آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون»، دبیر کل سازمان ملل، بالاخره وی را به واکنش واداشت. او به دفاع از کار خود پرداخت و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی «دیلی میل»، بان کی مون گفت: «تلاش های عربستان سعودی برای حذف نام ائتلاف عربی در حمله به یمن از فهرست ناقضان حقوق کودک پس از تهدید شماری از کشورها به قطع بودجه مورد نیاز برای بسیاری از برنامه های سازمان ملل صورت گرفت. دبیر کل سازمان ملل افزود، اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است. ما گلایه‌های مطرح را بررسی می‌کنیم، ولی محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد».

 

گفته می شود پس از مطرح شدن دوباره موضوع دیپلمات های ایرانی ربوده شده در لبنان، تحلیل های زیادی در رسانه ها داخلی و خارجی صورت ارائه شد. در همین زمینه، پایگاه لبنانی «النشره» در گزارشی با موضوع سرنوشت دیپلمات های ربوده شده ایرانی پرداخت و نوشت: «محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، با قطعیت از زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده در جنگ ۱۹۸۲ لبنان خبر داد. حسین دهقان، وزیر دفاع ایران نیز کمی پیشتر از وجود قرائنی بر حیات این اتباع مفقودالاثر کشورش گفت و رژیم اسرائیل را مسئول جان و سلامت آنان دانست. حال شنیده شده که روس‌ها در این زمینه، کانال‌های ارتباطی با تهران و تل آویو برقرار کرده‌اند تا این مسأله به بحرانی‌تر شدن شرایط منطقه نینجامد».

 

گفته می شود مسأله آزادسازی فلوجه و اختلاف میان بازیگران مختلف دخیل در آن موضوعی است که روزانه بیشتر رسانه ها بدان می پردازند. در همین زمینه، پایگاه آمریکایی «میدل ایست آنلاین» در مطلبی مدعی شد که اوباما با حیدرالعبادی در مورد فلوجه هشدار داد. در این مطلب آمده است: «اکنون درگیری های فلوجه با فرماندهی ایران و گروه های وابسته به آن روی زمین مدیریت می شود و تصاویر رهبران دینی ایران یعنی امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای در جبهه های مبارزه با داعش در کنار شعارهای ایرانی دیده می شود. ادامه این اوضاع بود که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را واداشت تا به حیدر العبادی هشدار بدهد و در یک کلام به او بگوید، یا آمریکا را انتخاب کن یا گروه های وابسته به ایران. به دنبال این هشدار بود که پیشروی الحشد الشعبی به سمت فلوجه متوقف شد».

 

 

گفته می شود توهین سربازان آمریکایی به پرچم قطر و عذرخواهی واشنگنتن از این کشور، مسأله ای بود که رسانه های مختلفی بدان پرداختند. در همین زمینه، «سی ان ان» گزارش داد، «دانا شیل اسمیت» سفیر آمریکا در قطر از دولت قطر عذرخواهی کرد. وی در توئیتر خود نوشت: «از دولت قطر در این باره معذرت خواهی کردم و از فرماندهی نظامی نیروهای آمریکایی خواستم در این باره تحقق و اقدامات تادیبی را اتخاذ کند. اظهارات سفیر آمریکا در حالی است که وزارت امورخارجه قطر، امروز با احضار دانا شیل از وی خواست درباره این نوار ویدیوئی توضیح دهد. سفیر آمریکا همچنین در توئیتر خود نوشته است، «مطمئن باشید که این سربازان خودشان را مسخره می کردند نه کشور قطر را».

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*