آخرین خبر :

آمریکا و مانع تراشی در تجارت انرژی، فشار های تحریمی ضد ایران همچنان ادامه دارد


تحریمهای بانکی آمریکا همچنان مانع معاملات نفتی ایران می شود؛ بنابر این لغو تحریمهای آمریکا تنها بر روی کاغذ بوده است.
فشار های تحریمی ضد ایران همچنان ادامه دارد      به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما ،پایگاه اینترنتی آنتی وار نوشت وزارت خزانه داری آمریکا با افتخار به کنگره اعلام می کند همچنان مانع از تجارت ایران بر پایه دلار می شود و بانکهای خارجی را که با واشنگتن ارتباط دارند از ترس اقدامات تلافی جویانه آمریکا از معامله با این کشور باز می دارد.
بر اساس این گزارش، هر چند وزیر امور خارجه آمریکا تأکید می کند تحریمهای آمریکا مانع تعامل تجار اروپایی با ایران نخواهد شد اما گزارشهای اخیر از آن حکایت دارد که مشکل همانند همیشه باقی است و بیشتر بانکهای اروپایی همچنان از تهدیدات آمریکا می هراسند.
بی تعهدی واشنگتن
     قرار بود توافق هسته‌ای گروه پنج به علاوه یک که در ماه ژانویه تحریمهای ایران را لغو کرد، حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از دارایی های توقیف شده ایران را آزاد کند و به شرکتهای غربی اجازه دهد به منظور نوسازی صنعت نفت ایران و زیرساختهای اقتصادی این کشور قراردادهای بزرگی به امضا رسانند.
اکنون مشکل اینجاست که لغو تحریمهای آمریکا تنها بر روی کاغذ بوده است و وزارت خزانه داری آمریکا با افتخار به
آمریکا ، همچنان مانع تراشی می کند
بیشتر دارایی‌های آزاد نشده ایران در بانکهای خارجی دور از دسترس باقی مانده‌ است و درحالی که شرکتهای اروپایی برای انعقاد قراردادهای پر منفعت صف بسته اند، مقامات اتحادیه اروپا شاکی اند که سازش ناپذیری آمریکا مانع از به نتیجه رسیدن بسیاری از قراردادها می شود.
شرکت نفتی بزرگ توتال اس. ای یکی از معدود شرکتهایی است که تاکنون با شرکت ملی نفت ایران قراردادی را به امضا رسانده اما نتوانسته است از نظام بانکی معمول برای تأمین بودجه پروژه بهره گیرد زیرا بانک بی. ان. پی پاریباس هنوز جریمه چند میلیارد دلاری قبلی آمریکا به علت معامله این بانک با ایران را به خاطر دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*