید: من معتقدم حسن روحانی در انتخابات سال آینده نه تنها موفق خواهد شد بلکه رای بیشتری از سال ٩٢ هم کسب خواهد کرد. در حقیقت در رقابت سال آینده اهرم حامیان دولت و طبقه‌ای که از روحانی حمایت می‌کند بسیار تاثیرگذارتر از اهرم‌های مخالفان روحانی است.روزنامه «اعتماد» آورده است: این روزها همه از فشارهایی می‌گویند که به دولت تحمیل می‌شود؛ فشارهایی که به باور بسیاری در ماه‌های آینده وروزهای منتهی به انتخابات سال ٩۶ بیشتر نیز خواهد شد. این نخستین‌بار نیست که یک دولت تحت فشار مخالفانش قرار می‌گیرد و با بحران روبه‌رو می‌شود.

 

 

کنایه‌های هاشمی به مقامات سعودی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق، با تأکید بر اهمیت تمدن، فرهنگ، تاریخ، جغرافیا، منابع و ترکیب جمعیتی عراق در منطقه و حتی در جهان، گفت: اگر وحدت و همکاری همه مردم که قانون اساسی مسیرش را ترسیم کرده، در عراق جدی گرفته شود، کشوری بسیار مهم در معادلات سیاسی خواهد بود. وی با اظهار تعجب از رابطه پنهان و آشکار مسئولان برخی کشورهای اسلامی با صهیونیست‌ها، گفت: چطور ممکن است که حاکم یک کشور اسلامی با صهیونیست‌های غاصب سَر و سِر داشته باشد، در حالی که می‌داند مسلمانان را از خانه‌ها و زمین‌های خویش بیرون و در کشورهای دیگر آواره کرده است.

 

واکنش توکلی به اظهارات ترکان

احمد توکلی در واکنش به اظهارات اکبر ترکان علیه خود گفت: «ترجیح می‌دهم سکوت کنم و وقت خود را به جای مشاجره با ترکان صرف رسیدگی به امور مردم و صحبت با نمایندگان و کارشناسان کنماحمد توکلی، نماینده سابق مجلس در واکنش به اظهارات اکبر ترکان گفت: «ترجیح می‌دهم سکوت کنم و وقت خود را به جای مشاجره با ترکان صرف رسیدگی به امور مردم و صحبت با نمایندگان و کارشناسان کنمگفتنی است که اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد روز گذشته در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سیما در پاسخ به انتقادات توکلی درمورد مناطق آزاد وی را فردی شکست خورده نامیده بود.ترکان با اشاره به صحبت های احمد توکلی در خصوص شکست مناطق آزاد گفت: منطقه آزاد شکست خورده است یا آقای توکلی؟اشاره ترکان احتمالاً به رأی نیاوردن توکلی در دهمین دوره انتخابات مجلس شواری اسلامی بود که از حوزه انتخابیه تهران نامزد شده بود.دبیر شورای عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: باید بگویند در کدام یک از اهداف مشخص شده برای مناطق آزاد ما شکست خورده ایم ولی باید گفت که هنوز به مطلوب خود که رهبری تعیین کرده اند نرسیده ایم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*