آخرین خبر :

اخبار سیاسی

علت مطرح کردن موضوع برنج آلوده

حسن‌عباس معروفان در گفت‌وگویی،‌گفت: مطرح کردن وجود برنج آلوده در جامعه التهاب ایجاد می‌کند چرا که شرکت بازرگانی دولتی هیچ چیزی که آلوده باشد، نداشته، ندارد و نخواهد داشت.معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: برنج‌هایی که سال گذشته در مورد آن صحبت می‌شد و در رسانه‌ها درباره آن نوشته می‌شد، آزمایش شده و به فروش رفته و هیچکدام از آن برنج‌ها آلوده نبود.معروفان تصریح کرد: اما با توجه به جو سیاسی که در مورد برنج‌های شرکت بازرگانی دولتی در سال گذشته به وجود آمد، قوه قضائیه در برخی از استان‌ها آن برنج‌ها را تا تعیین تکلیف توقیف کرد. معاون شرکت بازرگانی دولتی با رد وجود برنج آلوده در انبارهای این شرکت گفت: این کار اقدام دلالان برنج داخلی در کشور بود که با کمک سایرین به هدفشان رسیدند، برنج را گران کردند و اکنون با قیمت ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان می‌فروشند.

 

 

 

روایتی از حقوق‌های نامتعارف مدیران بیمه

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تابستان سال گذشته من به عنوان رییس کمسیون برنامه و بودجه از دیوان محاسبات درخواست کردم که گزارشی در مورد پرداختی‌های بیمه‌ها و بانک‌ها به من ارائه کنند؛ بر همین اساس دیوان گزارش محرمانه‌ای به من داد و من این گزارش را که بیانگر پرداخت و مستمری‌های نامتعارف برخی مدیران بود در دو مرحله با وزیر اقتصاد و مدیران مربوطه شرکت‌های بیمه‌ای مطرح کردم.او افزود: یک مورد کتبی به وزیر اقتصاد، رییس کل بیمه مرکزی و مدیرعامل وقت بیمه نوشتم که آیا این پرداختی‌ها صحت دارد؟ دیوان محاسبات نیز بررسی این موضوع را آغاز کرد. در یک مرحله و با تغییر مدیر بیمه ایران نیز تصور ما این بود که موضوع در حال حل شدن است.این نماینده مجلس ادامه داد: در دولت گذشته مصوبه‌ای وجود داشت که در این دولت نیز به تصویب رسید. آن مصوبه به این دلیل بود که مدیران بانک‌ها و بیمه‌ها به دلیل فاصله زیاد پرداختی‌ها در بخش خصوصی و دولتی رغبتی برای حضور در بخش دولتی نداشتند لذا دولت مصوبه‌ای گذراند که فوق‌العاده شغل برای مدیران عامل بانک‌ها و بیمه‌ها در نظر گرفته شود. این مصوبه که توسط آقای طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد، هیچ ایرادی نداشت و کار مثبتی بود که موجب جذب مدیران خوب در صنعت بانک و بیمه شد.

 

 

 

 

 

 

