استاندار خراسان جنوبی: نظارت بر عرضه کالاها در نمایشگاه ضیافت خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد

 

خدمتگزار استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید در برگزاری نمایشگاه ضیافت از کالاهای با کیفیت مطلوب و با رعایت بهداشتی استفاده شود گفت: نظارت بر کالاها در نمایشگاه ضیافت تشدید یابد و با متخلفان از طریق قانون برخورد شود.

وجه‌الله خدمتگزار در کمیسیون تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار داشت: کیفیت عرضه کالا و رعایت بهداشت از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان کاری خوب است اما باید در این نمایشگاه‌ها نظارت کامل وجود داشته باشد افزود: یکی از مواردی که در برگزاری نمایشگاه باید به آن توجه شود، کیفیت و قیمت کالا است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه محصولاتی که در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شوند باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند گفت: مردم به ما اعتماد کرده و از نمایشگاه‌ها خریداری می‌کنند که باید در امر برگزاری و توزیع مواد در نمایشگاه‌ها بهداشت، حرف نخست را بزند زیرا سلامتی مردم مهم ترین رکن است.

خدمتگزار با بیان اینکه کالاهایی که در بازار تاریخ مصرف زیادی دارد در نمایشگاه‌ها عرضه شود افزود: برخی از بیماری‌هایی که در جامعه است به اصولی برمی‌گردد که  درجامعه رعایت نمی‌شود و اگر در نمایشگاه شخصی از قیمت تعیین شده کالا تخطی کرد در وهله نخست هشدار و تذکر و در مرحله دیگر از طریق قانون برخورد شود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان کنترل و نظارت باید افزایش یابد اظهار داشت: اگر در نمایشگاه کالاهای بی‌کیفیت عرضه شود باید با شخص متخلف برخورد شود و اگر مرغ در استان گران شده است باید از طریق کارشناسی بررسی شود که دلیل افزایش قیمت چه بوده و اگر سود به جیب دلالان می‌رسد باید دست آنها را کوتاه کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید نان در ماه مبارک رمضان از کیفیت خوبی برخوردار باشد گفت: باید نظارت لازم بر نانوایی‌ها داشته تا از افزودنی غیر مجاز استفاده نشود و در عرضه محصولات و کالاها اولویت با کالای تولیدی در داخل استان است.

خدمتگزار با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید مسئولان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده تا مردم نسبت به تأمین مایحتاج خود با مشکل مواجه نشوند گفت: برپایی نمایشگاه‌ها باید هم برای فروشندگان، مردم و مصرف کنندگان اثرات مثبت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش بازرسی و نظارت باید جایگاه و شأن اصناف وبازاریان مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: باید برای نانواها دوره‌های آموزشی لازم تدارک دیده شود زیرا گاهی برخی از نانوایان به دلیل آگاهی نداشتن از اثرات مخرب افزودنی غیر مجاز استفاده می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تهیه شناسه برای نانوایان آزاد پز باید سازوکاری تعریف شود که مردم برای اخذ شناسه ۶ ماه منتظر نمانند و بعد از روند دوره ۶ ماهه باز هم نتوانند شناسه دریافت کنند.

خدمتگزار افزود: گاهی همه جا از سختگیری‌های استان خراسان جنوبی بیا‌ن می‌شود که باید این طرز تفکر و سختگیری‌های بی جا از بین برود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*