آخرین خبر :

تولیت آستان قدس رضوی: ارتباط بدون حائل و حجاب با مردم برای همه مسئولان ضروری است

مشهد ـ تولیت آستان قدس رضوی گفت: ارتباط بدون حائل و حجاب با مردم، برای همه مسئولان امری ضروری است و هر کسی در هر کجا که مسئولیت دارد، باید سخن مردم را بشنود و از این فرصت مغتنم استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، تولیت آستان قدس رضوی پس از پایان نخستین دیدار مردمی خود که در رواق مبارکه کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد، شنیدن دیدگاه‌ها، نظرات و درخواست‌های مردم را فرصتی مغتنم خواند و اظهار کرد: در این جلسه بعضی از افراد نسبت به نحوه اداره امور در آستان قدس رضوی ایده ها و پیشنهاداتی داشتند که بسیار قابل توجه بود.

حجت الاسلام‌ ابراهیم رئیسی با بیان اینکه مسائل مربوط به املاک آستان قدس رضوی، مشکل برخی از مراجعه‌کنندگان بود، گفت: ما موظفیم حقوق موقوفه را استیفا و به درستی هزینه کنیم اما در عین حال باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ضمن تحقق این امر، راهکارهایی برای مشکلات مردم اندیشیده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، مسئله اشتغال و بیکاری را به عنوان دیگر محور مطرح شده از سوی مردم برشمرد و اظهار کرد: این موضوعی است که در مراجعات بسیاری از مسئولان مورد اشاره قرار می‌گیرد و امروز یکی از مشکلات جدی کشور ما به حساب می‌آید.

حجت الاسلام‌ رئیسی با تاکید بر اینکه اشتغال خواسته به حق مردم است، افزود: این وظیفه دولتمردان است که زمینه اشتغال و رفع رکود و بیکاری در کشور را فراهم کنند و نسبت به ریشه‌کن کردن این معضل گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از خدمات آستان قدس رضوی به صورت افتخاری ارائه می‌شود، گفت: از همین رو ما در آستان قدس رضوی نمی‌توانیم آنطور که انتظار می‌رود در این زمینه اقدام کنیم.

ارتباط با مردم، ضرورتی برای مسئولان است

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه گفتگو با مردم به هیچ عنوان خسته کننده نیست، بیان کرد: ارتباط بدون حائل و حجاب با مردم، برای همه مسئولان امری ضروری است و هر کسی در هر کجا که مسئولیت دارد، باید سخن مردم را بشنود و از این فرصت مغتنم استفاده کند.

وی تاکید کرد: البته شنیدن حرف مردم به این معنا نیست که حتما خواسته آنها انجام می‌شود، به طور قطع امکانات و اختیارات ما محدود است و نمی‌توانیم به همه درخواست‌ها عمل کنیم اما نفس ارتباط با مردم و شنیدن مشکلات آنها موضوعیت دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی ادامه داد: در این جلسه برخی از افراد می‌گفتند همین که ما می‌توانیم به طور مستقیم صحبت کنیم، برایمان مایه آرامش خاطر است، این امر نشان می‌دهد که مردم ما انسان‌های پرتوقعی نیستند و مسئولان با وجود همه مشاغل، باید زمانی را به شنیدن حرف‌های آنها اختصاص دهند.

وی، مشی رهبر معظم انقلاب را در این زمینه یاد آور شد و تصریح کرد: امروز نه ما مشغله‌مان بیشتر از مقام معظم رهبری است و نه کارهای بیشتری از ایشان داریم اما شاهدیم که ایشان با مردم ارتباط دارند، به منازل شهدا سر می‌زنند و حرف‌های آنها را می‌شنوند، ما نیز به عنوان سربازان نظام و رهبری باید از سلوک ایشان درس بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه خطاب به مسئولان آستان قدس رضوی گفت: جلسات بنده شاید نتواند همه ارتباطی که مورد درخواست مردم هست را تامین کند اما این یک حرکت نمادین است که نشان می‌دهد ما باید به این امر توجه جدی داشته باشیم، این جلسات همچنین شناخت بیشتر مسئولان از حوزه فعالیت و سازمان از منظر مردم را به همراه دارد که بسیار ارزشمند است.

وی همچنین بر پیش‌بینی سازوکارهای لازم برای تسهیل امور مردم تاکید و عنوان کرد: تجربه بنده نشان می‌دهد که ما در وهله اول باید سازوکارها را به گونه‌ای طراحی کنیم که مردم نیازی به ارتباط مستقیم با مدیران نداشته باشند و مسائل و مشکلاتشان در فرایند‌ها به سهولت رفع شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: اما در وهله بعد نیز اگر شخصی به نظرش آمد که نتوانسته کارش را در فرایندهای جاری و حوزه‌های کاری پیگیری کند، باید بتواند به سهولت با مدیر ارشد ارتباط بگیرد و مسئله‌اش را مطرح کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*