یزدی،مهاجرانی وشهبازی حاضربه حضور در بی بی سی نشدند

تلویزیون BBC شب گذشته با ویژه برنامه‌ای بار دیگر ادعای تماسهای امام خمینی(ره) با آمریکا پیش از پیروزی انقلاب را تکرار کرد.این برنامه پس از آن تهیه شده بود که ادعای این شبکه خبری با تکذیب‌های پیاپی مقامات در ایران روبرو شده بود. از رهبر معظم انقلاب تا وزیر خارجه دولت موقت و حتی گری سیک مشاور کاخ سفید هم این ادعا را بی اساس خوانده بودند. مجری برنامه از تکذیب این ادعا از سوی رهبری، رئیس مجلس، رئیس مرکز نشر آثار امام، سعید حجاریان، فرزند آیت الله کمره‌ای و رسانههای ایران، یاد کرد. {شرح کامل واکنش مقامات ایران به این ادعا را در این گزارش بخوانید}.او از تلاش ناکامش برای دعوت از ابراهیم یزدی، عطاء الله مهاجرانی و عبدالله شهبازی برای حضور در این برنامه خبر داد. چهره‌هایی که بعضا در دیگر برنامه‌های این رسانه حضور پیدا کرده بودند و عدم حضورشان در این برنامه می‌توانست نشان دهنده این باشد که به بی طرفی این رسانه در این موضوع اعتقاد نداشته‌اند.اما این شبکه با دعوت از کامبیز فتاحی که مدعی بود این اسناد را از میان برخی کتب یافته و درخواستش برای اینکه این اسناد از شکل طبقه بندی شده، خارج شود، بی پاسخ مانده، کوشید تا بار دیگر ادعایش را واقعی جلوه دهد. عباس میلانی و مهرزاد بروجردی دیگر مهمانان این برنامه بودند. فتاحی در حالی مدعی بود که اسناد مورد بررسی وی از سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در دسترس عموم بوده، که پاسخی نداشت که چطور تا کنون این موضوع از دید پژوهشگران مخفی مانده است! او مدعی بود که کشفش تاریخی و اتفاقی از میان کتاب «اسلام در ایران» چاپ CIA بوده است اما متن گزارش سفارت آمریکا از تهران به واشنگتن که در این کتاب مورد اشاره قرار گرفته؛ همچنان از اسناد طبقه بندی شده ای است که او به آن دسترسی ندارد!گرچه گری سیک، این ادعای بی بی سی را تکذیب کرده بود، اما فتاحی در گفت و گویی با او کوشیده بود تا نظرش را تغییر دهد. اگرچه بخش‌هایی از این گفت و گوی تلفنی به شکل تقطیع شده در بی بی سی پخش شد، اما باز هم گری سیک این ادعا را تایید نکرد.

 

 

گفته م شود یک شبکه تلویزیونی در موریتانی پس از راه اندازی کمپین اعتراض در دنیای مجازی، مجبور شد پخش سریال یوسف پیامبر (ع) را متوقف کند. شبکه تلویزیونی غیر دولتی «شنقیط» در موریتانی تنها چند روز پس از آغاز پخش سریال ایرانی یوسف پیامبر (ع) به مناسبت ماه مبارک رمضان، تسلیم اعتراض های گسترده در دنیای مجازی شده و پخش آن را متوقف ساخت.بر اساس این گزارش، پخش سریال یوسف پیامبر (ع) از این شبکه تلویزیونی باعث راه اندازی یک کمپین اعتراضی در فضای مجازی شد که شماری از روحانیون موریتانی نیز در آن شرکت کرده و خواستار توقف پخش سریال شدند.شرکت کنندگان در کمپین اعتراضی مذکور علاوه بر مخالفت با ایفای نقش پیامبران (ع) در فیلم و سریال، بر این باورند که در سریال یوسف پیامبر (ع) برخی مسائل مربوط به اهل تشیع وجود دارد که اهل تسنن بدان اعتقادی ندارند

 

 


رقم پیشنهادی نجومی پرسپولیس به دژاگه

باشگاه پرسپولیس خیلی زود فعالیت خود را در فصل نقل‌وانتقالات آغاز و در اولین قدم علیرضا بیرانوند را جذب کرد.با توجه به جدایی مهدی طارمی از این تیم، برانکو گزینه‌های زیادی مانند وحید امیری و کاوه رضایی را برای تقویت خط حمله خود زیر نظر دارد.یکی دیگر از گزینه‌های مد نظر پرسپولیسی‌ها اشکان دژاگه است. هافبک هجومی ملی‌پوش کشورمان که تا به حال در لیگ برتر ایران به میدان نرفته تقریباً در آستانه جدایی از تیم العربی قطر قرار دارد.گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس مبلغ یک میلیون دلار برای جذب دژاگه کنار گذاشته و ظاهراً حسین هدایتی پرداخت این مبلغ را تقبل کرده است. هافبک ۳۰ ساله تیم ملی هنوز تصمیمی برای آینده خود نگرفته اما بعید است برای ادامه فعالیت خود به ایران بیاید.


دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*