رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی: برداشت از منابع آبی خراسان جنوبی ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش یافت

 

ولی پورمطلق رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۲۵.۷ میلیون متر مکعب برداشت آب از منابع آبی خراسان جنوبی کاهش یافت.

هاشم ولی پور مطلق در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: هر ساله ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه به هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۴۹۴ پروژه در جهاد کشاورزی افتتاح شده است افزود: امسال نیز ۵۷۳ پروژه در این سازمان افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از فعالیت‌های این سازمان در بحث تنظیم بازار است بیان کرد: در بحث تنظیم بازار رسالت بزرگی را بر عهده داریم.

ولی پور مطلق با بیان اینکه کشاورزان و تولیدکنندگان ما بیشتر به دنبال ثبات قیمت‌های بازار هستند تصریح کرد: در استان ما نکته مهم این است که دچار مشکلات خشکسالی هستیم و اقدامات زیادی در این خصوص انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۷۳ پروژه در جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود اظهار داشت: در این راستا بیشترین پروژه مربوط به شهرستان بیرجند با تعداد ۲۸ پروژه و اشتغال ۳۰ نفر و سربیشه با ۲۴ نفر اشتغال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به تعداد ۱۵۳ پروژه بزرگ در استان یادآور شد: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در مزارع، افتتاح اکسیر طبس گلشن با ۴۰ نفر اشتغال غیر مستقیم و ۱۵ نفر اشتغال مستقیم و پسته پاک کنی سربیشه با ۲۰ نفر اشتغال پایدار از جمله پروژه‌های شاخص این سازمان است که امسال افتتاح می‌شود.

ولی پور مطلق با بیان اینکه بیشترین پروژه در واحد اجرایی مربوط به آب و خاک با ۱۲۳ پروژه است افزود: همچنین بیشترین میزان اشتغالزایی نیز در واحد اجرایی با ۵۸ نفر اشتغال مربوط به بخش صنایع است.

وی مجموع اشتغال پایدار در این پروژه‌ها را ۱۳۷ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد کل خانوار بهره مند نیز ۱۸ هزار و ۵۵۱ خانوار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات دولتی که در این بخش هزینه شده ۶۱ میلیارد و ۱۱۷ میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: ۱۱۱ میلیارد و ۸۸۹ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی است و جمع کل سرمایه گذاری ۲۶۵ میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال است.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی توسعه در بخش‌های اقتصادی سرمایه گذار است بیان کرد: مهم ترین رکن اساسی که می‌تواند مشکل اشتغال را برطرف کند سرمایه گذار است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۳_۹۴ بالغ بر ۱٫۱۸ دهم برابر کل ۲۰ سال گذشته آبیاری نوین انجام شده است و همچنین بسته‌های حمایتی نیز به کشاورزانی که در وضعیت بحرانی قرار دارند یا محصولاتی که نیاز به توسعه بیشتر دارند ارائه می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*