با خوردن این ۶ غذا سرطان از شما فرار می‌کند

تحقیقات نشان داده اند ۶ خوراکی باعث توقف تغذیه سلول های سرطانی شده و بدین طریق از رشد تومور در بدن جلوگیری می کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ خوراکی های معرفی شده عبارتند از گوجه، تمشک آبی (بلوبری)، ادویه کاری، شکلات داغ و چای سبز؛ که به گفته متخصصان، این غذاها حتی بیش از شیمی درمانی در جلوگیری از رشد سلول های سرطانی اثرگذار هستند.
اما چه وی‍ژگی پنهانی در این خوراکی ها نهفته است که می توانند تا این اندازه از بروز سرطان جلوگیری کنند؟
فرآیند طبیعی ایجاد رگ های خونی در بدن آنژیو جنسیس (angiogenesis) نام دارد. فرآیند مذکور در برخی از مراحل رشد بدن (مثل دوران رشد نوزادان) تقویت می شود. از طرفی، فرآیند یاد شده در مراحل بعد تنها در صورت ایجاد جراحت در بدن به منظور احیای بافت ها و مویرگ ها صورت می پذیرد.
نقش مولکول های فعال کننده و بازدارنده، تنظیم این فرآیند حیاتی در بدن است. در اغلب موارد، عوامل بازدارنده اهمیت بیشتری دارند. اما فعال کننده های “آنژ‍یوجنسیس” به منظور تحریک فرآیند رشد سلول های مویرگی که در شکل گیری رگ های جدید موثر است، عامل کلیدی محسوب می شوند.
کار مهمی که این ۶ خوراکی انجام می دهند، جلوگیری از جریان منابع خون به سمت سلول های سرطانی است. وی‍ژگی خاصی در این خوراکی ها وجود دارد که باعث اعمال فرآیند ضد آنژیو جنسیس در بدن می شود.
 سلول های سرطانی گسترش یافته در آزادسازی عوامل فعال کننده فرآیند آن‍ژیو جنسیس نقش دارند. این فعال کننده ها همان مولکول هایی هستند که اصطلاحاً بدن را فریب داده و موجب رشد رگ های خونی جدید می شوند. سلول های سرطانی بدین طریق از اکسی‍ژن و سایر مواد تغذیه می کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*