آخرین خبر :

واگذاری برخی شرکت‌ها به افراد بی‌صلاحیت موجب بیکار شدن بسیاری از کارگران شده/ انتقاد از وضعیت نابسامان سهام عدالت

 

خبرگزاری فارس: واگذاری برخی شرکت‌ها به افراد بی‌صلاحیت موجب بیکار شدن بسیاری از کارگران شده/ انتقاد از وضعیت نابسامان سهام عدالت

نماینده اراک در مجلس با بیان اینکه واگذاری برخی شرکت‌ها به افراد حقیقی و حقوقی بی‌صلاحیت موجب بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران این شرکت‌ها شده است، نسبت به وضعیت نابسامان سهام عدالت انتقاد کرد.

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به شرایط سهام عدالت در کشور، اظهار داشت: سهام ۶۰ و چند شرکت که از بزرگترین و بهترین بنگاه‌های اقتصادی کشور به ارزش تقریبی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به حدود ۵۰ میلیون نفر از مردم کشور که اغلب از اقشار ضعیف هستند، واگذار شده است که در شرایط مبهم و نابسامانی قرار دارد.

وی افزود: معلوم نیست چه کسانی با لابی‌های مختلف به عنوان نمایندگان سهام‌داران عدالت در هیأت مدیره این شرکت‌های بزرگ حضور می‌یابند و دولت چه مسئولیتی در قبال این وضعیت و حفظ حقوق میلیون‌ها نفر سهام‌دار عدالت بر عهده دارد؟!

نماینده مردم اراک در مجلس در ادامه به وضعیت نامطلوب برخی شرکت‌های واگذارشده اشاره و تصریح کرد: موضوع مهم دیگر لزوم توجه جدی به وضعیت نامطلوب برخی از شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی است.

کریمی گفت: واگذاری این شرکت‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی بی‌صلاحیت، نه تنها باعث افزایش بهره‌وری و کارایی و رشد تولید و اشتغال نشده، بلکه تعداد زیادی از کارگران این شرکت‌ها نیز از کار بیکار شده و دولت هم موفق به وصول طلب خود بابت واگذاری سهام این شرکت‌ها نشده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این موارد، به نظر می‌رسد بازنگری در نحوه واگذاری این شرکت‌ها و رسیدگی فوری به وضعیت آنها و اعاده حقوق بیت‌المال در این شرکت‌ها امری ضروری است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*